Die euro kun je afschijven :D dat win ik bij voorbaat. :ok:
Printable View
als je dan afspreekt dat hij het verschil krijgt tussen zijn cab en de nieuwprijs van soldano ;)
Dan loop je goed binnen mac. Soldano prijzen vind ik vaak echt niet normaal.
Het is al goed :)
Ik vind 1400 zelf ook veel voor een cabinet... Het zal ongetwijfeld wel een erg goed cab zijn. Maar je kan toch niet verwachten dat ze onder een 3500 - +4000€ head (naargelang opties) een matching cab gaan aanbieden voor 800? Maar iets zegt me dat hij aan zijn cabs en hoe ze klinken evenveel aandacht besteedt als aan zijn heads.
MS
Ik zou voor €1400,- zéker geen slanted cab willen....
En waarom geen cab van €800,-?
Ik heb een 2e hands 1960B kast, heeft me €380,- gekost.
Daarop heb ik m'n HOOK aangesloten, ook geen goedkope amp.
Ik heb echt overwogen om een HOOK/Bogner 4x12 voor de HOOK te kopen, maar vond het prijsverschil absoluut niet opwegen tegen het geluidsverschil, sterker nog, de 1960 klinkt naar mijn idee zeker niet slechter.
Als je materiaal rekent + arbeidsloon, dan kom je al gauw aan €600,- (minimaal).
Edit: Het staat natuurlijk wel mooi, een SLO met een Soldano kast. :ok:
Euh, ik heb hem niet nieuw gekocht. De prijs van de head is duurder dan de rest, waarom het cab dan ook niet? Natuurlijk, de prijzen tussen materiaal en afgewerkt product zijn wel iets groter dan bij bv Marshall.
Ik wilde net wel een slanted cab onder deze head voor een heldere sound. Ik heb al twee rechte kasten.
MS
Klinkt een rechte kast dan minder helder?
Vind ik wel. Een rechte kast heeft meer bass omdat de kast iets groter is.
MS
Ja, maar meer bas hoeft niet te beteken dat ie minder helder klinkt denk ik.
De inhoud van A en B zijn gelijk (kun je eenvoudig narekenen), het verschil in geluid wordt denk ik veroorzaakt door een verschil in spreiding en een verschil in resonantie doordat de A een baffle in twee stukken heeft.