waarvoor ben je gearresteerd dan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amon
Printable View
Vertel... :???:Citaat:
Iets wat nergens op slaat....
Na het uitgaan gaan we vaak naar een achterliggende straat, naast een vijver.
Ik wa snu met 3 vrienden, om te kijken of daar nog andere vrienden waren, daarheen gefietst, licht niet aan, politie spreekt ons op die plek aan. Ook geen legitimatie bij, maargoed, voor deze ene was ome agent aardig en liet ons maar met rust.
Was verder niemand, dus wij gingen weer weg. Maar een maat van me had ondertussen een nep dorintisch plastic zuiltje van zo'n zandrenbaantje voor paarden gehaald, waar we weken eerder ook al mee speelden. Hij pakt dat ding, zet hem midden op die straat (doodlopende straat, meer parkeerplaats) en onder het wegfietsen schopt ie hem om. De politie stond 2 straten verderop en hoorde de klap, zei iets tegen mn maat (weet niet wat, ik dacht dat zn om het licht ging, achteraf vertelde die dat het om die klap ging).
Wij fietsen weer verder. Is die agent die mn maat net aansprak ineens verdwenen en gaan kijken wat die klap was. Komt ons vervolgens inhalen. Die vriend die dat zuiltje omschopte fietste snel weg, en mn andere maat en ik bleven staan, omdat we dachten dat hij toch voor die andere kwam (omdat die weer op zn fiets was gesprongen zonder licht).
Wij worden gearresteerd, en vastgehouden, de derde (nietsvermoedende dader) reed weg (wist toen ook niet dat we gearresteerd werden), kon ie niets aan doen.
Oftewel, 2,5 uur in de bak gezeten om niets! Dat zuiltje lag al weken verlaten daaro en speelden we al langer mee.
Mooiste van alles is trouwens nog wel dat toen we gearresteerd werden, we de fietsen op die plek moesten laten staan. Naja, het was te verwachten: maat zn fiets bleek gejat toen de politie ons terugbracht...
Tja je moet alles een keer meegemaakt hebben ;)
Tja, ach, in die cel zitten was op zich nog niet het grootste probleem, was best leuk avontuurtje. Maar als je dan om half 4 thuis komt en had beloofd dat je om half 3 thuis zou komen (volgende dag ook weer een feest) en ook nog eens had beloofd niet op straat rond te gaan hangen (dus ook niet daar achter...), tja, dan zijn je ouders niet zo blij. Helemaal niet als die dan ook nog een advocatenkantoor runnen :-? :wink:
Maargoed, ik en die andere jongen die is opgepakt denken dat het voor ons wel goed afloopt. Donderdag moet die 3e jongen, ontsnapte, zich op het bureau melden.
Ach ik zie wel....
tja ik zou me dan ook druk gaan maken om die fiets enzo
vriend van mij is een keer in de boeien geslagen en meegenomen nadat een of ander kamper wijf had gezegd dat hij haar had gestoken, aan de ene kant gelukkig, want wij stonden buiten met 5 man en zij waren met het hele kamp (waaronder een paar erg agressieve lui).
(nog geen belletje, dader is langs geweest, heeft bekend en kan naar bureau HALT (ik dacht dat dat tot 16 jaar was...))
back on topic:
Richwood zie je ook alleen maar in NL op verkoopsites zeg... Soms nog een LP'tje op ebay.de, maar nergens iets van strats te bekennen.
Waar worden die dingen gemaakt?
in haarlem staat een vintage strat en zo'n vintage tele.
even op die tele gespeelt en WOOWW.. daarvoor op een Mex fender tele gespeeld en die had ik gauw trug gezet. Die richwood heb ik een tijdje op gespeelt. Die staat zeker op mijn lijstje :)
Volgens mij in Korea, maar de populariteit ligt voornamelijk in Nederland en mede dankzij dit forum denk ik. Andere landen moeten het nog ontdekken :DCitaat: