Volgens mij ben je niet gebanned en ik heb ook niet gezien dat je aan het schelden bent als je geen gelijk krijgt.....Maar als je ook je afscheid wilt vieren, moet je dat vooral doen.....Ik zou het wel jammer vinden overigens....:ok:
Printable View
Weet je wat ik boerenbedrog vind: een flame maple top verkopen, die eigenlijk niets meer is dan een flame patroon op papier gedrukt, en dan ingevernist (*kuch* epiphone *kuch*)
Of een burst die niet gestained is, maar gewoon eens rondomrond spuiten met rode lak (*kuch* gibson *kuch*)
Ik heb gisteren een gibsun besteld, we gaan eens kijken. In het slechtse geval heb ik een testbank om wat te modden.
Je hebt chinese nep en je hebt Chinese Nep. De goeie stuff is eigenlijk: Dolce&Gabanna laten hun schoenen maken in een fabriek in china (duh, waar dacht je? Handgemaakt in een italiaans ateliertje? Naaah), ze bestellen er 10.00, de chinees maakt er 20.000. Dus niet van het echte te onderscheiden: kan ook niet: ze komen uit dezelfde fabriek. En daar betaal je dus de werkelijke prijs voor.
Ik wil wel betalen voor een gibson-kwaliteit, niet voor de gibson-naam. Hmm dan toch een warmoth? :seriousf:
Iedereen doet uiteindelijk wat hij wilt en misschien geef ik met plezier 2k uit aan een gibson LP, want die behoudt (in zekere mate) zijn waarde en die Chinezen...
Nee, dat klopt.
Maar het is logischerwijze zo dat er tussen de gibson kopietjes ook uitblinkers zitten. Er zijn nou eenmaal mede-wereldbewoners in een bepaald continent die wel een beetje afwerking in dat instrument willen stoppen, en die 2 seconden langer krijgen om 1 fretje erin te raggen...
Ook onderling zullen ze nog verschillen, als ze uit dezelfde fabriek komen, net als echte gibsons... ik heb op gibsons gespeeld met halzen die gewoon slecht waren...
Ik denk dat alles dat met producten uit de natuur wordt gemaakt, zoals hout, leer, steen, plantenvezels, etc altijd verschillen vertoont, en zo ook gitaartjes.
Natuurlijk zijn er op zo'n chinese gibson wel wat inferieure onderdelen gebruikt, die soms niet te vergelijken zijn met de echte gibson spullen.
Ik heb eens een chinese doubleneck gehad met vreselijk scheef gemonteerde brug en een verschrikkelijk fretboard.