staat dat daar niet onder?
Printable View
staat dat daar niet onder?
In mijn ogen ook de beste gitarist van nederland en daarbuiten. Geweldige feel heeft die gast. Laatst nog een docu over cuby gedownload, met ook natuurlijk heel stuk over gelling. Die gast heeftecht een aanbiedingen gehad om te kopmen spelem bij grote namen das niet normaal. Mijn vader heeft hem een jaar of 6 terug eens ontmoet en vertelde dat het een dood normale man was gebleven moet echt heel aardig zijn.
hij ziet er ook niet echt onvriendelijk uit:)
Ben het helemaal eens.. tot je pa in beeld komt. Want Eelco is een halve geest, een schim die na jarenlange verslaving amper meer in staat is een coherente zin voort te brengen. In zijn band doet de andere gitarist de meeste solo's, terwijl G voor zich uit staat te kijken. Zielig, maar het is zo. En dat doet niks af aan zijn prestaties bij the blizzards, die waren super. Maar de tand des tijds is aardig door hem heen gebeten. Een vergelijking met Peter Green dringt zich op.
En die LP - ik weet niet of dit zijn originele is ( ziet er in ieder geval lekker gebeutst uit). Eelco kocht zijn originele 58 of 59 LP Standard nog voor Clapton de gitaar beoremd maakte. Er zat inderdaad een bigsby op. Hte verhaal wil dat vlak daarvoor zo'n LP met bigsby werd gestolen van Keith Richard, tijdens een tour door Duitsland en Denemarken.
die man heeft een tragische levensloop. Hij is inderdaad gevraagd door verschillende beroemde engelse bands destijds, maar hij bleef C+B trouw omdat hij geloofde dat die band groot zou worden. Ze werden zelfs gevraagd om een tournee door Engeland te gaan doen, maar Cuby had geen zin. Waarschijnlijk was deze onzeker over zijn engelse uitspraak en teksten. Daarom bleef de band alleen in Nederland beroemd. Anders was Gelling waarschijnlijk een wereldster geweest.
Is dit dezelfde Les Paul als hij vroeger had? Want die is ooit gestolen, en Gelling was er helemaal kapot van. Zou leuk zijn als hij hem weer terug heeft gevonden.
En inderdaad geldt ook voor hem dat drank niet altijd goed voor je is.
Hallo ik ben nieuw hier, en heb niet dit hele topic doorgelezen. Ik weet niet of hij er al tussen staat. Kan eigenlijk bijna niet anders, maar Neil Young's Old black is toch wel een van de meest legendarische gitaren uit de rock hoor hey!!! Speelt ie al 40 jaar op ofzo..http://4.bp.blogspot.com/_SqUm9uJIEQ...g01-748266.jpg