mooi ding! :cooler:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piezo
Printable View
mooi ding! :cooler:Citaat:
Pro Tone ? Enlighten me master piezo !
Productie van Squier, de pro serie. Scheen dermate goed te zijn dat de productie na een jaar of twee gestopt is, omdat ze konden concurreren met Amerikaanse exemplaren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Woow :o! Prachtige gitaar! Ik zat zelf eerst te twijfelen over een Telecaster maar ik ben toch gegaan voor een Gibson SG, maar er zal ook nog een Telecaster komen;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rammybully
Ja, dat verhaal gaat, maar ik weet echt niet hoeveel daarvan waarheid is en hoeveel mythe. Ze zijn volgens mij vooral goed, omdat ze zo secuur gebouwd werden. Ik vermoed echter dat het "beter dan USA" verhaal voor een deel berust op het feit dat sommige ProTone gitaren een ééndelige body hadden. Dat maakte natuurlijk nogal indruk, omdat zelfs dure USA uitvoeringen meestal een tweedelige body hebben en de gewone USA uitvoeringen een driedelige.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
Maar er waren ook veel driedelige ProTones, zoals de mijne, voor dezelfde winkelprijs als de ééndelige. Nú zijn de ééndelige natuurlijk meer waard, want mythes zijn altijd duurder. ;)
Niemand heeft bij mijn weten trouwens ooit hard kunnen maken dat een ééndelige body altijd beter klinkt dan een driedelige. Een ééndelige elzen body bestaat niet, omdat een els gewoon zo dik nooit wordt.
En voor de ongelovigen is hier nog het bonnetje. :D
http://www.homepages.hetnet.nl/mr_8/...bonprotone.JPG
Die bon knip ik maar even uit :PCitaat:
Zulke verhalen moet je idd met een korrel zout nemen; ergens moet de goedkopere prijs vandaan komen en dat is vast niet alleen vanwege het Squier logo ipv Fender.
Desondanks doen reacties voorkomen alsof het gewoon een enorm goede bang-for-buck gitaar is. En uit eerste hand kan ik je vertellen dat dat bij een standaard USA strat nogal eens kan wisselen ;)
Maar iedergeval, voor de tele die ik zoek kijk ik ook naar protone's ;)
http://img174.imageshack.us/img174/6...luxe001pu8.jpg
Mijn nieuwe 'Tele' :p
Schön! Meer pics?
puh-leeze!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
wow, klinkt die net zo goed als ie eruit ziet?
Zeer mooi !!! Mexicaantje ???Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe