Wat dacht je hiervan: Live at Montreaux:
http://youtube.com/watch?v=u-8KGQuRQWQ
Printable View
Wat dacht je hiervan: Live at Montreaux:
http://youtube.com/watch?v=u-8KGQuRQWQ
Dat vind ik heel lekker, maar de sound mag toch iets minder fel voor mij. Toch nog iets te veel gain naar mijn smaak. :)
John Frusciante for sure. Die vent maakt gewéldige muziek, maar hij speelt gewoon niet zo goed als de meesten denken. Zijn riffs zijn simpel (en daarom misschien wel geniaal) maar puur als gitarist beheerst hij weinig technieken (of hij gebruikt ze weinig). Als hij snel gaat spelen is het of een eenvoudige snelle herhaling van een aantal noten, of een truucje op 1 snaar. Je zal hem nooit ff een hele hals over zien gaan met veel sweeps en tricks, maar dat past ook niet bij zijn punkachtige stijl en bij de peppers. Ook vind ik dat hij er erg vaak naast zit, live.
Dr zijn echt zoveel gitaristen, ook hier, die John als hun grote voorbeeld zien. Dan denk ik echt "ach lik toch me bolle reet". Oefen zelf ff een paar jaartjes netjes elke dag en je speelt die vent 3 x weg. Wat heeft hij nou te bieden naast een stukje creativiteit. Creativiteit vind ik niet 'het' argument om een gitarist te idolizen.
Hij is natuurlijk wel de man van de songs bedenken. Snow Hey Oh riffje, wat een schitterend riffje. Enorm veel plezier gehad aan een boel songs van de peppers, maar John zelf? Hij weet me nooit te overtuigen op het gebied van gitaartechniek en beheersing.
Gisteren die special gezien op TV.
Chillipeppers zijn niet echt mijn band,maar ik vond het toch goed.Het is wel een echte band en ze hebben ook leuke liedjes.
Frusciante gaat er gewoon lekker voor,dat mag ik wel.Ook al is het niet allemaal even zuiver .Hij speelt wel goed en er zit gevoel in.
Clapton wordt altijd afgezeikt,maar het is momenteel een songbegeleider en soms moet ie soleren.
Akkerman vind ik nix.Dat is gewoon een chacherijnige grootmuil die aan alle kanten voorbij is gestreefd.Moet ie gewoon kunnen hebben en niet zo zielig gaan zitten janken.
John Frusciante is zoals Mozart op een piano.
Niet qua techniek of virtuositeit, maar qua brein, inspiratie, kunstzinnigheid, muzikale ideeen, fantasie, gekte, melodieen in zn hoofd en TOEWIJDING.
Zijn gitaar is zijn levenspartner.
Het lijkt me een chaos om John Frusciante te zijn en tevens zo knap dat hij zich hiermee door zijn 'gekte' en 'verstrooidheid' heeft geworsteld en tot op de dag van vandaag nog steeds een groot aanwinst is voor de muziek van tegenwoordig.
mee eens, gister die documantaire gezien over de peppers, en heeft mn blik toch veranderd
voor mij is creativiteit juist datgene wat de jongetjes scheidt van de mannen.... en dan zijn de creativelingen de mannen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NielsW
Creativiteit is dus 'het' argument om een gitarist te idolizeren. (als je dat al uberhaubt moet doen...)
Mijn stem gaat naar Hank B. Marvin. Wat een triest gedoe is dat, die duizenden, vaak wat oudere mannen, grotendeels gespeend van talent, die dat Shadows-gepiel als het hoogste ideaal zien. En dan ook nog beweren dat rock'n'roll geen muziek is, want iedere vorm van overdrive is een doodzonde...
Wizz
Ja,maar er zit natuurlijk verschil in originele ,oorspronkelijke gitaristen en jongens die het hoogste ideaal hebben als ze iets kunnen naspelen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wizz
Dit zegt niet zo heel veel van de beste man zelf, noch z'n fans eigenlijk. Over het algemeen hoor ik alleen die gasten kritiek geven die werkelijk alleen wat hitjes kennen en z'n solowerk überhaupt nog nooit gehoord hebben. De man is klassiek opgeleid en heeft daardoor een accoordenkennis niet te zuinig, speelt in momenteel waarschijnlijk de meest succesvolle rockband, is een voorbeeld voor een complete generatie aan gitaristen, heeft compleet een eigen stijl + geluid en heeft wat mij betreft een uitstekende slagtechniek. Verder staat ie vooral dwars van het gelikte, wat ik persoonlijk dan weer enorm kan waarderen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NielsW
EN SNOW IS EEN KUTNUMMER VAN DE BOVENSTE PLANK, DAT DAT GEZEGD MAG WORDEN!!!...
En voor je bolle reet moet je bij een dietist zijn.
Overigens is elke gitarist die de hemel in wordt geprezen overschat.