Led Zeppelin: Dazed & Confused, zit een stukje Heartbreaker in, ook van Led Zeppelin XD (solo)
Printable View
Led Zeppelin: Dazed & Confused, zit een stukje Heartbreaker in, ook van Led Zeppelin XD (solo)
ik was laatst amadeus aant kijkenen toen kwam er tussendoor ineens een voor mij heel bekend stukje langs van children of bodom. dus dat van mozart klopt wel.
Fuck! Je hebt gelijk! Het stuk waar Lionel zingt "cause I wonder where you are" enz. is het thema van Gary's nummer. Hello is toch al 6 jaar ouder dan Still Got The Blues.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pgm10th
Ik wist meteen welk stuk je bedoelde, toen je Round The Twist noemde maar ik vind de gelijkenis net niet groot genoeg om te denken dat Mika het heeft gepikt. Die serie vond ik als kind best vermakelijk overigens :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
Frozen noemde dat liedje dacht ik. Was zogezegd van een waalse belg, en madonna zou het gestolen hebben toen ze hier eens opnames kwam maken fzo. Er is dacht ik een rechtzaak van gemaakt maar wat de uitslag was herrinner ik me niet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brent Ray Vaughan
Volgens deze gast komt Pachelbel's Canon in D veel terug in pop en rock nummers: http://nl.youtube.com/watch?v=JdxkVQy7QLM
Vermeend plagiaatCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ben vanhoof
Op 18 november 2005 besloot een Belgische rechter in Mons dat Madonna's nummer "Frozen" plagiaat was. Volgens de rechter is Frozen plagiaat, omdat 4 maten van het lied identiek zijn aan "Ma vie fout le camp" door Salvatore Acquaviva uit Moeskroen. De rechter besloot dat alle nog beschikbare cd's teruggehaald moesten worden en dat het lied niet langer gedraaid mocht worden op de Belgische TV en radio. Warner Music, EMI en Sony moesten de uitspraak bovendien binnen vijftien dagen verspreiden onder al haar afnemers, anders zou er een boete van €125.000 betaald moeten worden. Warner is in beroep gegaan tegen de uitspraak...
Children of Bodom gebruikt in Bed of Razors een stukje van de 4 seizoenen
Da's nu naar mijn mening écht iets verschillend, hoewel ze echt op elkaar trekken, hélemaal verschillendCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wickerman
Alexi bedoel je, heel de band bestaat uit 1 man :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tapirdier
The Doors - Spanish Caravan en Leyenda van Villa-Lobos (stuk voor op klassieke gitaar)
greetings
Humbucker
En laat Bed of razors nou net een nummer zijn wat A.Laiho en A.Kuoppala geschreven is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CrudeSapphire
En over het baas gedoe van alexi, heeft ie laatst iets over gezegd in een interview:
;)Citaat:
"When I start writing I like to be alone, then whenever I come up with a riff I like to show it to the guys, and then I come up with another one and that's why actually everything is pretty much finished when we enter the studio, and then we can fuck around with the songs or whatever.
"It's our band definitely, I just happen to write the music, but you know the other guys contribute to that as well. I'm not like a fucking Hitler, it's just not like that, we are a group, you know and everybody's opinion counts. I think there needs to be one person who in the end calls the shots and that will be me but like I said...
Dit vind ik grappig:
Pantera - Hard lines Sunken Cheeks ( 1994 )
Slayer - Wicked ( 1998 )
Children of Bodom - Punch me i Bleed ( 2004 )
Ik weet dat sommige CoB riffs veel op pantera riffs lijken, maar 3 leidjes allemaal dezelfde intro?
zijn niet dezelfde intro's... :satisfie: :sneaky:
Inderdaad gejat of geinspireerd door pantera.
Als je de overeenkomsten niet hoort kun je beter niet zelf muziek maken
Andrew Lloyd Webber heeft gedeelten van Pink Floyd's Echoes gejat om de muziek voor The Phantom of the Opera in elkaar te flansen.
Volgens Roger Waters tenminste. Ik geloof hem trouwens.
Waters' quote: "Yeah, the beginning of that bloody Phantom song is from Echoes. I couldn't believe it when I heard it. It's the same time signature - it's 12/8 - and it's the same structure and it's the same notes and it's the same everything. Bastard. It probably is actionable. It really is! But I think that life's too long to bother with suing Andrew fucking Lloyd Webber." (Note: The time signature is not 12/8, but it is the same).
http://www.youtube.com/watch?v=0S3fp...eature=related
crazytown heeft een leuke melody rip van de rhcp.
pretty little dity (rhcp) - butterfly (crazytown)
Halo Theme (Mjolnir mix) - > intro Evergrey - Unspeakable
Halo theme het tutututuu gedeelte
http://nl.youtube.com/watch?v=lceOdKYFzrw
Unspeakable
http://nl.youtube.com/watch?v=115rLi5JM14
Lijkt wel aardig vind ik
het main riff van dani california van de peppers is ook gejat van piano lesson van porcupine tree
http://www.youtube.com/watch?v=9CvxoeasJ2E
De violen in dat nummer zijn gesampeld van een 'symfonische' versie van The Last Time.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrodelbert
Net zo leuk:
Coldplay die het melodietje uit Kraftwerks Computerliebe/Computer Love gebruiken voor 'Talk'
'Hush' (o.a. van Deep Purple) waarin een vocaal loopje van 'A Day in The Life' van The Beatles in zit. Ook hoor ik altijd het basloopje uit 'Hey Joe' in Hush terug, maar hoe dat nou zit, weet ik ook niet.
Goodnight Goodnight van Maroon 5 heeft een soort gelijkenis met Kryptonite van 3 Doors Down.
Daarnaast heeft Dani California ook wel wat weg van Sweet Home Alabama vind ik
Achzo.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattijs
Had Tom Petty het helemaal mis.
Ja maar dat is gewoon een regelrechte sample, daar hebben ze waarschijnlijk flink voor betaald.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koentjo
Nou is het grappige dat nu juist Tom Petty beweert dat het stuk van de Peppers helemaal niet gejat is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
Dat nummer van Porcupine Tree slaat inderdaad al helemaal nergens op, het zijn niet eens dezelfde accoorden. Hooguit een beetje hetzelfde slagje, maar daar houdt het dan ook echt op.
Dat staat er ook niet he.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Ik zeg dat Petty het er niet eens mee is dat het nummer op een PT nummer lijkt...
Deja vu. Volgens mij begon dit draadje hiermee
dat ene hitje van nirvana, smell like teen spirit:
grotendeels gejat van the white room van cream.....
volgens mij hebben die nirvana's alles gejat, maar hadden ze dat wegens middelengebruik zelf niet in de gaten....
in feite vind ik dat imagine van john lennon nogal gejat is van let it be, vooral qua sfeer, het zijn dan ook allebei rotnummers :mad:
Ik zie de verbanden echt niet hoor. Met heeeeel creatief denken zie ik enige overeenkomst tussen het riff van White Room en Smells Like, maar Imagine en Let it be?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansli
Hansli, jij hebt wel een héle brede fantasie :seriousf:
:seriousf: Die komt zeker uit Twente!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansli
mag k ffe zeggen dat k dit nutteloos gezeur vind...:D dat is toch best normaal bij alle kunstvormen!! mn tekenleraar wil altijd dat we voorbeeldplaatjes meenemen en niet zomaar wat nieuws verzinnen, ook al gaat hem om abstracte kunst( ja dat vind ik ook raar) .....
Wat ik erger vind is dat in de jaren 30 goede nummers van negers (van de plantage) door blanken werden gejat en uitgegeven hebben en veeelll geld mee hebben verdiend
...tegenwoordig heet dat marketing. Nu de homies dit weer in eigen hand hebben leidt dit tot voornamelijk een terreur van geblindeerde terreinwagens, blinkende fietskettingen en ho'bitches op TMF.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bassej
Dat is inderdaad veel erger dan het feit dat ze op die plantage moesten werken! ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bassej
Ik heb nog een paar leuke "uncanny similarities":
Gejat: Rolling Stones - "Bitch" (van Sticky Fingers)
Lijkt op: "Get Ready" - Temptations
misschien beeetje ver gezocht en hij is nét omgedraaid, maar het deed me aan Bitch denken toen ik het hoorde.
Gejat: Guns n' Roses "Locomotive" (main riff) van UYI2.
Lijkt op: Aerosmith "Lord of the Thighs" (outro riff) van Get Your Wings.
Nu is het niet zo heel raar natuurlijk dat GNR iets van Aerosmith heeft geript.
Hebben ze wel meer, alleen deze valt wel heel erg op. Allebei wel dikke nummers trouwens.
Gejat: Cake "Love You Madly" (intro) van Comfort Eagle
Lijkt op: Led Zeppelin "Good Times Bad Times" (intro) van LZ1.
Maar ja dan gaan we het over Led Zeppelin en jatten hebben....
Vond het drumintro van Coldplay's "In My Place" ook wel wat weg hebben van John Bonham's intro van Zep's "When the Levee Breaks", wat een cover op zich is van Kansas Joe McCoy & Memphis Minnie uit 1927.
En nou kijk, nu zijn we via wat omwegen weer terug bij plantagenegers!! :D
hehe, idd , nouja veel niggas bleven op de plantage toen ze vrij waren maar mochten toen wel lekker muziek maken:DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_TRC
Ik sta in je citaat!!!:)
misschien al genoemd :roll:
all summer long - kid rock
lynard skynard - sweet home alabama
voor de hand liggend eigelijk....
http://kevinchiu.org/emote/facepalm.jpgCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vox
Dat van Kid Rock is ook wel zo'n ongelofelijk ruknummer. Als je zoiets wil horen, zet dan inderdaad het origineel op.
En het pianootje van Werewolves of London van Warren Zevon ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vox
"viva la vida" van Coldplay heeft veel weg van "if i could fly" van joe satriani:
http://nl.youtube.com/watch?v=1ofFw9DKu_I
zag ik laatst ook op youtube jah.. de dieven..
Of "De Hele Zomer Lang" :pCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram+