goed ik neem alles terug wat ik gezegd heb. Ik zat hem net te luisteren in de trein en begon me opeens vreselijk te irriteren aan de snare. Toen nog meer kraakgeluiden, en toen dacht ik: "verdomme, die GNers hadden toch gelijk!"
:(
Printable View
goed ik neem alles terug wat ik gezegd heb. Ik zat hem net te luisteren in de trein en begon me opeens vreselijk te irriteren aan de snare. Toen nog meer kraakgeluiden, en toen dacht ik: "verdomme, die GNers hadden toch gelijk!"
:(
Maakte de trein geen kraakgeluiden? ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tho
Nee, en mn hersenen kunnen het ook niet geweest zijn, daar is gewoonlijk weinig activiteit waar te nemenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes
Die snare blijft redelijk prominent aanwezig [/zachtzinnigheids modus], maar ik wil je toch echt aanraden om de GH3 versie eens te luisteren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tho
by the way, ik stond vanochtend in de rotterdamse metro The Judas Kiss te luisteren, hoor ik rond 6:25 Hetfield ineens op de achtergrond naargeestig lachen.:cooler:
Dit zijn nuances die je op de originele, verneukte versie dus gewoon niet hoort. (althans, ik niet)
Dat ga ik zéker doen ja!
Het leuke van een mix die niet clipt en aan het plafond zit is dat je die cd's ook hard kunt zetten zonder dat dat vervelend wordt.
Ik zette eerder altijd keihard metallica aan, maar ook bijvoorbeeld cannibal corpse, en m'n speakers trokken dat prima.
Dat moet ik met death magnetic niet proberen, daar worden ik en mijn speakers moe van.
Ik moet nu ook toegeven dat ik het wel het beste album vind na AJFA.
Misschien zelfs wel beter!
Op mijn Medion PC speaker setje klinken de originele CD-opnames ook magistraal.
Maar op m'n Pioneer AV Receiver klinken de GH3 opnames weer beter. :???:
Mijn favo's zijn Cyanide en My Apocalypse maar de overige nummers beginnen toch ook wel aardig door te dringen.
Het album doet me ook het meest denken aan AJFA en ik ben van mening dat als dit album destijds i.p.v. The Black Album (wat op zich ook een goed album is, alleen wat te commercieel) was uitgekomen, ik wel langer "fan" was gebleven.
"Suicide & Redemption" doet me qua sfeer wel een beetje denken aan "To Live is to Die" (kippevel-nummers).
De zang van Hetfield is meer dan OK en ook de riffs zijn van een kwaliteit zoals ze in de 80's tekeergingen.
De solo's zijn hier en daar nog een beetje twijfelachtig maar beginnen toch ook wel te wennen vind ik.
Ik geef een 8,5.
Sign the petition!!!!! (en verspreid het woord op andere fora....)
http://www.gopetition.com/petitions/...-magnetic.html
Het mooiste zou zijn als Bob Rock 'em opnieuw afmixt.
twee life versies gehoord van the day that never comes, en ik vind wel dat hetfield zijn gitaar mag stemmen, jammer van zo'n mooi stuk om er dan met een slecht gestemde gitaar te staan
MASTERED BY MUPPETS
End of session day, Rubin works away:
I'm your source of song-destruction
Tunes that hurt you ear, poor sound engineer
Leaving spikes on my instruction
Trust me you will see
Volume’s all you need
Dedicated to
How I'll limit you
Compressing faster
Limit your Master
Your albums sell faster
With a loud Master
Master
Mastered by muppets, brickwalling your dreams
Clipping, distorting and smashing extremes
Ruined by me, you can't hear a thing…
Just spiking snares, and auto-tuned screams
Mastered
Mastered
Rubin’s my name, and I'll hear you scream
Bastard
Bastard
Need to mix this way, never you dismay
”Loud” makes death magnetic clearer
Gain monopoly, ritual Waves L3
Squash your tracks til it’s severe
Gate and you will see
More and more dB
Dedicated to
How I’m killing you
Compressing faster
Limit your Master
Your albums sell faster
With a loud Master
Master
Mastered by muppets, brickwalling your dreams
Clipping, distorting and smashing extremes
Ruined by me, you can't hear a thing…
Just spiking snares, and auto-tuned screams
Mastered
Mastered
Rubin’s my name, and I'll hear you scream
Bastard
Bastard
Master, Master, where's the version I've been after?
Bearded, Bastard, you promised only lies
Blaster, Blaster, recorded on a ghetto blaster?
Laughter, laughter, laughing at those highs
Spike to me!
Lars ain’t worth all that – “natural” kick and hats
Kirk adds wah without a reason
Never ending phrase, Jaymz goes on for days
Rob, your shirt is out of season…
I’ll record til 5 (then)
I will help you buy
Sandals that suit you
Now you look cool too
I like it :D sounds like a good cover ;)
Mja, geeft metallica eigelijk een reden voor de slechte master?
Idd verschrikkelijk gewoon! Die master by muppets is geniaalCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pueblo
Het zou eens gebeuren dat we niet zeuren over de nieuwe Metallica plaat. Nee, Death Magnetic is geen Master of Puppets, maar al was het dat wel geweest, dan was de kritiek waarschijnlijk geweest dat ze niet origineel bezig zijn. Nu we het toch over Master of puppets hebben; ook deze plaat had aanvankelijk te kampen met mindere geluidskwaliteit.
Als ik hen was zou ik ermee stoppen, met pensioen gaan, puur om de "fans" een hak te zetten.
http://jj.am/gallery/d/60849-1/Metallica.jpg
Ik denk juist dat ze blij mogen zijn dat al die fans de cd, tshirts, onderbroeken en kaartjes voor de gigs nog kopen. Ookal wordt de cd niet eens normaal gemastered.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AriaProII
Dat de CD slecht gemixed is wel niet zeggen dat het geen goede muziek is.
Death magnetic is volgens mij een erg sterk album. Niemand had verwacht dat ze zoiets nog in hen hadden. De mix is bijzaak, muziek moet primeren!
Precies! Ik heb er nu een week naar geluisterd en het is een van de weinige metal-albums die ik graag opzet van tegenwoordig. Judas Kiss is fijn, The Unforgiven III, en eentje met een snelle gallop, waarvan ik de naam even kwijt ben. Leuke "oude" thrash.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
Als ie dan met z'n poten van de rest afblijft wel. Maar ik ben bang dat ie vervolgens de bas en, vooruit, de gitaar en ach, waarom ook niet, hij is toch bezig, de zang, nouja die drums, dat kan eigenlijk ook veel beter, en oeh, die nummers, dat kan ook anders...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
Nouja, ik vind het dus eigenlijk niet zo'n goed idee. Vooral omdat hij mij iets teveel zelf dele uit wil maken van Metallica (hij was al een flink eind op weg).
Het album zelf begint inmiddels voor mij ook na nummer drie wat lichtpunten te bevatten, maar er zijn hele stukken die in de (fast) forward gaan als ik 'm afspeel. The Day That Never Comes is in ieder geval al verdwenen van m'n iPod.
Een goede mix hoeft trouwens niet te betekenen dat het ineens goede muziek wordt, om het omgekeerde maar eens te zeggen. Ik heb het album nu een paar keer beluisterd en het enige leuke is het stukje 'Bow down, sell your soul to me...', dat is er eentje die het live wsl erg goed doet. Echter de rest van dat nummer is me te warrig, vooral het intro, dat slaat werkelijk nergens op. Maar dat is dus wat ik bij dit album heb; er zitten leuke stukjes tussen maar eigenlijk geen een echt, compleet, lekker lopend nummer. Zo ervaar ik het tenminste.
Ah, da's natuurlijk ieder zijn mening. Wereldwijd is het album erg goed onthaalt en is men erg lovend over de nieuwe metallica. Beste wat ze in 20 jaar gedaan hebben enzo. (sinds Justice)
Smaken verschillen, ik vind in ieder geval dat de heren mooie muziek afgeleverd hebben. Jammer van de clipping...
Daar ben ik het mee eens.
Volgens heeeel veel mensen (waaronder ikzelf) is dit het beste album sinds The Black Album of zelfs sinds Justice.
Inderdaad alleen jammer van de soundkwaliteit, maar ik heb serieus met die Guitar Hero III versie niks te klagen, en Metallica kennende laten ze dit niet op zich zitten en komen ze snel genoeg met een remixed/remastered versie (fingers crossed).
Ik blijf me irriteren aan de snare, vervloekt >.<!!
Ik vind the End of the Line, Cyanide (zonder die wah aan het begin zou die wel wat beter zijn vind ik), Judas Kiss en the Day that Never Comes goed.
End of the Line heeft Creeping Death achtig iets, de zang vind ik, Cyanide goede drum beat (niet perse dat het strak is, maar het ritme zelf dan vooral), Judas Kiss goed refrein (als dat 'Bow down!...' is), en the Day that Never Comes vind ik dat laatste stukje goed met die solo achtige dingen, die vind ik wel goed. Beetje raar, maar toch ook weer vet vind ik dat.
De rest heb ik niet teveel te klagen, behalve dat die snare nog steeds niet zo geweldig is vind ik.
De nieuwe wending in deze soap.....
http://www.musicradar.com/news/guita...agnetic-174640
Torrent sites > zoeken op "Broken Beat and Scarred ( mystery producer )"
ik heb de cd al !!!
euh proficiat... onder een steen geleefd de laatste weken?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GuiTaR_AlcoholicA
Cd is al uit van 12 september...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
Potver3 jongens, het gaat de goede kant op! Ik lees op meerdere fora dat Andy Sneap er aan heeft zitten sleutelen :cooler:
i.m.o. zijn er twee dingen niet ok aan het album; clipping ( is nu opgelost middels de GH3 versie) en die irritante snaredrum (is dit nu ook opgelost? )
review volgt snel!!!!!!
Straks is die mystery man Bob Rock...
Dan lach ik me echt kapot :seriousf:
Maar het lijkt er inderdaad op dat Andy Sneap de schuldige is.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt SMUL van de soap rondom dit album.
Is toch prachtig om te zien hoe fans, in de ruimste zin van het woord, de minpunten rondom dit album gewoonweg niet accepteren om er vervolgens gewoon iets aan doen. De liefde zit diep, ook bij mij.
Kan niet wachten om de "Sneap" versie te luisteren als ik thuis kom ..:cooler:
Sneap heeft zijn betrokkenheid bij de 'remix' ontkent. Voor de rest deel ik je gevoelens ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinchaholic
Ja inderdaad. Ik kan er gewoon weg niet bij dat zo'n grote band zo'n prul kan produceren en dat heel veel mensen daar eenvoudig overheen stappen. Ik ben heilig tegen downloaden van cds, maar in dit geval zeg ik: downloaden die handel want ze verdienen het niet dat je de cd koopt. De nummers zijn zeker niet verkeerd maar wat een prutswerk is die mix zeg. Is er dan helemaal geen kwaliteitscontrole meer? En dat van een miljarden band. Ongeloofelijk.
Zo! die mystery versie klinkt wel erg lekker :p op de bekkens na, die klinken nu wel erg schel. Hoef me nu in ieder geval niet meer zo te irriteren aan die snare!
Echt niet om te mauwen, maar dat lijkt me lichtelijk overdreven.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rormo
Een half jaar geleden las ik ergens dat Lars Ulrich zijn vermogen tussen de 50 en 60 miljoen werd geschat. Doe dat maal 4 en tel er wat extra vermogen bij en je komt nog niet eens in de buurt van een miljard, laat staan miljarden.
Ik hoop dat je sarcastisch bezig bent? Kerel, het is al decadent genoeg om zo'n vermogen te hebben, doe er 45 miljoen af en je zit nog met een ongelooflijk bedrag. Lijkt me beter te besteden aan een goed doel dan weer eens een nieuw f*cking belachelijk schilderij te kopen waar je niks mee bent. (ik geloof niet dat zijn collectie verkocht op Some Kind Of Monster niet alweer aangevuld is).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe
Misschien moet je je (nog) een keer verdiepen in economie. Lars Ulrich is 1 persoon uit de hele Metallica productie. Misschien wel een van de belangrijkste, maar slechts een van de velen betrokkenen bij de band. Ten tweede je hebt het over zijn vermogen, hij zal een groot deel van z'n geld heus wel uitgegeven hebben in de loop der jaren. En als belangrijkste, ten derde, ik heb het over omzet. Als je bedenkt dat een grote tournee 100 miljoen dollar WINST kan opleveren, dan is de OMZET van zo'n tournee een veelvoud. Dan kom je na al die jaren die Metallica al meeloopt wel degelijk bij een miljard aan omzet hoor.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe
Tsja, als je zo rekent dan ben ik ook miljonair, want als je mijn bruto inkomen over mijn hele leven bij elkaar rekent dan kom ik al met al mogelijk wel op een miljoen als ik 65 ben. Enfin, miljardenband klinkt ook mij nogal overdreven in de oren, maar goed het zal dan ook als overdrijving bedoeld zijn. Laat niet onverlet dat Metallica beslist niet onbemiddeld is en het ook behoorlijk breed kan laten hangen als ze dat zouden willen.
Oh, en wat ze met hun geld doen moeten ze volgens mij gewoon helemaal lekker zelf weten. Wie weet storten ze elk jaar wel de helft van hun inkomen naar Unicef. Maar misschien ook niet. En natuurlijk kun je bij alles wat je koopt dat geld ook aan een goed doel geven. Maar doe je dat zelf ook wanneer je de keuze hebt om een mooiere, duurdere gitaar, auto, huis te kopen?
Los van dat al zou je mogen verwachten van een top rockband dat ze een fatsoenlijke mix laten maken van hun nieuwste album. Helaas: da's dus blijkbaar niet zo en het treft niet alleen Metallica, maar ook andere topartiesten.
Anyway: het album begint wel lekker los te komen voor mij, maar het irriteert me mateloos dat ik 'm niet lekker hard kan zetten in de auto, zonder dat de boel overstuurt. En nee, dat doet m'n autostereo niet bij de oudere albums van Metallica.
Kun je nagaan hoe je belazerd wordt als je naar zo'n mega-optreden toegaat.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rormo
Eerst kaarten zien te regelen, vervolgens vervoer. Dan eindelijk na 2 à 3 uur wachten met één of ander achterlijk voorprogramma zie je een paar stipjes op het podium.
Tussen het lawaai door herken je een klein beetje van de muziek en doe je net alsof het allemaal geweldig is, je roept zelfs nog vrolijk mee met "oléhé olé".
En ja hoor, verdomd ze doen een toegift!
Na 5 uur opeengepakt te hebben gestaan, van ellende maar 3 biertjes gehad omdat het veel te druk en te duur is bij die biertent ga je eindelijk "voldaan" naar huis met een enorme tuut in de oren en minimaal €100,- lichter.
Nee, mij krijgen ze niet meer zo gek (was ik wel hoor!).
Voor jouw informatie: ze hebben in 2007 en 2008 3 concerten gegeven waarvan de gehele opbrengst naar een goed doel ging.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.COM
1 tip: ga NOOIT meer naar een willekeurig concert en koop een goedkope concert dvd of ga op youtube kijken. Geen 3 uur onderweg, geen voorprogramma's, altijd bier, geen stipjes op het podium, niet 5 uur op een hoopje staan, geen €100,-.Citaat:
GEEN GEZEIK DUS.
Maar ja dan zal er wel iets anders zijn om over te zeiken, niet waar? ;)
Dat zijn voor mij altijd de magische momenten geweest eigenlijk :DCitaat:
Tja je vind concerten leuk of niet ;). Ik vind het altijd weer een ervaring, maar het is wel echt een excursie. Je doet veel moeite en eigenlijk krijg je er maar weinig voor terug. Maar het blijft wel in je geheugen staan en dáár doe ik het voor. Een cd luisteren is ook ok, maar ik heb geen herinnering aan de 231e keer dat ik een bepaalde cd heb geluisterd. Ook niet aan de eerste :P.Citaat: