Inderdaad. Is dit nou de nieuwe rage op guitargebied? Van die overpriced soepkommetjes? (Al dan niet zelfbouw)
Misschien dat je met de oude bh van oma ook nog iets leuks kunt maken...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jim Haagmans
Printable View
Inderdaad. Is dit nou de nieuwe rage op guitargebied? Van die overpriced soepkommetjes? (Al dan niet zelfbouw)
Misschien dat je met de oude bh van oma ook nog iets leuks kunt maken...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jim Haagmans
Heb van die alu strips gaan halen en heb er gebolde bierkaartjes op bevestigd met ducktape. De demping is zoals door velen beschreven; minder schel, minder hoog. De spreiding is iets verbeterd, maar toch vooral het minder schelle valt me goed op. Ideaal voor op een optreden wanneer het speakercabinet gericht is naar het publiek, dan krijgen zij die schelle tonen niet zo in hun gezicht gespuwd.
Die metalen cirkel heb ik dus nog niet naagemaakt, voor mij is het zo goed genoeg. Heeft me nu €4.50 gekost en een pint op café voor de bierkaartjes.
Ben toch benieuwd of die zelfgemaakte meuk even goed werkt. Zou kunnen hoor. Zelf heb ik toch een 2x12 en vind ik de kosten wel meevallen en ik ben zeer lui van aard.
Ik heb een keer zelf zo'n ding gemaakt. Alu strippie, van hout een dome geschuurd (10 cm doorsnee, 18 mm dik). Ik was er niet echt positief over, maar wellicht had ik ook mijn EQ aan moeten passen. En ik had gehoopt dat die Hotrod er beter van zou gaan klinken. Hij klonk alleen maar overal hetzelfde. Dus eigenlijk deed ie het best goed.
Die ik gemaakt heb bevallen mij zeer goed de spreiding binnen de band is stukken beter, drummer hoort alles beter ook met de 4x12. Ik kan mijn TOL100 verder open zetten zonder dat het te hard wordt, ook de geluidsmannetjes hoor ik niet meer dat ik te hard ben. Dus dan zal het wel goed werken :-)
@ Braindead: mijn 2x12 en mijn oma hebben verschillende maten, helaas.
Vandaag ook een 12" setje binnen gekregen.
KO-LE-RE!!
Wat een klotekarwei om de speakers van een VC-50 los te maken zonder dopsleutels. (trouwens, mét is ook geen pretje). Er is zo fucking weinig ruimte in dat kreng.
Maar goed, tis gelukt....
Spreiding is inderdaad een wonder. Hoog gaat overal heen, heerlijk.
Nu nog een keer fatsoenlijk speakers erin....
Haha, en dan moet de kast/speaker weer los..... Waarom probeer je niet eerst andere speakers ipv die beamblockers?
Quote: Nu nog een keer fatsoenlijk speakers erin....[/QUOTE]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers
Tja, nieuwe speakers zitten in een ander prijsklasse.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braindead
En bovendien, als ik die nieuwe speakers erin zet, heb ik nu mooi al een keer geoefend. :rockon:
Jij doet je naam wel eer aan hè ? Verdiep je eerst eens in de materie in plaats van dat je alleen maar met vooroordelen gaat strooien :stop:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braindead