dan heb je echt GEEN usa strat nodig. Dat verschil hoor je toch niet...sterker nog, koop gewoon een 2e hands stratje uit mexico voor weinig en ga eerst checken of je het uberhaupt wel wat vindt....
Printable View
dan heb je echt GEEN usa strat nodig. Dat verschil hoor je toch niet...sterker nog, koop gewoon een 2e hands stratje uit mexico voor weinig en ga eerst checken of je het uberhaupt wel wat vindt....
Heh, ja.. dacht ik zelf eigenlijk ook, dat ik voorlopig nog geen USA nodig heb :)
Heb al gezocht naar tweedehands, maar nog niet onmiddelijk iets goed gevonden.
Prijs voor een nieuwe valt nog wel mee vind ik. In een winkel nabij is voor een:
- Classic 50's 2 tone sunburst, maple neck+fretboard: €580
- Classic Player 50's 2 tone sunburst, maple neck+fretboard: €620
De CP heeft dan volgens de catalogus, wat mij het meeste opviel, American Vintage pickups als ik me niet vergis. Is dat het prijsverschil waard?
In Keulen zijn ze misschien wat goedkoper, maar de benzine die ik oprij naar Keulen maakt dat verschil waarschijnlijk goed.
"Want" als in wat voor reden.
De mex reissus, classic player en Road Worn (classic player met nitro) zijn prima gitaren. Het heeft meer met persoonlijke voorkeur te maken. De standard USA strat is ook goed, klinkt wat moderner. De standard Mex is beduidend minder.
De road worn is ongeveer even duur als een standard USA. Als het echt USA moet zijn, de Highway serie is het goedkoopst. Maar voor dat geld zou ik waarschijnlijk voor een reissue japanner gaan.
Ik maak het er niet makkelijker op geloof ik...
Nee :p Maar bedankt voor de hulp :hippie:
Heb hier nog de specs van beide:
Classic 50's
Classic Player 50's
Staar je niet blind op specs : dat zegt heus niet alles. Heb je voor jezelf al uitegemaakt hoe groot je budget is? Ik zou het jammer vinden, moest je gaan voor een CP en dan net genoeg geld overhouden om een goedkoop transistorbakje à la Volcano of Bogey te kunnen kopen.
Ik weet het, maar het ziet er allemaal wat "smakelijker" uit :soinnocent:
Als ik de CP neem hou ik 400 euro over. Als ik de C neem dan komt daar 40 euro bij. Kwa totaal budget kan ik wel wat speling maken als dat nodig is, bijvoorbeeld 100 euro extra, maar meer niet.
Het verschil tussen beide is dat de classic een mex versie is van een usa vintage en de classic player van een usa standard.
Hoofdzakelijk de radius, trem en pickups dus.
Bosaboss, ik zag in een ander topic dat je qua klank het geluid van Lenny, Rivierra Paradise van SRV wil benaderen. Misschien is dat handig hier te vermelden bij je keus voor een strat.
Persoonlijk zou ik een tweedehands strat nemen en die een beetje finetunen met de juiste elementen. Ik las ook dat er een budget van max 1000 beschikbaar was voor strat, versterken en eventuele FX.
Persoonlijk zou ik gaan voor een tweedehands mex. van €350, setje elementen met iets meer output (niet teveel!) max €150, dan een tweedehands buizenbakkie van €400 - €450 en twee musikding TS-808/TS-9 kitjes voor €50. Dan ben je met 1000 euro klaar.
Zelf vind ik voor dat wat warmere geluid een essen strat heerlijk, maar dat wordt lastig binnen dat budget (of je moet een Fender Lite Ash interessant vinden)
Essenhout, dikke hals, dikke snaren en een TS-808 voor een heel klein randje aan het clean:
http://www.youtube.com/watch?v=w7m2kJDrbx8