die cort fabriek is niet mis hoor :) als er made in china op stond, dan mag je je zorgen maken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AART
Printable View
die cort fabriek is niet mis hoor :) als er made in china op stond, dan mag je je zorgen maken.Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koennie
I know, maar J-craft was toch wel erg goed.
World fabrieken worden ook gebruikt voor koreaanse prestiges, vooral voor de bassen.
BTW: sommige ibanez artcore modellen worden in China gemaakt, en daar zijn de meeste mensen over het algemeen erg positief over, word zelfs gezegd dat ze beter zijn dan hun koreaanse voorgangers.
dat dan weer in contrast met epiphone, waarbij ik de oude 2000 koreaanen beter vind als de nieuwe chinezen, hoewel ze tegenwoordig ook wel weer op smaak zijn gekomen
Die 7-snarige S vind ik echt he-le-maal geweldig! :rockon:
Zo zie je maar weer, hoewel CORT erg goede gitaren bouwt is Ibanez eigenlijks niet veel meer geworden dan een merk. Ben benieuwd hoe dit met andere gitaarmerken gaat in de toekomst.
Ik vraag me af of Ibanez geen problemen krijgt met jackson nu ze die warrior zo schaamteloos gekopieerd hebben. Zelfde geldt voor die V; die lijkt op een signature V van esp (ninja V ofzo). Of is alleen Gibson kapitalistisch genoeg voor rechtzaken?
Gebeurt denk ik niet. Je zou dan ook kunnen bedenken dat fender Ibanez zou kunnen aanklagen voor het jatten van hun Stratocaster vorm. Een RG is nameljik niet meer dan een Strat met puntjes...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AgileGhost
En aangezien Jackson van Fender is denk ik dat dit niet gebeurt.
Ibanez is nooit iets anders geweest dan een onderdeel van een investeringsmaatschappij. Dat heeft er onder andere voor gezorgd dat ze eind jaren 80 zoveel gitaristen konden endorsen, achter af gezien een goede zet maar je moet er wel het geld voor hebben ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neals
Die V is van ibanez hoor, de hadden ze begin jaren 80 al.Citaat:
Maar op een of andere manier is Ibanez toch een van de betere merken en staat de naam garant voor goede kwaliteit en aparte gitaren die je niet snel bij een ander ziet(op de gio's na).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
moah dat heeft niet zozeer iets met kapitalistisch te maken. een ibanez spreekt een heel eigen publiek aan, de strat ook een heel eigen publiek. een ibanezspeler zal niet snel een strat pakken en andersom ook niet echt. je pakt een strat voor heel andere redenen en muziek dan een ibanez RG. je KAN het natuurlijk wel doen (ik laat in het midden welke stijl) maar dat is eerder uitzondering dan regel: een strat is meer voor blues en een RG is voor supersnelle loopjes en licks en voor 'heftig' werk.Citaat:
gibson klaagde PRS aan, omdat ze bang waren dat de singlecut een te GOEDE LP kloon zou zijn, en dat daarmee PRS klanten weg zou snaaien van gibson. de singlecut spreekt namelijk nagenoeg hetzelfde publiek aan als de les paul zelf. de verschillen zijn niet bijster groot als je kijkt naar houtsoorten, algehele looks, controls etc etc etc. eerlijk is eerlijk; ik speel liever op een singlecut dan een les paul als het gaatom speelgemak (maar wel liever LP vanwege die BAGGERvette en uberstrakke tone).
maar dit alleen mijn idee! brand me niet af als je het anders ziet; ik hoor t graag.
ik zie het andersom: ibanez is een van de merken die juist lekker solide is en consistent, en de 2 groten laten juist grove steken vallen (gibson en fender). PRS, jackson (ondanks dat t van fender is!) gretsch (idem), ESP, anderson, suhr; allemaal high end gitaren (en ik vergeet er VAST nog een paar) die supersolide zijn in kwaliteit (de een meer dan de ander maar toch meer dan gibson of fender).Citaat:
de meeste merken staan garant voor kwaliteit, maar vaak evenredig garant voor weinig mojo feel en/of vibe. vraag aan n gitarist, waarom heb je nou deze strat? de halspocket is te ruim, de hals zelf is licht getordeerd, de pickups zitten niet direct op het hout, maar op een plastieken PLAATJE, de trem ontstemt iedere keer als je er een zwieper aan geeft? waarom niet deze RG? de hals zit er superstrak in, de pupszijn direct op t hout geschroefd, deze lopro edge ontstemt met geen mogelijkheid. waarom nie tdeze?
hij zal vaak antwoorden iets als 'deze strat heeft meer feel en vibe'.
het is raar dat een fout in een gitaar of een tekortkoming vaak iets te maken heeft met het karakter van het instrument. maar het lijkt wel zo te zijn.in mijn direct omgeving zie ik dat ook; bij mijzelf ook! het gebroken headstock van mijn studio LP zie ik als extra karakter; battlescars. deze gitaar is zo afgeragd, maar speelt zo lekker, en heeft zo'n geweldig karakter. ik ken de vorige eigenaar, en deze gozer heeft zijn eigen karakter in die gitaar geramd (bijna letterlijk). dat kan natuurlijk ook met n ibanez/anderson/whatever, maar toch heeft gibson iets, fender iets, dat ibanez, jackson, anderson, suhr etc etc niet kunnen kopieeren. stukje geschiedenis wellicht?
Daar heb je een punt, en dat is ook een punt waarom veel mensen ze laten staan, je koopt ze alleen omdat er fender/Gibson op staat.
Ik moet zeggen dat ik zelf ookw el merkengeil ben, maar dan wel merken die goede gitaren afleveren.
De grote helden spelen dan wel strats of lp's, maar meestal veel duurdere custom shops.
Ze hebben "iets" ja, dat zeker. Maar dat kan ook komen door het groot aantal legendarische artiesten/helden/idolen/halfgoden dat op hun gitaren speelt...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Overigens, dat Gibson ibanez, tokai en alle andere spleetogen aanklaagde kan ik begrijpen, maar PRS... ik kan er nog steeds niet over uit.
Hmm, ik vind dat er om de bodyvorm uberhaupt geen rechtzaken moeten zijn.Citaat:
De headstock kan ik nog begrijpen in geval van exacte kopieen, maar een gekopieerde bodyvorm kan soms leiden tot mooie nieuwe versies ergens van.
Ik vind het zelf namelijk erg jammer dat ESP geen explorers meer mag maken met de mooie echte bodyvorm zoals hetfield die had.
Die oude singlecuts leken wel veel op les pauls, en het blijven amerikanen he....
Dat is zeker jammer! Die nieuwe ESP's zijn oerlelijk, en de nieuwe Agiles ook. Ik vind het echt vaag dat dat copyright zo ver gaat...Citaat:
Citaat:
is waar, zeker. ik ben ook merkengeil,nja, als het gaat om gitaren die van orgine gibson of gretsch zijn. van fenders maakt t me niet uit. ik ga een paar warmoths in elkaar zetten,en tuurlijk zou t cool zijn als erop stond 'fender', maar ik heb liever een goeie warmoth voor 800 euro dan een brakek fender van 800 euro (ik heb t tig keer doorgerekend; de warmoths die ik wil worden rond de 800 euro).
@ davidian: de singlecuts zijn niet veranderd na de rechtzaak. dus 'ouwe' singlecuts? singlecuts in t algemeen :)
Ik las eens een artikel over die rechtzaak(was al wel een tijd terug in mijn beginnende dagen haha) en daar leken ze wel behoorlijk op elkaar. Maar zal dus wel mijn fout zijn:PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
bah, niks voor mij, zo´n metal-Ibanez
de Artcore (ofzo) series zijn wél vet 8)
Oeeeh die groene rga121........GEIL.........
Maareh weet iemand ook wanneer ze geleveerd worden aan de winkels.
Want ze zijn nog niet leverbaar bij musik schmidt :(
de grap was, ze leken juist niet op elkaar! qua shape dan. de onderkant en de taille verschillen nogal van elkaar. sterker nog: ze verschillen in shape zo erg dat de PRS niet in de gibson LP case past.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davidian
Meestal word dat op de Namm bekend gemaakt, dit is gelekte info.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tin
Meestal zijn de nieuwe modellen zo rond maart leverbaar.
Als je ze naast elkaar ziet dan zijn de verschillen heel duidelijk (bijvoorbeeld een andere control layout). De rechtzaak ging er echter over of je in een rokerige kroeg van een redelijke afstand het verschil zou kunnen zien of niet. Wat op zich als argument belachelijk is: Stel iemand speelt op het podium op een Singlecut en mensen denken "zo'n gitaar wil ik ook!" en ze kopen een Gibson Les Paul dan zou ik het als Gibson zijnde niet zo'n groot probleem vinden ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davidian
dat zei de rechter dus ook :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
nah, de Jem 20th is duidelijk he, zie
http://www.vai.com ...
ik moet nog effe denken wat ik er van vind, maar hij heeft wel wat... :-)
Tja ..* ahum ..leuke gitaartjes ..Die nieuwe 20Th jem is zeer apart.
Maar wel een gaaf ding ...Wille we wel hebben ..
Ik ga nu veel mensen beledigen, maar ik vind, mijn mening dus, ibanez gitaren echt zo gruwelijk lelijk en geen enkele charme of mojo hebben
Alle ibanez gitaren? Ze maken er nogal wat namelijk.
Ik ben bevooroordeeld maar vind een iceman persoonlijk wel mojo hebben (de oude dan) en mn rg550 in het zwart met zwarte slagplaat is ook geen lelijk eendje.
Ik zal mezelf even nuanceren, ik bedoel dan die RG series, zo'n S serie zou ik ook wel willen hebben
Ey,
Musik schmidt heeft al een paar van de 2007 prestige modellen binnen :D
Check it:
Ibanez rga 121 CDO
Ibanez rga 121 CDR
Ibanez rg 1570 SDB
Ibanez rg 2610 E BK
dat was het volgens mij.
Enjoy
Ho eens....Die laatste heeft echt een gigantisch hoeveelheid charme...lekker ding!
Helemaal mee eens. Ongecompliseerd mooi.
Zo'n binding heeft echt een geweldig effect op dat model. Jammer dat ze dat niet vaker toepassen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaïn
net even naar de ibanez site gegaan.
En wat blijkt??
De nieuwe 2007 site is online :D:D
ibanez 2007
Van de Fenders en Gibsons zeker?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door future2future
Ibanez heeft mojo op z'n eigen manier. Een Ibanez in de handen van (pak 'em beet) David Gilmour heeft namelijk wél opeens mojo. Snap je?