Da's nog maar de vraag. Misschien is de huidige verkoper zelf getild en is hij nog steeds in de waan dat het een echte is.
Printable View
Ik heb reactie via de mail: hij is erachter dat de gitaar is opgebouwd uit losse onderdelen. Duh...
Een fender opgebouwd uit losse onderdelen?
Wat ben ik verbaasd....
Zou iemand misschien ook even 100000 euro op die rode nep tele kunnen bieden? Er is inmiddels al 800 op geboden en ik zou het zonde vinden als iemand dat er daadwerkelijk voor betaalt.
deze is ook een toppertje :
http://www.tweedehands.nl/muziek/muz...166639034.html
Jammer , ik zocht toch een Fibroferb......
Bedankt voor uw tip!
Hiermee helpt u ons marktplaats.nl schoon te houden. Heeft u deze advertentie per ongeluk getipt? Geen probleem, de advertentie wordt altijd eerst bekeken door een medewerker voordat er eventueel actie wordt ondernomen.
Gedaan! Wil iemand mij ook overbieden? http://link.marktplaats.nl/733214763
Oh ik zal ff bieden :)
2500000
geregeld :)
Mooi!
Wie weet watpren het gewoon z'n oplichter vriendjes die 800 hebben geboden, maar dat kun je natuurlijk nooit weten, dus mocht het een echte koper zijn geweest is hij misschien gered voorlopig.
Ook wel opmerkelijk dat de verkoper hem volgens de beschrijving met 'pijn' in zijn 'hart' weg doet terwijl hij er nog nooit op heeft gespeeld omdat er geen gebruikssporen op zitten...
99999999 is ook zo'n onrealistisch bod. Ik vind € 150.000 of €500.000 of zo veel leuker staan :-)
Ik denk dat er nog een keer een ton geboden zal moeten worden, de biedingen zijn helaas alweer verdwenen....
En dan ga je hem ophalen, blijkt hij nep te zijn en hoe wordt er dan met de situatie om gegaan?
De onkosten moeten worden vergoed, de tijd en natuurlijk als laatste de frustratie en woede.
Kreeg hij van mij een lift naar de pinautomaat en een pittig 'gesprek' na de financiële afhandeling.
Ik ben een tegenstander van geweld of negativiteit maar extreme acties veroorzaken extreme reacties.
Ik heb beiden al, maar blijkbaar heeft hij naast de nep-Tele ook een baan en een vriendin in de aanbieding. Zoekt iemand toevallig nog zoiets?Citaat:
Nou...op naar een nieuw doel in je leven. Een baan of vriendin misschien?
Daaaag stumpert
Geen idee, staat er niet bij. Aan z'n "Bemoei je gewoon met je eigen zaken!" zou ik bijna verwachten dat hij een zelfstandige is, of een of meerdere "zaken" heeft. Misschien dat hij dan een oude baan over heeft? Of een baan bij een van zijn zaken? Geen idee ...
Stuur 'm maar een mailtje en zeg dat Harold je gestuurd heeft?
Graag gedaan! :ok:
Hij is gereserveerd!!!! Zal hij nu echt iemand zo gek gekregen hebben?
Mensen, als je zo'n hoog bod uitbrengt, wees dat slim en verander je MP naam in iets als 'ditiseennepperd' of 'fakeguitar-beware' ofzo.
Er zullen nu mensen misschien niet altijd doorhebben waaróm je zo'n belachelijk bod plaatst.
Maar eh, "Jeroen" is wel 5 jaar op MP actief ipv 1 dag, dus de kans is aanwezig dat ie wel degelijk die gitaar heeft. Maar het zou hem sieren als ie
-niet liegt over de herkomst
-geen grote bek geeft tegen mensen die hem daarop wijzen
(far stretch:)-z'n verlies neemt en hem voor parts-waarde ofzo verkoopt.
Ik sta er trouwens wel van te kijken dat je fake gitaren zo makkelijk op MP kunt verkopen zonder dat je van marktplaats af wordt geschopt.
Toch heb ik inmiddels al een paar keer meegemaakt dat een door mij gemelde advertentie wel degelijk kort daarna was verwijderd.
Advocaat van de duivel: het is voor Marktplaats natuurlijk lastig onderscheid te maken tussen een rechtmatige melding of een twijfelachtige of valse melding. Ik probeer daarom ook altijd wat extra info mee te sturen in de melding (een link naar de originele advertentie van zo'n vertaalmachineadvertentie bijvoorbeeld). In dit geval heeft de verkoper heel slim de foto weggehaald waarop de kop duidelijk te vergelijken was met een H&K. Blijft over een overzichtsfoto die minder duidelijk is op dat gebied. Momenteel krijgen bij dat soort wat minder abc-meldingen de verkopers blijkbaar nog het voordeel van de twijfel.
Hij is gereserveerd voor mijn maat die 800E geboden heeft, en die donders goed weet wat hier aan de hand is (en hem dus echt niet gaat aanschaffen). Heb de mails gezien. Die gast blijft er ijskoud onder. Of hij is erg dom, of hij handelt uit goede trouw of het is een hele goede oplichter. Blijft beweren dat het een handgemaakte Fender is uit de USA en dat deze zo bijzonder is dat hij zelfs geen serienummer heeft. Wat dan weer raar is want op zijn eerste foto's was wel een (fake) serienummer te zien.
Een advertentie op marktplaats (of een dergelijke website) wordt gezien als een uitnodiging tot het doen van onderhandelingen, niet als definitief aanbod. Een foto van een (fake)gitaar kan worden gezien als slechts een illustratie. Misschien wilde de verkoper geen foto's maken, en heeft hij ze maar gewoon opgezocht op internet of iets dergelijks. Aanbod en aanvaarding wordt pas concreet in de onderhandelingen.
Nog zo een:
Taylor 310ce
http://link.marktplaats.nl/735311398
Komt waarschijnlijk hier vandaan:
http://www.ioffer.com/i/new-arrival-...itar-525161228
Dit is een echte:
http://www.taylorguitars.com/guitars/acoustic/310ce
O.a.
-geen sunburst
-Verkeerde inlay
-slagplaat klopt niet
-etc...
nee quoten op internet is niet verboden, btw plagiaat is wat anders; dat zou zijn als je een foto met copyright publicieert onder jouw naam maar dat hier niet echt van toepassing
Wat die Taylor betreft, best wel eng, dat is geloof ik de eerste fake Taylor die ik zie, het enige waar ik het kan zien (maar ik ben geen taylor kenner :D ) is de mooie luxe doos waar in hij ligt ;)