Hoe staat het eigenlijk met jouw preamp? Nog vorderingen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan88
Printable View
Hoe staat het eigenlijk met jouw preamp? Nog vorderingen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan88
Ik wil een Behringer FCB1010 gebruiken om de preamp te laten schakelen van kanalen, er zitten twee relais in het midiboard, ik moet drie kanalen kunnen schakelen. Zou dit kunnen met het volgende schematje?
http://img80.imageshack.us/img80/909...isopzetxg3.jpg
Ik wil de +5V pakken van het schakelboard, levert deze voldoende stroom? Vergeet ik nog wat, het lijkt mij wel mooi als je bij het sluiten van beide switchen niet twee kanalen aanzet maar weet niet hoe ik dat kan oplossen, niet echt noodzakelijk ook.
Genoeg stroom voor twee extra relaitjes? Denk dat het wel gaat.
Je schakelingetje is iig goed, ik zat ook aan iets dergelijks te denken omdat je van plan was die FCB te gaan gebruiken. Je zegt dat als beide relais aan staan dat het lead en crunch kanaal tegelijk aanstaan, maar volgens mij is dat niet zo en blijft de crunch uit. Ik neem wel aan dat die twee x-jes betekenen dat die twee met een draadje aan elkaar zitten, als dat idd zo is werkt het gewoon.
Maar het is niet echt praktisch zo he met die twee schakelaars. Tenminste, als je ze ook zo fysiek moet intrappen, de een uit en de ander aan.
Maar kan je die FCB niet programmeren? Dat je bijvoorbeeld onder knop 1 SW1 open SW 2 open, met knop 2 SW1 dicht SW2 open, en onder knop drie SW1 open en SW2 dicht. Als dat kan ben je klaar.
Als het niet kan moet je een midi schakelingetje fixen maar dan moet je eproms programmeren en shit.
Thx Floris,
Het werkt vrij makkelijk, onder elke knop programmeer welk midikanaal je wilt aansturen en of je sw1 en sw2 aan of uit wil, zo kan je dus presets maken met een preamp en een midi aangestuurd effectunit.
Wat vond je van de clips?
Gr. Hugo
Hee hugo, bedankt voor je interesse, ik ben naast school/werk/stage bezig om 3 losse prints te maken, 1 switching met midi, 1 powersection, en 1printplaat waar ik het overige op maak (de potmeters etc).
Als dit werkt ga ik een losse print maken met het signaal pad. Ik heb nu de mogelijkheid om prints te maken vandaar. Ik hoop snel wat meer te kunnen laten zien
Als deze prints werken kan het heel snel vorderen. Het grootste probleem is nu tijd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo
Oja, het klonk verbazingwekkend goed. Geen bijgeluiden en troep en de clean is ook mooi. Vind de opnamen zelf ook goed gelukt. Wat voor mic heb je gebruikt?
Het crunch kanaal leek alleen niet helemaal oke. Lijkt een beetje op fart-out, daar moet je nog even naar kijken.
Thx Floris, de mic was een shure c606, het crunch kanaal mag inderdaad wat beter maar heb geen idee hoe het in het origineel klinkt heb nog nooit over iets van soldano gespeeld. Ik ga er van de week nog even goed naar kijken.
Hugo
Ik speel nu een aantal maanden over de preamp en bevalt nog steeds erg goed, hij ligt nog wel steeds open. Ik heb een vraagje over een toggleswitch: ik wil een een toggle switch met 3 posities gebruiken om de kanalen te kiezen, maar na flink wat zoeken is het mijn nog steeds niet duidelijk of dit uberhaupt kan met een toggleswitch en zoja welke ik dan moet hebben.
Mij lijkt het logisch, maar weet niet of die gemaakt worden, is een toggle switch met 6 terminals die in elke stand er twee kortsluit, is dit een on/on/on?
Thx Hugo
Idd zoiets moet je hebben, een Double Pole Double Throw (DPDT) Center On switch. Je kan ze overal krijgen (Stuut&Bruin, Radio Twente). Het is gewoon zo een dpdt switch en die blijft in het midden staan, je moet dan twee contactjes door verbinden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo
Welke?
Kijk hier:
http://www.1728.com/guitar3.htm
(halverwege ergens, je moet ff naar beneden scrollen)
Groetjes!
He Floris,
Thx voor je reactie, verder alles goed, heb je nog bouwplannen voor een preamp?
Ik ga binnenkort beginnen aan de ombouw van JCM900 naar SLO, heb PCB van het sloclone forum, blijft verslavend dat zelfbouwen.
Fijn weekend.