Wat kost zo'n JVM la Belgique dan?
Printable View
Wat kost zo'n JVM la Belgique dan?
1150 incl. switch bij www.guitarbargains.com , hetgeen ook Belgique is :)
http://www.xs4all.nl/~butme/overig/tandem.jpg
In the right corner we have in white, weight 24 kilo's, loaded with 2 KT88's,
3 channels point to point wired....
THE PETER VON WEELDEN MODDED MARSHALL!!!!!!!!
In the left corner in black, weight: 22 kilo's, 4 channel, loaded with 4 EL34's
THE MARSHALL JVM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Both belly's are loaded with 4 celestion greenbags....
:rockon: :rockon:
Die witte gemodde plexi ziet er wel ernstig tof uit, klinkt ie net zoals ie er uit ziet? Ik heb nog nooit een kut klinkende VW gemodde marshall gehoord nl. Wat is er aan veranderd? En is ie ook op de meeting in Almere:D
Hij klinkt nog veel beter dan dat ie eruit ziet......Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluesbreaker
Maar een JVM en een Plexi? :???:
Ben benieuwd naar de verschillen.
Groet,
Vinni
nou, het wás een plexi. Tegenwoordig is het een scheurmonster.
Het kon ook nog wel eens zo zijn dat alleen de behuizing nog origineel is.
Anyway, wel een toffe tandem zo of niet dan :D
Zeker!
proficiat!
Vinni
en die plexi is van jou ook ??
zo ja... eikel !
heeft de Feedback Rotterdam er eentje staan? dan ga ik die morgen eens testen, als ie echt zo goed als dat ik denk dattie is ,dan ga ik die internetwinkel maar eens spekken.
iemand ervaring met die winkell??? :gitarist:
en dat is ge ab-ed of ge aby -ed
nog maar een keer .....:)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
Maar wat ik zeggen wou:
@Dude:
Nee, die witte is niet van mij maar van Jerry Herry. Op de foto zie je dus 2 stacks van 2 gitaristen. Maar ze matchen lekker hoor! Aerosmith en Thin Lizzy all the way!
ik heb trouwens je advies opgevolgd: Ik heb een tubescreamer op de JVM losgelaten. Tone heaven!! :D Aanstaande maandag ga ik dit solo geluid (jvm crunch kanaal rood + tube screamer) uitproberen in de band. Ik kijk er nu al naar uit!
Ja, die witte is van mij. Mooie foto trouwens. heb je dat tubescreamer geval nou thuis of heb je hem verstopt? Ik ben benieuwd, hoe het klinkt maandag.
nog kunnen proberen in hoeverre deze pracht van een Marschall in de buurt komt??Citaat:
Citaat:
probeer dan zeker effe een RAT... ik heb nu een tubescreamer voor de rustige rock slag en gebruik die RAT voor het stevigere werk en solo's.... damn man.... je wil niks anders meer. Alles in combinatie met het rode crunch kanaal trouwens. Gebruik nog steeds alleen groen/geel op clean en rood op crunch.
Check trouwens mn sig effe, hoor je het rode crunch kanaal + rat over een 4x12 koch kast in dat bekende rain down riedeltje, prikt echt waanzinnig lekker door de mix !
Hee martin; dan moet je rene even vragen. Die heeft een rat. Kun je mooi allebei even proberen.
Ik heb me twee weken geleden ook een JVM410H aangeschaft en ik moet zeggen dat dit de beste Marshall is die ze de afgelopen 15 jaar hebben gemaakt in mijn ogen.
Ik heb er echter voorlopig 1 probleem mee waar jullie me misschien mee kunnen helpen.
Mijn setup is de volgende :
Gibson Les Paul Custom => BOSS TU2 => Dunlop Crybaby => BOSS Chorus => BOSS DD6 => input JVM.
bij OD 1 en OD 2 heb ik erg veel ruis (zelfs wanneer m'n volumeknop van m'n gitaar dicht staat). wanneer ik rechtstreeks inplug zonder pedals heb ik dit niet. Hebben jullie een remedie om dit op te lossen zonder een NS-2 te moeten kopen?
Als jullie denken dat werken via de effectloop zal helpen moet ik dan alles daardoor sturen en zo ja met welke verbindingen?
graag jullie comments
probeer eens de BOSS Chorus en BOSS DD6 in de effectloop..
wel de instellingen helemaal wet zetten dan even.
en wellicht eerder nog even testen wat je ruis doet als je 1 van die twee er om en om tussenuit pakt..
Het schijnt dat andere (betere) preamp buizen, en dan vooral V1, de ruis aanpakt.
Kunnen we nu voor eens en voor altijd af van het idee dat Celestion groene tasjes maakte en accepteren dat de speakers groene achterkanten hadden ? En dus greenbacks heten ?Citaat:
Both belly's are loaded with 4 celestion greenbags....
:D
Waarschijnlijk de meest voorkomende, maar ook meest grappige spelfout op versterker gebied.
haha, kun je zien dat ik eigelijk helemaal geen verstand van heb. :D
Het is ook niet mijn eigen kast. Ik ben nog aan aan het uitzoeken welke speakerkast ik wil gaan kopen. Moet wel eerst die koch kwijt.
Ik neig nu het meest naar een V30 4x12. (al was het alleen al omdat dat makkelijker spelt)
laat die bags inderdaad alsjeblieft aan george baker over :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
hee bass blom, hoe je er ff buiten...
het was jou ook niet opgevallen.... ;)
nee maar zo werkt de grijze massa dan, little green bag is dan weer iets heel anders :DCitaat:
maar on topic, V30's zijn rauwer dan greenbacks, meer mid.
ik heb er 4 en wil er warschijnlijk binnenkort 4 bij hebben, ga weer in een bent :cheerup:
genemuiden, om de hoek, kom een keer langs met dat ding, wil ik wel horen, mag jij mijn V30's horen :D
Wat betreft het type speaker, ik ben weer helemaal terug bij m'n oude G12T-75's!!
Ik had twee JCM800 kasten (origineel met G12T-75's) met V30's en één met G12H30's.
De G12T-75's klinken wat vloeiender, en temperen het mid van de JVM een beetje.
De V30's hebben al veel mid, en versterken het mid van de JVM te veel(vind ik tenminste).
En op de een of andere manier kan je er dat niet uitdraaien met de toonregeling.
De Greenbacks klinken goed, alleen kunnen ze het laag niet aan als je OD1 en OD2 gebruikt met veel gain, ze klinken dan te los in het laag.
G12T-75's, zijn dat de speakers die standaard in een Marshall 4x12 zitten?
Op zo'n kast heb ik de amp namelijk getest in de winkel, en inderdaad dat vond ik ook al erg goed klinken.....
Klopt, dat zijn de standaard-speakers.
Alleen die van mij zijn al lekker ingespeeld, één kast is van 1984, en de andere twee zijn van 1987!!
Nieuw vind ik die speakers wat 'knetterend' klinken, ze moeten dus goed ingespeeld worden!!
ook nog op letten dus... pfff..
By the way, die kast in die winkel was een occasion.
dat zal ik eens proberen. bedankt !Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
Voor al die mensen die geluidsfragmenten zoeken, youtube biedt uitkomst. Dit is geen geweldige gitarist of review, maar hij gaat wel alle standen van de JVM af. Damn! Wat is dat ding divers en goed. Jammer of misschien maar beter ook) dat ik geen geld heb er voor.
http://www.youtube.com/watch?v=CmVup...elated&search=
(er is ook een part 2)
Ik denk dat ik toch het record heb: €1130 mét shipping. :cooler:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
Waar is da dan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Slash
www.guitarandampshop.co.ukCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
Citaat:
Je hebt PM
Je vergeet de invoerrechten en btw.Citaat:
Als je die erbij telt kan je hem net zo goed in nederland kopen.
Dat is ook wel handig als er wat aan mankeert en je moet terug voor garantie.
Toch niet, mijn JVM is deze week geleverd en er zijn geen extra kosten bijgekomen. Voor goederen uit Groot - Britannïe moet je geen invoerrechten betalen. En het was BTW inbegrepen.
Uiteraard, binnen de EU geen invoerrechten, kan wel zijn dat je het verschil in BTW moet opleggen, maar 2 keer BTW zou wat gek zijn..Citaat:
Oke, dat was ik even vergeten.
Wel vreemd dat het prijsverschil veel kleiner is in geval van de JVM combo.
Is er een dikke, strakken en met veel mids (denk lamb of god) metal soundje uit te krijgen?