EDIT: Fred Dons was me al voor
Ziet er heel strak uit verder:)! , zou er zelf het geduld niet voor hebben:soinnocent:
Printable View
EDIT: Fred Dons was me al voor
Ziet er heel strak uit verder:)! , zou er zelf het geduld niet voor hebben:soinnocent:
Hey allemaal, dank dank dank :)
Zagen is geen optie idd ivm de binding,bij de vorige gitaar( LOTR) heb ik een nieuwe manier hiervoor bedacht,"gewoon" met een klein freesje doorfrezen.
groetjes Charlotte :lp:
strak plan ! ik weet dat Ron Thorn zijn fretsslots ook freest ipv zaagt maar dat is dan wel
voor de inlays er in gaan
Stew Mac heeft een speciale zaag voor zagen tussen een binding in (eigenlijk een normale zaag waarbij alleen nog een klein zaag gedeelte met tanden over is en de rest van de zaag gewoon vlak is, misschien een idee voor de volgende keer ?
Hoi Fred,
id,die zaag heb ik ook,maar laat ik liever scherp door er alleen maar hout meet te zagen.
gebruik deze altijd voor het "opschonen" van de fretslots na het lijmen van de binding,en radius schuren.
groetjes charlotte :lp:
ok, begrepen
heb je trouwens al eens geprobeerd met het cirkelzaagje van de dremel het parelmoer door te zagen ? je zult daar wel een setup voor moeten maken om het zaagje recht over het fretboord te laten werken maar dat is jou wel toe vertrouwd dacht ik zo ;)
@fred dons ;ja,daar heb ik ook wel eens fretslots mee gezaagd,echter het blad is net iets te dik,waardoor de frets te ruim in de slots komen.
@richwoodplayer;dank je, idd,ik heb het van het laatste slash album gehaald,is voor mij vast een voorproefje voor een later project voor mijzelf,ik wil nl de slash afd signature LP gaan maken,en daar dan dit plaatje wat groter in inleggen,ook komt er dan op de headstock de slash tekening om het zo maar te noemen,maar ook dat wordt dan inleg.
weer een updeetje :)
de piratenvlag is bijna klaar.
http://home.kpn.nl/charlotte.mijnder...%20inlay26.jpg
en gestart met het water....
http://home.kpn.nl/charlotte.mijnder...%20inlay25.jpg
Wil je niet eens de hele toets op de foto zetten? Ik ben heel erg benieuwd naar een vooruitblik.
En op je site kan ik deze gitaar niet terugvinden.
Wat een details weer, zoals altijd.. Prachtig. Vooral heel veel repesct dat je het kan en dat je er zo voor gaat zitten! Mijn handen trillen gewoon al te erg laat staan als ik zulk gepriegel moet uitvoeren!