ga even een domme vraag stellen ( anders blijf ik dom)
bij de buisjes word het merk EI ECC82 genoemd.
over wat voor merk gaat het hier?
Printable View
ga even een domme vraag stellen ( anders blijf ik dom)
bij de buisjes word het merk EI ECC82 genoemd.
over wat voor merk gaat het hier?
Het merk EI... (geen geintje)
Dat gaat over het merk EI (Ei Yugoslavia om precies te zijn) kijk maar: linkje
edit: bert K was me voor (daar zal die wel serieus forum-addict voor zijn ;))
Dat meen je niet moet de diopde anders om ik wil namelijk niet dat m'n voeding eraan gaat!!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aad
hugo
Aad, kloppen de 2 links hierboven nu? ik zie wel niet in hoe je die potmeters aansluit, maar ons pa zal het wel begrijpen en me onderwijzen
Dat meent ie niet! Als de + en de - van de voeding verkeerd om aangesloten worden, wordt de voeding kortgesloten en het circuit op die manier beschermd. Het kortstondig kortsluiten van een gemiddelde voeding kan helemaal geen kwaad. Daarnaast zorg je er natuurlijk voor dat je een voeding hebt waarbij de + en - wel goed zitten! Het is alleen bedoeld voor als je je toch per ongeluk eens mocht vergissen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
Bij alle Ibanez, BOSS etc. etc. pedalen zit zo'n diode precies zo over de 9V adaptor ingang gesoldeerd. Ooit iets van gemerkt??
Gewoon de drie pootjes in de gaatjes steken en dan solderen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Inmiddels heb ik de print en het schema aan de hand van richard's aanwijzingen gewijzigd (met uitzondering van de diode).
Die diode kun je eenvoudig overbruggen op de print en parallel over de desbetreffende aansluitpunten solderen. Of je soldeert de +draad rechtstreeks op de cathode van de 1N400x en de anode (waar eerst de + op zat) sluit je gewoon kort met de GND ernaast.
http://www.uploadarchief.net/files/d...d/realtube.pdf
De andere pdf's heb ik weggehaald om verwarring te voorkomen. Hier zitten alle tekeningen tot nu toe in.
Nog geen componentenlijst. Dit wellicht later (of zo).
Greetz
Aad
componentenlijst heb ik al gepost :dance:
om ook maar n steentje bij te dragen
Zo, aad en Valoosj jullie printjes zijn geëtst.
nice. wanneer heb je tijd voor een biertje deze week? cafés genoeg int stad...
en het is voor GG dat andere printje ;)