Hoe klinkt dat nou?
Wel, gisteren de amp op volume uitgeprobeerd, en "Oh, my god" wat is dat ding luid!
Het clean kanaal is inderdaad Fenderlike, maar is toch iets minder Fender dan ik had verwacht, wel erg vol en er komt een 'randje' op bij volume op ca. 50%, erg lekker Soul/Blues standje. De Fat switch had voor mij wel ietsjes vetter gemogen, maar is gewoon goed.
Het 'scheur' kanaal is errrrrrugggg prettig Met Gain op een kwart heb je een lekkere crunch, gooi de Gain++ switch er in voor een steviger rock geluid. Draai je de Gain vol open dan komt het beest in de amp los! Gooi de Gain++ switch erbij en er ontstaat een very HiGain geluid! Ik ben niet goed in vergelijk te maken met Mesa, Roland, Engl en andere amps (ik heb er gewoonweg op te weinig verschillende gespeeld in mijn 'gitaarbestaan'), maar het geluid is in ieder geval niet zoals mijn oude Marschall klonk. Ik vind dit geluid lekkerder, maar wellicht is dat ook het verschil tussen een Valvestate en een buizenbak.
De powerstage Smooth switch aan de achterzijde heeft verrassend veel effect op het totale outputgeluid. Clean maakt de Smooth++ je geluid erg 'romig'. (blijft lastig om geluid te omschrijven) De neutrale stand is prima voor de HiGain, hoewel het dan niet al te veel meer uitmaakt op welke stand de switch staat.
Footswitch option, werkt naar behoren. Niet vergeten om je footswitch schakelaaraansluitingen te wijzigen volgens schema. Zoals reeds eerder gezegd zit de channel switch er nog steeds precies verkeerd om in, maar dat laat ik voorlopig even zo. Met de footswitch erin zijn de schakelaars aan de voorzijde toch inactief.
De FX loop, nou dit is een fijn feature! Ik heb mijn Zoom G2.1u in de loop gehangen puur voor de effecten en niet voor de modelling. In een woord fantastisch! Ik heb standaard een lichte reverb op de Zoom kanalen ingesteld, maar dan nu met Chorus, Flanger, Wah (klinkt trouwens prima in de FX loop ipv voor de input), Phaser, etc.
Geluid samples??
Geluid samples volgen nog, ik heb er deze week echt geen tijd voor. Morgen en overmorgen weer repeteren voor ons jaarlijkse bedrijfsfeest (+/- 2500 pers.) Dus dan kan ik meteen eens even kijken hoe het klinkt in een grotere ruimte. In principe werkt op dit soort evenementen mijn amp als monitor en wordt het geluid opgepikt door de geluidsregie met een mic voor de speakers. En a.s. donderdagavond is dan het feest zelf, wel leuk want we spelen met externe artiesten.
De geluid samples op
www.madamp.biz geven absoluut een goed beeld van wat de amp kan. Maar ik zal proberen volgende week wat eigen samples te maken.