haha ik ben begonnnen met down on the corner van creedence clearwater revival :P
Printable View
haha ik ben begonnnen met down on the corner van creedence clearwater revival :P
roxanne (wel niet in akkoorden)
dat is toch een nummer van The Police? of heb ik et mis.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lauraa
mijn eerste liedje was seven nation army en nadien ook smoke on the water
en nu 6 maand later speel ek in een groepke en zitte we rond sunday bloody sunday en ruby enz...
greetz kenny
Highway to hell van AC/DC denk ik
Nirvana - Scentless Apprentice
mist hier een laatste post van mij ???
Hit the road jack... :rockon:
wat een kl*te nummer eigenlijk...
Anouk - Michel! In het begin natuurlijk alles met 1 vinger aanslaan :sssh:
7nation army & come as you are... wat een tijden!
het begin van gitaar spelen is eigelijk het leukst.. daarna zoeken naar een bandje..
een van de eerste nummers die ik helemaal door kon spelien, met solo was denk ik "You shook me all night long" mijn eerste optreden was sweet child of mine...
sweet child o mine mooi nummer...
haha, smokie - for a few dollars more (don't laugh :p ) en daarna geloof ik AC/DC - you shook me all night long
Mijn eerste liedje was What i like about you van the romantics.
Ideaal om akkoorden te oefenen.
'Heart of gold' - Neil Young
en
'Suzanne' - Leonhard Cohen
Johnny B. Good van Chuck Berry
summer of '69 van Bryan Adams...en lastig dat ik het vond :P
Seven Nation Army natuurlijk..
ik ben sinds gister begonnen aan het intro van paradise city.. ooit een keer mee begonnen nooit afgemaakt en nu heb ik toch tijd zat, omdat eigen tekst alweer af is + melodie dus dan maar weer nieuwe uitdaging..
mn eerste complete liedje was enter sandman van metallica (nog niet met solo want die kon ik pas na 2 jaar ofzow XD)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reb
heb dezelfde gespeeld op mijn eerste gitaarles
Mijn eerste liedje leerde ik van me pa.
Black Sabbath - paranoid.
Volgens mij werd hij destijds ook best paranoid van mijn gitaarspel :D
Daarna leerde ik van hem Iron Man idem van Black Sabbath. :)
wou dat mijn vader of moeder of wie dan ook gitaar speelde in mijn familie dan was ik er eerder mee in aanraking gekomen dan mijn 16e/17eCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist
ja precies dat heb ik nu ook....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vox
maar ach jah nu komt het uit mezelf.. ik heb weleens het idee dat veel jonge gozertjes en meidjes die kunnen spelen alsof ze slash zijn... dat ze geforceerd worden door oudersCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wausser
Ja, ik wou ook wel dat mn pa ofzo ook gitaarspeelde.
Pedaaltjes lenen, gitaartje lenen (meer begrip bij aankoop van een nieuwe!), zelf geen snaren hoeven te kopen (meestal dan), tegen elkaar op gitaarspelen :hippie:
mijn allereerste liedje was heel stoer... Mieke heeft een lammetje, dat was het aller aller eerste liedje dat ik speelde :rockon:
ik was 10 toen ik begon en ik wou het zelf.. Het was echt mijn keus, niet geforceerd.. Ik ben nu 20 en vind het nog steeds te gek om gitaar te spelen
zeg ook niet allemaal maar er zitten afentoe van die mensen tussen.. en met een jaar of 18 ermee stoppen..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vox
tja op de middelbare school ga je toch van andere muziek houden dan alleen maar pop/top 40 muziek, en wanneer je dan luistert naar een omeunig lijpe solo denk je: dat wil ik ook
Day tripper - Beatles
zelfs de solo, die is ook wel erg makkelijk xD
en natuurlijk smoke on the water en come as you are, later smells like teen spirit solo, 't intro kan ik nu nog niet, omdat iedereen dat kan xD
primeur: ik aan het beginnen met monster van the automatic. ik kan nu de intro al en de rest lukt ook al een klein beetje .. :rockon:
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/...onster_tab.htm
Is there anybody out there - Pink floyd
Ben nl akoestisch begonnen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieter-jan1
e|-----------------------------------------|
B|-----------------------------------------|
G|--9--/11--/12--\14--\12--\11--/19-19-19--|
D|--x---x----x----x----x----x----x--x--x---| x3
A|--7--/9---/10--\12--\10--\9---/17-17-17--|
E|-----------------------------------------|
e|-------------------------------------------|
B|-------------------------------------------|
G|--9--/11--/12--\14--\12--/11--/9--\12--\9--|
D|--x---x----x----x----x----x----x---x---x---|
A|--7--/9---/10--\12---\10--/9--/7--\10--\7--|
E|-------------------------------------------|
zieke solo :P
dat stukske lukt idd nog nie echt :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blind Owl
Hoezo niet? 't Zijn de hele tijd slides van 2 vakjes waarbij je met je ringvinger (of welke vinger je naast wijsvinger gebruikt xD) de D snaar mute :P
mn eerste echte liedje was Stairway to heaven, daarvoor een half boekje gitaarstarter 1 doorgewerkt. ben nu bezig met Jessica van de Allman Brothers Band
da met die D snaar lukt nie echt .... :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blind Owl
Probeer het met je wijsvinger op de A snaar en je pink op de G snaar die greep, met je wijsvinger demp je tegelijk die snaar (D) die ertussen zit.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieter-jan1
nothing else matters van metallica :rockon: