De Klon is overigens voor € 360,- gegaan......daarvoor koop je 'm nieuw en dan heb je nog over ook....
Printable View
De Klon is overigens voor € 360,- gegaan......daarvoor koop je 'm nieuw en dan heb je nog over ook....
hm valt me nog mee eigenlijk. Het lijkt een beetje laagconjunctuur qua Klon hype. Ook op TGP worden ze niet meer zo snel en tegen hoge prijzen verkocht.
Nou, meevallen......het is toch wel erg veel geld hoor, voor $ 275,- maakt Bille Finnegan er eentje voor je, beetje kosten van verzenden, invoer en verzekeren en voila, je hebt een nieuwe.....MET garantie. Hype of niet, feit blijft dat ie echt super klinkt, indien juist gebruikt...
Robbert heeft er eentje gekocht, weet alleen niet meer hoeveel hij kwijt was...
zijn toch een stuk duurder dan $275, dacht iets van $375 toch?
Nee, rond de € 275,-, maar eer je 'm hier hebt zal er wel e.e.a. aan kosten bijkomen...12 weken wachttijd trouwens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jero
Hehe, als ik google mag geloven is €275 bijna $400.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marc_odijk
Oh nee, ik bedoel dat Bill Finnegan 'm voor je maakt voor $ 275,- dollars dus. maar dan heb je 'm nog lang niet hier.
De nieuwe prijs inclusief verzenden binnen Amerika is $329
Da's ongeveer 210 euro... Ik weet vrij veel pedalen in die prijsklasse op te noemen dus zo'n onbetaalbare grail is het niet meer. ... lang leve de lage dollarkoers!
329 dollar, komt misschien nog $10 bij voor interantionaal verzenden, dus zeg 340. Da's dan omgerekend rond de 240E, daar komt nog een procent of 30 bij tegewnoordig met BTW en invoertaks ? Kan het niet vinden op de douane site. Rond de 310E kom ik met die schatting uit... voor zonder meer het lekkerste pedaal dat ik ooit over mijn setup heb gehoord :D
Net een OCD gekocht, nou moet ik zeker weer een Klon gaan zoeken :nervous:
Ik mot ook 'n x 'n Klon hebben.
Had die van LP R8 hier gehoord en was zeer onder de indruk.
Mijn omschrijving (gain vrij laag icm met CMW StudioCage/KPN signature en wat milde overdrive pedalen): als of je op 'n podium voor 'n opengedraaide holy grail plexi stack staat :) maar dan op lagere volumes.
Koop gewoon één, neem ik 'm daarna voor de helft over. Werelddeal toch ? :D
Achtergronddiscussie over Klon-clones:
http://www.thegearpage.net/board/sho...d.php?t=309945
en de oorzaak van het beschikbaar komen van de Klon schematuur ('t was een mooie zomer!) :
http://www.phpbbserver.com/freestomp...freestompboxes
Die TGP thread kwam ik toevallig gisteren tegen. Freestompboxes moet je echter inloggen en daar had ik niet zo'n zin in. Care for a synopsis ?
EDIT: oké, ben toch maar gaan lezen ;)
Klon staat bij mij nog altijd op de 'ooit nog eens proberen lijst'. Heb er ooit eens een getest, maar dat was zo kort en niet op mijn eigen spullen dat het lastig oordelen was. Als iemand hem kan klonen en daardoor wat beter verkrijgbaar kan maken en hem daarnaast nog even in een wat kleinere behuizing kan proppen dan houd ik me erg aanbevolen ;)
Ik begrijp dat jij er nu zo eentje zou kunnen maken?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
Kunnen wel, doen niet. Geen zin om in Finnegans vijver te vissen ;)
Verwacht genoeg klonclones in de komende maanden of de verschillende ebays.
Dit topic staat weer al een weekje droog, wat nuttige informatie betreft, maar ik wil toch nog even vragen of iemand ervaring heeft met een iSP Totally Blues. Er is bar weinig over te vinden. GtrGear en Thoman verkopen hem. Hij staat ook op Engelstalige 'Boutique-sites', dus ik denk niet dattie zo slecht is.
Ik twijfel alleen nog tussen de iSP, de Maxon OD-820 en de OD-808. Over die laatste twee is genoeg informatie te vinden.
Bedankt alvast.
2 woorden
tes-
ten
:)
Ik wil best zeggen dat die ISP warm en buizenachtig klinkt. Ik heb 'm nooit getest, maar da's dan even veel waard als de ander info waarop je je baseert. ;)
Niemand heeft die ISP gehoord, niemand gebruikt 'm en de sound samples zijn zo slecht gemaakt dat je de mengtafel over z'n nek hoort gaan. En dan overweeg jij om 'm te bestellen zonder hem zelf getest te hebben. Als je heel graag een miskoop wilt doen, is dit DE manier.
u heeft PM !Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Les TeleStrat
En daar ga je volgens mij telkens de mist in. Ook met je fuzz-pedalen. Ik wil je niet aanvallen, maar je vraagt om raad, dus geef ik die :). Ga gewoon even testen. Test er zoveel mogelijk, in zoveel mogelijk winkels op jouw gitaar en jouw versterker. Voor de pedaaltjes die je niet kán testen, daarvoor zal je op ervaringen van anderen moeten afgaan, maar dat kan ook erg fout uitpakken. Dus tenzij er een echt goede reden voor is, moeten die pedalen onderaan je lijstje staan, niet bovenaan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Les TeleStrat
Ik ga nog eens een anti-boutique front oprichten, eerlijk waar. Ik heb niks tegen een goed pedaal dat ook nog eens boutique wordt genoemd, maar dat er dikwijls klakkeloos wordt aangenomen dat boutique pedalen per definitie wel goed moeten zijn, of sowieso beter dan niet boutique pedalen is zo'n ongelooflijke kul. Luisteren doe je met je oortjes en niet dmv aannames van het internet verkregen. En hoeveel gerenomeerde merken zijn er ook wel niet met dito pedalen, die verre van boutique zijn, wat zich ook nog eens positief uitdrukt in het bedrag. Want dat hoort natuurlijk. Boutique = duur, dus goed. Toch?
Ik heb het maar niet over klasse-a en dat soort termen...
+1 Drappie!!! Thanks!
Drap for president!!
Ik vraag overigens €15,- per lidmaatschap 8-)
Begin gewoon eens met die Maxons. Zijn courante pedalen, koop je makkelijk tweedehands en kun je zonder verlies ook weer makkelijk verkopen. Misschien is het precies wat je zoekt en hoef je niet verder te zoeken. Kun je altijd later kijken of je die ISP wilt proberen.
Afgaan op websites heeft niet zoveel zin, iedereen claimt dat juist zijn TS versie de meest gehoorde TS bezwaren verhelpt, dus minder compressie, geen midhump, geen basscut, meer gain, etc. Daarnaast zoals EuroCinema zegt klinken ze allemaal warm (en dat zonder midhump ;)) en buizenachtig...
Les Telestrat wil helemaal geen pedaal, hij wil gewoon posten, en met een stapel info van anderen een oordeel vormen over iets wat hij nog nooit gehoord heeft, dat laat ie in dit topic zien, en ook in het Fuzz-topic.
Oh in dat geval... Ik zou voor een oude Boss PSM-5 gaan. Transparanter dan een TS-9, minder midhump, geen compressie en geen laagverlies. Let op: je krijgt met dit pedaal de beste tone als je hem voor een goeie, overstuurde buizenamp zet.
Definitely PSM-5 all the way. Ik moet zeggen dat een goeie ouwe Ibanez AC-109 (negen series waar de Tubescreamer ook uit komt) ook heel aangenaam kan klinken. Zeker als je em nog even boost met een Varatran Variac Booster!
Nu zijn jullie hem gewoon aan het plagen ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
in de loop werkt 'ie ook goed..!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
het liefst wel een Made in Japan, vind ik net wat beter klinken..
Ik heb laatst de BlackStar HT-Drive OD-1 gekocht (zie http://www.musicdeals.nl/index.php?c...3ccd087ce63ec3 voor een overzicht).
Het merk is redelijk nieuw en het apparaat zelf is in 2007 in Frankfurt voor het eerst getoond, maar niets op aan te merken.
Is een TS, maar dan met een echte buis erin. 18V (met eigen voeding). Geweldig apparaat, warm en toch ruig.. Is een aanrader.
SRV gebruikte er twee in serie, kijk maar:
http://i56.photobucket.com/albums/g1...a/srv_1984.gif
:seriousf:
10 fuckingtekens
*grinnik + 1*Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
O, ik wil geen pedaal. Dat is nieuw voor me :D Als ik wil posten, ga ik wel naar het postkantoor. Een forum is toch bedoeld om o.a. informatie in te winnen? Dat is mijn doel. Ik heb gewoon geen tijd en geen zin om een leger aan pedalen te testen, mede omdat je daarvoor tientallen winkels voor moet bezoeken en honderden kilometers af moet leggen om al het interessante te testen. Als je goed had gelezen, kon je weten dat ik dat al eens had aangegeven.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marc_odijk
Ik was me voor het opstarten van deze topics allang van bewust dat zelf testen de beste manier is, daar heb ik jou en anderen niet voor nodig om dat te weten te komen.
Op één mening ga ik ook niet af, maar als er nu tientallen mensen dezelfde mening, etc. over een bepaald pedaal hebben, mag je daar toch wel conclusies uit trekken. Nu wil zelfs dát nog niet altijd wat zeggen, maar het kan zeer zeker helpen voor iemand als ik, die nul komma nul ervaring heeft met effectpedalen.
haha, plagen? Kan ik wel tegen hoor. Ik vind het wel komisch als mensen om hun eigen grappen lachen. Dit soort topics worden 'nutteloos' beschouwd, terwijl er wel iedere week weer mensen komen met 'welke startersgitaar moet ik nemen'?-topics'. Over nutteloos gesproken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus
Maar goed, als mensen het leuk vinden om hun eigen 'SRV'setup met Boss pedaaltjes te maken, moeten ze dat vooral doen. Straks plaatsen ze hier nog een setup van Albert Lee met 3 Metal Zones en een Tonebone Hot British. Maar goed, je moet ergens je tijd mee verdrijven :)
Dit vind ik een van de nuttigste reacties die de afgelopen dag geplaatst zijn... althans.. het meest fatsoenlijk uitgedrukt, dit i.t.t. tot sommige kinderachtige mannetjes die mij eerder belachelijk maken dan helpen. :BCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus