Oorspronkelijk geplaatst door Jeanken
Kan goed zijn dat hij de Les Paul wat meer tegengewicht moest bieden, maar widebuckers (om het even door wie ze ontworpen zijn) lijken weinig op PAFs, verder heeft hij geen tune-o-matic, geen set neck, geen binding, ander hout, geen angled headstock..
Het blijft een Tele IMO, en de knoppenconfig zal wel 'gepikt' zijn, maar als dat het al een Les Paul maakt..
Dan is het ook een hardtail Strat wannabe, want hij heeft de Stratkop en de hardtail.
De SG komt idd van de Les Paul, maar ik denk niet dat je kan stellen dat de Tele evenveel gelijkenissen heeft met de LP als een SG..
En Fender heeft best wel Gibson wannabe gitaren gemaakt, het is niet dat het mij zou schamen, omgekeerd is dat ook waar, logisch, het zijn beide uiteindelijk bedrijven, en die moeten nu eenmaal aan geld denken, maar die Tele ligt nog zo'n eind van een LP..
Maar dan nog, dit is eens even een Telecaster topic, en het stoort me gewoon een beetje dat je dan wéér eens moet verkondigen dat je een LP speler bent, en wel op zo'n manier dat je probeert de Tele op een manier te kleineren.
Best voor jou, ik speel ook graag op een LP, maar hier gaat het even over Tele's.
De Tele was er voor de LP toch trouwens. Wat een copycat die Lester.. :hippie: