Prachtige gitaar. Ik vind een ding jammer en dat is dat hij niet van mij is.
Printable View
Prachtige gitaar. Ik vind een ding jammer en dat is dat hij niet van mij is.
heb na een tijdje besloten om de tremolo eens te vervangen voor gewoon een stoptail.
jammer genoeg gebruik ik dat ding niet.en dan wordt het niets meer dan een obstakel.
leek me toen handig om een `multi-functionele` LP te maken maar het heeft meer weg als snelle stickers op je zundapp plakken.
daarbij vind ik dat ie nu gewoon is zoals ie hoort te ogen,als een bare-ass LP zonder toeters en bellen.
[IMG]http://inlinethumb60.webshots.com/35...600x600Q85.jpg[/IMG]
is heel mooi geworden, alleen, en ik weet niet of ik de enige ben, vind ik de gouden pupranden veel te veel aandacht vragen.
zou liever transparante gebruiken zodat het hout wat meer aandacht krijgt en het goud wat minder dominant.
maar het blijft persoonlijk en een klasse klus!
is ie te koop?:dontgeti:
@no1hops. had er eerst zwarte op maar die hadden meer weg van 2 schoenendozen.maar eh transparante?ben ik nog nooit tegengekomen....waar haal je zuks?
@toneblo. mmm....nuhhjj.
ik vind hem heeel mooi, zelfs het goud, waar ik normaal een absolute hekel aan heb, vind ik hier wel passen. zonder goud wel noggg mooier...
man dat is nu eens een droom gitaar
als ik genoeg geld heb ga ik ook zelf een gitaar maken
ook een les paul of een rr
echt mooi
Mijn god !! De les paul uit mijn dromen, WAUW !!!! Echt een van de mooiste LP's die ik ooit gezien heb.
PRACHTIG !!! :o
ik volg je daarin. Ik ben een goudhater. Maar op deze gitaar met deze kleuren?...wauw.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
stel je eens een LP voor met koa top, walnut back, ziricote hals en ebben toets... Dat word mijn komende :chicken:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jw009
zéér mooi, maarruh.......is ie ook goed bespeelbaar? tevreden over het geluid?
zo ziet ie er in ieder geval wel uit!!!
waarom bouwen we afzonderlijk niet allemaal een gitaar naar eigen inzicht met dezelfde decall ( door ons verzonnen natuurlijk ) en gaan deze online verkopen? heb je zo 10 gitaren na 6 maanden in de aanbieding. :p
( ik ben ff hard op aan het denken/dromen ) ;)
groeten Pasqual.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pasqual
over de bespeelbaarheid ben ik wel tevreden.tis wel een heavy en hoekige MF maar dat heb je met LP.maar heavy hoor je wel dubbel en dwars terug in je sustain.één grote stemvork!
heb er een sd-2jazz en een sd-9distortion in zitten en kan er alle kanten mee op.sprankelend clean,een beefy bluestoon,classic rockscheur en als de gain open staat zit ie akelig in de beurt van het zakk wyldegeweld.
natuurlijk wel doormede de settings van mijn versterker
nee,over het geluid ben ik wel het meest tevreden
Prachtig dat notenhout. Zo ben ik ook tegen zoiets aangelopen bij fijnhout A'dam. Hele mooie lichtval krijg je in je top onder verschillende omstandigheden.
Beste Orreltak,
Ik ben nog redelijk nieuw hier op de site, maar ik heb inmiddels al aardig wat projecten bekeken. Maar deze gitaar is waarschijnlijk de mooiste die ik tot nu toe heb gezien.Gewoonweg klasse.
Ik zie al uit naar een evt volgend project ?
Eerst zien, dan geloven.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
die komt echt nog wel hoor, gezien zijn trackrecord mbt gitaren in dan specifiek Warmoths en Gibsons :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jw009
Hey orreltak,
Wat is dat een mooie gitaar geworden zeg. Goud op deze gitaar is het gewoon helemaal! Erg mooi, complimenten.
vr.gr.
Branko
Mag ik weten waaruit de body bestaat? Een top van walnotenhout van 1 cm dit maar waar is de onderkant van? En het middenstuk? Hij is echt heel erg mooi geworden. :cooler:
de body is van mahonie.of eigenlijk een vervanger er van.mahonie is moeilijk verkrijgbaar.ging dus naar fijnhout a`dam voor mahonie voor de body maar kreeg wat anders wat dezelfde klank/gewicht had als mahonie.
die kerel zei nog hoe het heet,maar ben ik al weer vergeten.
de hals is van maple.
maar ik weet niet wat je precies bedoelt met `middenstuk`.
ik nam aan dat de body bestond uit drie lagen en met middenstuk bedoelde ik de middelste laag. Dank je wel voor je uitleg. Misschien dat ik mijn handen ook wel een laat wapperen.
Limba?????Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orreltak
al sla je me dood,je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
nee,dat was het toch niet.limba is veel lichter van kleur.
agathis?(ik doe maar een poging)
ik las net wel dat het een goedkopere optie op mahonie is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nevyn292
Ik gok even dat ze je bij de A'damse Fijnhouthandel een stukje Afrikaans Mahonie hebben gegeven; ligt namelijk behoorlijk veel van. Khaya, misschien Sipo, heel misschien Sapele (niet erg waarschijnlijk).
Een beetje laat misschien om alsnog complimentjes uit te delen (je bent al even klaar met de LP) maar ik heb een hoop in te halen hier op het forum (ben er even ' tussenuit' geweest) en ik kan dit moois natuurlijk niet alleen maar bekijken zonder een reactie te geven : vreselijk mooi gedaan, echt heel goed gemaakt en het resultaat is helemaal af! Daar mag je trots op zijn zeg. En zulke foto's moedigen aan om het eigen project weer op te pakken :)
bij de bouwmarkt of een rest stuk bij lichtreclame.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orreltak
heb dat met mijn olp gedaan
http://img.photobucket.com/albums/v6...pL450total.jpghttp://img.photobucket.com/albums/v6...ob/olpL450.jpg
de vreemde vorm bij de brugpup komt omdat ik daar eerst een traanplaat stuk had zitten met een uitsparing voor een single coil die scheef stond
@ Orreltak u heeft privebericht
dank je wel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo
mooi dat je die DC weer verder gaat maken.
belooft heel wat.
succes!
@no 1 hops:ik zit er aan te denken om het ook te proberen.zag dat tonefactory ze ook heeft.
Supervette gitaar! Verschrikkelijk mooie top en de binding op zowel de boven als onderkant geeft een heel tof effect.
Wauw!
prachtig resultaat! als ik hem zou hebben, zou ik hem bijna te mooi vinden om op te spelen, hahaha!
Ik houdt ook niet erg van goud, maar ik zou dit wel gewoon zo houden. Geen transparant. Het heeft juist wel wat zo, vind ik zelf. Het verliest anders een beetje z'n charme. Het is tamelijk chique gitaar, en dan zal ik het ook zo laten met goud! absoluut:)
Maar het is wel eigen beslissing ;)
Veel plezier met deze mooie plank!:)
Greetz Wieger
ps. Misschien vind je het ook leuk om mijn projectje te volgen:): http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=103914
super mooie gitaar :rockon: :rockon: :rockon:
mooie gitaar
wat een mooie gitaar!!
ik vind die top net zo'n 'snakeskin' motief hebben. echt heel mooi
hoeveel heeft hij gekost?
prachtige gitaar! :rockon:
aan materialen enz.....geen flauw idee.was een bouwproces e.t. een leerproces.dus er zijn ook een paar eurootjes gesneuveld.
maar geen cent berouw van gehad.
k vind em nog steeds erg mooi.
maar daarom bump ik em niet, ik wil graag weten of die trem goed werkt.
ik weet dat je em eraf hebt gehaald omdat je hem niet veel gebruikt, maar bij gebruik, bleef ie dan goed in stemming?
en die veer, tsja, sinds ik heb gezien hoe die werkt zet ik er mijn vraagtekens bij.
hij werkt wel maar het is niet meer dan een nootje benden of wat vibrato er aan toevoegen.dus geen divebombs of `aggresief` gebruik.hij bleef bij mij wel in tune maar mede omdat die trem weinig capiciteiten heeft vergeleken met andere tremolo`s.
de mooiste, echt waar!!!!!!!!!!!! :punk: