-
Even losjes filosoferend:
Richwood is natuurlijk de handelsmij. die gitaren inkoopt en vervolgens distribueert, reclame maakt etc. Extra marge dus die je als consument moet betalen.
Ik heb wel eens bij het zelfbouw forum gekeken, zelf een body hakken gaat nog wel maar een nette nek maken is andere koek. En goed lakken is ook niet eenvoudig.
Stel dat je een container strats/teles koopt direct bij de fabriek in China, maar dan:
-zonder die slechte mechanieken en electronica
-wat beter hout, beter afgewerkt, hals/body verbinding beter
-zonder logo
-maar dus wel volledig gelakt en afgewerkt met de basis onderdelen erop.
-in een paar standaard kleuren, sunburst, wit, rood, blauw
-liefst zonder tremolo, non trem strats zijn zeldzaam
Wat zou dat dan kosten? Ik bedoel als je als eind consument voor 150 euri een complete vintage strat krijgt met alle handelsmarge en BTW ertussen! Een strat of tele is toch een gitaar die iedereen weer anders wil hebben, slagplaat, mechanieken, electronica. Zelf afmonteren is makkelijk, kan iedereen. Losse halzen en bodies zijn vaak duur van adresjes als Voxhumana, Warmoth etc.
Mijn RW vintage strat klinkt en speelt nu toch wel errug lekker met die GFS elementjes maar eigenlijk zonde dat je betaalt voor die mechanieken en electronica die je er toch meteen vanaf sloopt.
-
ff een bumpje :D
Mijn RE-44 butterscotch blonde is al ruim twee weken onderweg. Problemen met levering vanwege die beurs in Duitsland :(
-
Ahhhh wachten sucks!
Ik ga volgende week een Les Paul bestellen :D
-
vandaag fender mex klusons erop gezet, moest wel wat boren (vijlen in dit geval)
splintertje hout eruit door rondetje van tuner eruit te slaan...
nuja relic zeker? :roll:
(tuners zijn wel een ganse verbetering!)
-
Nou nou, jullie hebben mij ook nieuwsgierig gemaakt! Volgende week ga ik maar ff afdalen naar het Brabantse. Even een paar Richwoods uitproberen (en kopen? :) ).
Hou me op de hoogte van de Les Paul bevindingen! ;)
-
Nou nou, jullie hebben mij ook nieuwsgierig gemaakt! Volgende week ga ik maar ff afdalen naar het Brabantse. Even een paar Richwoods uitproberen (en kopen? :) ).
Hou me op de hoogte van de Les Paul bevindingen! ;)
-
RW LP met set neck gezien:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...tails&id=40295
Die ringetjes van die mechanieken zitten idd goed vast, voorzichtig eruit tikken anders neem je een hap hout mee.
Is dit al een record topic? Zo niet dan moeten we nog even volhouden: RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD
:-D
-
ik heb zo hard het vermoeden dat die LP's uit dezelfde fabriek als agile komen...
-
Ik wilde gisteren eens een fietstochtje maken naar Piet Joosten en wellicht terugkomen met een stratje. Ik zou die maandag ook te horen krijgen of ik schuldig was aan het incident waarvoor ik afgelopen weekend ben gearresteerd. Als ik een fikse boete had moeten betalen, dan had ik die RW op mn buik kunnen schrijven. Maargoed, geen belletje gekregen -> langs gegaag: "we bellen je donderdag". Dus moet ik nog even een paar daagjes wachten, dan heb ik ook een RW (als hij me tenminste bevalt)
-
weet iemand wat de stringspacing aan de brug is van die RW-stratjes (54 of eerder vintage 56 mm)?