ik hoop snel wat te horen! heb je em bestickert?
Printable View
ik hoop snel wat te horen! heb je em bestickert?
Aha idd ik zie het, stom, nooit gezien.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo
Haha ja NOS siemens zijn zo'n beetje de heilige graal, erg zeldzaam en als je ze wilt kopen heel erg duur. Je ziet ze gaan voor 300 dollar per stuk!Citaat:
Misschien dat je kans hebt er eentje tegen het lijf te lopen op een rommelmarkt ofzo.
Dat is mooi. Idd een goede test, een goede dikke eindtrap erachter en die voluit zetten en kijken wat je hoort.Citaat:
Maar hoe dan ook veel plezier ermee!
Hey Hugo, gefeliciteerd met je preamp!! Nu clips en foto's!!!
Ik probeer clips te maken maar op een of andere manier krijg ik een heel zacht geluid zal wel ergens een instelling verkeerd hebben staan maar kom er nog niet achter, foto's zal binnenkort weer maken
Nog een vraagje ik vind het crunch kanaal te braaf, het lead klinkt nu super heb r12 verlaag naar 10K en ben erg tevreden over het geluid, alleen crunch mist nog wat gain, als ik de twee kanalen met elkaar vergelijk zie ik een aantal verschillen, kan ik de weerstanden van het crunch kanaal aanpassen naar het leadkanaal om meer distortion te krijgen b.v.
R26 eruit 0 ohm
r24 => 470 ohm
r25 => 1M ohm
Of zijn hier betere manieren voor?
Hugo
R12 10K gemaakt? Dan heb je nu minder overdrive of niet? Waarschijnlijk is ie nu wat getemder, maar wat strakker zeker.
EDIT: Je krijgt idd juist meer gain.
Wat het crunch kanaal betreft; R26 zou ik laten zitten, dat is een laagdoorlaatfilter om oscillaties te voorkomen. Houd dus ook wat hoog tegen maar dat ligt volgens mij buiten het hoorbare bereik of iig hoog dus meer gain krijg je er niet van als je die verwijdert.
R24&25 veranderen in 470K&1M is wel een idee. Het werkt als een vaste volumeregelaar. Je zou er ook een potmeter in de plaats kunnen doen om de beste verhouding op te kunnen zoeken.
Je kan ook over R23 een elkootje kunnen zetten net zoals in het lead kanaal om de gain van U1 te verhogen.
Je kan de gainpot bypassen met een 1n condensator, net als het lead kanaal, voor meer hoog. Dan krijg je wat meer edge.
Je kan wat rommelen met de koppelcondensator c14. Hogere waarde = meer bas, een lagere waarde minder bas en dus iets ieler maar wel strakker.
Je kan ook al dit soort dingen combineren om het ideale geluid te creeren.
Vind het nog steeds stoer van je dat ie het (bijna dan) in 1 keer doet, zonder bijgeluiden en andere narigheid.
Heb je 'm al op hoger volume geprobeerd? Of in een bandsituatie?
hmms, ik had dit nog niet gezien (dat ie af was). goed werk!!
H.
ik heb nog even wat geprobeerd en ik heb een elko over r23 gezet en dit geeft net een wat dikkere sound, precies wat ik nodig heb, ben er nu erg tevreden over, alleen doet het cleane kanaal en het lead het niet meer, dus dat ga ik nu weer fixen.
Dan de boel netjes afmaken aan de binnenkant, schroeven borgen, en de belettering op de frontplaat afmaken.
Ik gebruik een FCB1010 als controller, daar zit de mogelijkheid in om ook twee kanalen aan te sturen d.m.v. 2 relais, ik moet daar nog wat voor verzinnen dat het mogelijk is om de 3 kanalen van de preamp mee te kunnen schakelen. Ik heb een peavey classic eindversterker van een MSNL gekocht, nu nog even sparen voor een intellifex en dan heb ik een redelijk compleet rackie, iig meer genoeg voor mijn coverband, en kan ik alles aansturen met 1 midicontroller (mss nog een wah erbij)
Zodra de boel netjes dichtzit ga ik het eens proberen in de bandsituatie de boel ligt nu nog steeds open mijn bureau. Ik zal ook eens proberen wat clippies te maken als de andere twee kanalen het weer doen.
anders kan je gewoon een Nobels MS4 switcher gebruiken, die heb ik ook in mn rack hangen en dat werkt ook prima. heb je ook geen dikke kabels nodig vanaf je midicontroller.
harrald
Ik heb geprobeerd wat clippies te maken, maar het is niet echt een succes, komt grotendeels omdat ik niet echt goed kan spelen en ik absoluut niks weet van opnemen, maar misschien heb je toch een beetje idee. Hier staan ze iedergeval
http://www.soundclick.com/bands/page...?bandID=644878
Opgenomen met:
Washburn N1 met BL500 pickups
X88r clone
Stagg kabeltje
Peavey classic
Fame vintage 30 2x12"
Crappy mic naar de laptop
Soundrecorder van windows (daarom zijn alle clippies precies 1 minuut)
Ach het gaat om het idee, misschien maak ik nog wel een keer betere.
Vet hoor:D