@NegK3fan - Gekke shit die blauwe strat-achtige :o
Printable View
@NegK3fan - Gekke shit die blauwe strat-achtige :o
wat voor karakteristieken heeft dat vergeleken bij de bekendere houtsoorten?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
Hoezo hou jij van 1 kleur en trems :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiel
Vette rig hoor!
[/quote]wat voor karakteristieken heeft dat vergeleken bij de bekendere houtsoorten?
moeilijk te zeggen er zijn verschillende lacewood soorten van over heel de wereld, de soort die oa door warmoth wordt verkocht lijk op een kruising tussen esdoorn en mahonie (meer hoog dan mahonie)
mooie set, komt er nog een leuke behuizing om je zelfbouw top?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
het goeie van beide werelden dus :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
dank je!
Jaja Chiel, errug mooi hoor! Waar haal je die spulletjes toch allemaal 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
BTW: de Schecter is een zgn Exotic Top. De top is inderdaad van Lacewood, de body is van essen. De top is zo dun (paar mm) dat de invloed op het geluid niet heel erg groot is.
Ik heb trouwens zelf een Anderson met een volledig lacewood body gehad, die was nog mooier. Qua klankkleur vond ik het toch meer naar elzen neigen dan naar mahonie of esdoorn. Ik dacht trouwens dat lacewood vooral uit Australië kwam, maar als Fred D wat anders zegt geloof ik dat meteen.
voor schecters kom het in ieder geval uit australie maar de term lacewood wordt soms ook gebruikt voor andere houtsoorten die kwartiersgezaagd zijn en een zelfde tekening hebben als australisch lacewood (dit naast houtsoorten die echt gerelateerd zijn aan het australische lacewood)
het heeft in het echt een prachtig 3 d effect
@ Chiel: die wolfgang is toch een Quilt Top, as in Peavey Wolfgang QT...??
die zijn, voor zover ik weet geen usa, maar korea...
Of zie ik iets over het hoofd? :-)
http://forum.bandtoerie.nl/uploads/p...1123681917.jpg
....Gibson LP Custom '78 , Marshall jcm800 2205 en wat pedalen:
Ernie Ball volume pedaal, boss tu-2 tuner, Teese RMC3 wah, DH modded TS-9, HWA Mig-Boost, Ibanez fl-301 flanger, MXR phase 90 script logo, EHX holy grail, Boss CE-1 chorus/vibrato, Line6 DL4 en EHX Big Muff USA uit '74. Alles gevoed door 1 voodoolab pedalpower II in een Pedal Pad koffer.