Ik ben zeer tevreden over mn dream90s en mn crunchy rails
Printable View
Ik ben zeer tevreden over mn dream90s en mn crunchy rails
Maar je moet niet vergeten dat deze maar een derde kosten van wat Seymour Duncan's kosten, dus dat ze ook gewoon wat minder zijn. Vind het de poging wel waard :).[/QUOTE]
Ik wil je wel een setje telecaster pickups verkopen voor 1000 euro...moet je horen hoeveel beter die zijn .......:crazyhappy::crazyhappy:Net of hoe duurder iets is hoe beter.....wordt eens wakker....:punk::punk:
JJ
Ik heb op aanraden van Dave Wilkinson (gitarist van Fast 3, echt een monster op de gitaar) Mean 90s besteld. Ik had hun laatste plaat gekocht en dacht daar een jazzdoos van 6000 euro te horen, maar het bleek een epi dot met mean 90s! Anyway, ik heb ze nu in de Heritage zitten en kan ze vergelijken met Gibson p94s en stock gibson p90s. Uit die vergelijking komen ze erg goed. (De gitaren zijn erg verschillend, zodat ik niet precies de karakteristiek kan vergelijken). Levendiger en meer detail dan de stock p90s, wat aggressiever dan de p94's (ook erg mooi hoor) en ze behouden het karakter van je gitaar. De variatie aan klanken die je kunt krijgen door met de afstelling van deze pickups te spelen, is trouwens idioot groot. Dus als je ze probeert, echt even de tijd nemen om met een schroevendraaier te gaan zitten.
Ook leuk: ik had mijn bandgenoten niks verteld, plugde in in het repetitiehok en kreeg meteen te horen: wat klink jij goed vandaag! Het zit dus blijkbaar niet tussen mijn oren...
Oh ja en de prijs.... direct online bestellen bij de leverancier of via een winkel die er ook weer marge op moet maken - lijkt me een duidelijk verhaal waarom GHS goedkoper is.
Je hebt twee (en nog veel meer) verschillende "beter". Twee voorbeelden:
1: Wat voor de een de ideale sound is, kan best komen door 3 single coils van 12 dollar, terwijl de ander 300 dollar moet besteden om tevreden te zijn.
2: Je hebt ook nog een "beter" in bouwkwaliteit, onderdelen e.d. Ik durf best te claimen dat over de gehele linie pickups van 100 dollar beter zijn gebouwd dan pickups van 12 dollar. Mijn ervaring met bijvoorbeeld die beginnersstjes waar dus pickups in zitten van 12 dollar per 3 SC's, is niet erg goed.
In vrijwel alle markt is het zo dat er een dure variant is, die ook beter is (en dus ook weer andersom), het is alleen net welke "beter" je pakt en is vaak persoonlijk. En wat EGH zei was dat je van 1/3e van het geld ook niet dezelfde kwaliteit zou moeten verwachten als bijvoorbeeld Duncans. Hier heeft hij gewoon gelijk in imo, wees nou eens eerlijk, verwacht jij niet meer van 500 dollar pickups dan van 12 dollar pickups? (puur de verwachting) Ik verwacht ook een bijvoorbeeld betere auto of fiets te krijgen voor 500 dan voor 12 euro.
Ik vind het niet meer dan logisch dat pickups die wat goedkoper zijn wat minder klinken dan pickups die 3 of meer keer duurder zijn (ookal is dit niet altijd zo). En ja, er zijn uitzonderingen, genoeg zelfs, maar ik heb het over de algehele linie. Als goedkope pickups zo goed zouden zijn, zouden mensen niet overgaan op al die A-merken, ik zie namelijk zelden dat mensen van een duncan naar een 12 dollar pickup van een beginnerssetje gaan ;). Overigens, pickups van Seymour Duncan zijn vaak 4-5 keer zo duur, en niet 3 (vergeleken met GFS).
Ik moet overigens zeggen dat ik die GFS pickups echt niet slechter vind dan Duncans ofzo. Ik ben tegenwoordig fan van de P-Rail, die is gewoon niet te krijgen bij GFS, maar de rest van hun pickups vind ik over het algemeen prima. Er zijn nog veel meer uitzonderingen op "goedkoper = beter/gelijk" (voor mij persoonlijk dan uiteraard, er zijn ook mensen die GFS elementen verachten e.d.) maar geef mij maar geen pickups van 12 dollar want ik krijg er geen lekkere sound uit, en met mij velen denk ik.
GFS :P.
En vergeet niet dat ook GFS een marge heeft, kun je ook zien dat pickups maken amper geld kost. Het is alleen de vraag altijd bij Gibson, SD, DiMarzio, Fender e.d. hoeveel geld ze besteden aan onderzoek/research, ontwerpen e.d., in welk land ze dit alles doen... Want in hoeverre zijn die extreme bedragen eerlijk tegenover de echte productiekosten? Maar hier heb ik echt geen idee van (misschien iemand hier wel?). Bij GFS weet ik dat ze veel zaken compenseren door extreem dure onderdelen bij GuitarFetish.com. Er zijn dingen spotgoedkoop, maar ook dingen extreem overpriced.
Simpele voorbeelden:
- 2 tonecaps voor 2 dollar (heeel schandalig :p, voor 2 dollar heb ik er 10 bij veel andere winkels)
- 2 orange sprague voor 4 dollar (schandalig)
- Het merk pots dat ze hebben is inkoop een stuk goedkoper dan de A merken, maar wel even duur qua verkoop als de grote merken. Neemt niet weg dat ze even goed zijn (al vind ik die van Stewart MacDonald gewoon lekkerder draaien :p).
- string trees
- switchplaatjes
- schroeven
Zo zijn er nog tientallen dingen die toch al gauw 40% duurder zijn dan bij andere winkels. Veel mensen hebben het niet door maar ik had het eens gevraagd aan Jay en die zei dat ze wel moesten omdat andere dingen weer weggaan tegen inkoopsprijs, maar in hoeverre dat echt zo is weet ik natuurlijk ook niet, het blijft een commercieel bedrijf.
De dingen die extreem overpriced zijn er niet veel, het is vooral de algemene dingen die op zichzelf niet veel meer kosten, maar als je er 30 bestelt opeens erg duur zijn ;).
Jongens waar hebben we het over.... GFS en Gibson etc zijn normale bedrijven en passen marketingprincipes toe die je ook bij de kruidenier op de hoek tegenkomt. Of dacht je dat scheermeshouders echt zo goedkoop zijn om te maken, en scheermesjes zo duur? ;)
Als je de dollarprijs omrekent naar euro's komt je op dezelfde bedragen uit als bij de Nederlandse online gitaaronderdelen shops. Met potmeters, condensators en weerstanden ben ik bij de electronicaonderdelenzaak ook goedkoper uit. En schroeven kan ook goedkoper bij de ijzerhandel.;)
Daar gaat het hier niet om. Een bedrijf in Amerika moet je vergelijken met een bedrijf in Amerika. Ze zijn gewoon duurder met dat kleine grut dan bij andere amerikaanse winkels (zelfde staat zelfs). Maar dat vind ik ook niet meer dan logisch want je moet ergens je winst vandaan halen :p.
Schroeven haal ik inderdaad altijd bij de ijzerhandel, zelfde schroeven voor minder geld. Maar ook bij StewMac zijn ze goedkoper ;).
Overigens, als ik de prijzen omreken naar euro's (inclusief verzendkosten) is het nog maar te bezien of het hier even duur is ;).
Ik hoop dat mijn pakketje snel binnenkomt :D. Twee nieuwe buckers en 4 pushpull pots voor Jimi Page schakeling (gewoon omdat het kan :P). Ben benieuwd hoe het wordt. :D