Het is misschien heel raar, maar ik kan mijn vingers onafhankelijk van elkaar bewegen, zelfs de ringvinger kan ik bewegen terwijl de andere vingers niet bewegen. Maar de middelvinger recht omhoog gaat het gemakkelijkst.
Printable View
Het is misschien heel raar, maar ik kan mijn vingers onafhankelijk van elkaar bewegen, zelfs de ringvinger kan ik bewegen terwijl de andere vingers niet bewegen. Maar de middelvinger recht omhoog gaat het gemakkelijkst.
Die zit ook het meest in je neus toch?!Citaat:
Maar de middelvinger recht omhoog gaat het gemakkelijkst.
Nee, dat doe ik met de pink want ik heb nogal grote handen.
...Citaat:
waar je dan patricia paai (of hoe dat mens ook maar heet, ben niet zo gecharmeerd van dat type mens) dat je ook mooi kunt zijn zonder botox in je lippen.... (zoals een vriendinnetje van m'n zusje deed...)
ehh....tja, dan kun je wat?!
P.S: Wel jouw leeftijdscategorie Han:cheerup:
nee, ik bedoelde ook juist te zeggen dat 't enorm idioot is..
net zo idioot als 't hele concept van 't programma. maar laten we 't daar maar niet over hebben. gebrekkige geluidsmannen ging 't over.
Afgelopen week als geluidsman weer kenmerkende actie meegemaakt. het geld niet voor alle bands, maar deze band was spande echt de kroon.
Het ging over 't jaarlijkse open podium op school, de organisatie (waaronder ik) had alles precies gepland, al van te voren door laten sturen wat voor instrument je bespeeld en wat je voor versterking nodig denkt te hebben.
de eerste groep komt meteen al aanzetten met allemaal acoustische gitaren (terwijl er elektrisch stond vermeld voor hun) "ja, we spelen vandaag toch maar een acoustisch nummer", probeer dan zo snel maar eens een goede microfoon weg te toveren die niet bij 't minste of geringste rond begint te zingen.
En dan 1 van de bands in 't midden. een punk/hardrock band, overtreden eerst zowat elke gemaakte regel (de regels waren rekbaar, maar dit was echt overdreven), gooien hun versterker op 't podium draaien alles op 10 (2 fender fm212 transistorbakken) zetten ze zo neer dat ze precies de zaal in blazen. beide 'tzelfde distortion pedaaltje aan en dan beginnen te spelen. na een halve minuut stopten ze met de vraag of hun zang en drums (ja, 't hele drumstel !!) over de monitors kon want die hoorden ze niet. zo gevraagd zo gedaan, na een tijdje moet alles nog weer harder. en steeds maar weer klagen dat ze de drums niet kunnen horen, en dan worden ze boos als je zegt dat ze eerst hun versterker maar van oorlogsvolume af moeten draaien en dat er dan nog weer even naar hun gekeken/geluisterd en afgesteld gaat worden.
na een tijd zien ze dan toch eindelijk in dat 't maar wat zachter moet tijdens de soundcheck. na de soundcheck begonnen ze nog op de geluidsman te zeuren (daar zat ik niet de hele tijd gelukkig) dat alles zo slecht klonk omdat 't zo stil was. Die avond met 't optreden ging alles weer op 10 en werd er geblaasd. de geluidsman was er toen zo zat van dat hij de zaalversterking uit heeft gezet en alleen de zang nog heeft uitversterkt. (en dan kwam er nog in de pauze tussen hun 2 nummer de vraag of de monitors weer wat harder mochten, dit werd uiteraard over de microfoon gevraagd ipv aan de mensen backstage.
@toneblo: Patries is net 60 geworden, nog een kind dus vergeleken met mij.
@Gjalt: schoolvoorbeeld van onervarenheid en moeilijk mee om te gaan, komt niet goed en kwaad worden gaat ook niet helpen. Conclusie: kansloos.
De oplossing is veel simpeler dan de heren denken: versterkers zachter en niet op het publiek richten, dan gaan ze drums en bas horen en de vocals ook nog. Hoe simpel kan het leven zijn? Bij komend voordeel: het zaalgeluid word 100 keer beter. Reactie van het publiek: wat een lekker bandje.
Maar dat is nou een van de oorzaken van dit soort ellende. De geluidstechnicus moet in feite altijd beheerst en rustig blijven en dat uitstralen. Men moet de indruk hebben dat de man of vrouw weet waar het over gaat. Elkaar nijdig bejegenen zal geen enkel positief resultaat opleveren.
De ideale situatie is als de band op tijd komt en er even doorgesproken wordt hoe en wat en waarom, maar bands komen vaak veel te laat en zijn niet goed op de hoogte met de problematiek van de live versterking. Ga ze ook niet vermoeien met allerlei technisch geneuzel, daar heb je niets aan.
Ik heb met veel professionals gewerkt en met die mensen heb je die problemen niet meer, het zijn altijd de beginners die het nog niet allemaal doorhebben, wat ze ook niet echt kwalijk te nemen is, iedereen moet door een leerproces.
Afgelopen weekend een eenvoudig optredentje gehad met eenvoudige PA: vrijwel allemaal beginnende bands (Waaronder de band waarin ik speel), maar gelukkig waren ze eigenlijk allemaal heel begripvol en luisterde ze naar de geluidsman waardoor het geluid eigenlijk best goed zat. Niets bijzonders, maar gewoon degelijk geluid zowel op het podium als in de zaal. Het kan wel, maar dit was (helaas) slechts een positieve 'uitzondering' bij zowel de bands en PA in mijn bescheide lijstje van optredens. Er zat één rotte appel tussen die graag zn amp op vol blazen wilde, maar ook die was uiteindelijk overtuigd dat dit niet ging in het kleine zaaltje. De geluidsman had vooral ervaring met dit soort kleine optredens met metal/punk/hardcore bands en had ook ditto looks en uitstraling: dat heeft 'em flink geholpen denk ik.
Overigens Han, ik luister net even naar die youtube links in je sig, nr 3 is werkelijk geweldig! Subtiel, in balans en wat een dijk van een stem heeft die meid!