klinkt allemaal bekend, dat uitproberen. Ik kreeg vorige week mijn GNX3000 binnen en de eerste uren zijn echt spannend.
Alles uitproberen, alle patches doorlopen, koptelefoon erop, amp aansluiten etc etc... Heel leuk.
Printable View
klinkt allemaal bekend, dat uitproberen. Ik kreeg vorige week mijn GNX3000 binnen en de eerste uren zijn echt spannend.
Alles uitproberen, alle patches doorlopen, koptelefoon erop, amp aansluiten etc etc... Heel leuk.
Goed te horen dat je 'm eindelijk binnen hebt. Ik voelde me lichtjes schuldig dat ik 'm net voor je neus bij Musicstore had weggekaapt:D. Verbaast me trouwens wel dat wij tot nu toe de enige zijn op het forum die 'm hebben terwijl ie inmiddels toch wel hier en daar te krijgen is. Of de rest houdt zich angstvallig stil en zijn wij de enige die enthousiast zijn:satisfie: . Dat kan ook natuurlijk.Citaat:
Okee, hij is dus binnen!
Ik ben benieuwd wat je van de software editor vindt en of het je lukt om losse patches the in- en exporteren. Dat gaat overigens niet via USB maar met midi, maar ik neem aan dat je dat wel weet....:cooler:.
Veel plezier ermee vandaag in iedergeval!
Patches moet je toch via midi overzetten? USB is toch puur het audio gedeelte?
En over die effecten instellen Scali. De GT-6/8/Pro heeft ook gewoon dat je het effect kan indrukken en met een draaiknop kan draaien hoor, dus zo nieuw is dat niet ;)
Ja, m'n Zoom 8080 had het ook al, en de 9030 en 9050 ook. Maar bij Boss krijg je maar 1 grote draaiknop, hier heb je een hoop knopjes om veel meer als een stompbox ineens alles goed te draaien, zonder door menu's te bladeren etc.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
Ehm...nee. Ga jij me vertellen dat alle effecten in de G9 hun eigen dedicated draaiknopje hebben, zonder menu's? De Boss heeft namelijk voor de meest gebruikte effecten gewoon voor draaiknopjes. Die grote knop kan ook en is ook voor de menu's. Maar delay's, chorus, reverb, amp, distortion settings kunnen allemaal met hun eigen knopjes.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scali
Klopt ja, bij de GT3 had je enkel die grote knop maar vanaf de GT6 hebben ze dedicated draaiknopjes erbij gemaakt voor de meest gebruikte effecten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
Voor mij werkt de GT8 vrij intuïtief, maar dat is ook omdat ik de GT3 gewend was. Ik kan me voorstellen dat het voor andere mensen een probleempunt kan zijn.
Ah kijk, wellicht dat Scali daarom dacht dat dat nu nog was.
Ik dacht al...ik heb 2 van die GT's gehad, de 6 en 8, en ik kan me niet herinneren dat ik alles met die grote knop moest doen :)
Ik heb maar even een apart topic gemaakt, met wat vlugge samples: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=73832
Even terug over de fizzies... Ik luisterde even naar je soundsamples en inderdaad hoor ik ik het terug. Ik zal een voorbeeld geven:
http://users.panafonet.gr/mtsag/HCtest.mp3
Dit is een testje van het Line6 forum afgeript waarin je eerst de rauwe opname hoort en dan 2 maal een verschillende oplossing. De frequenties die je daar hoort hoor je terug in Scali's clip:
http://www.soundclick.com/bands/song...songID=3880739
Nu wil ik de pret niet drukken hoor. Ik wil alleen weten hoe erg het bij de G9.2tt is en hoe Zoom daarmee omgaat. Bij Line6 zijn ze met de laatste update niet met een oplossing gekomen namelijk. En de EQ van de POD XT is niet in staat het te verhelpen zonder je klankkleur dramatisch te verneuken.
Ik wil niet lullig zijn, maar als ik een cab mic met een SM57 heb ik ook die hoge fizzies erbij hoor :) Die eq ik er dan wel uit met een geavanceerdere eq dan op de POD bijvoorbeeld.
Overigens vind ik die 2 oplossingen een stuk saaier klinken kwa klank dan het origineel, maar ik snap wat je bedoelt. Er zit duidelijk wat digitaals aan.
Er zit ook behoorlijk wat mp3-aliasing in mijn clips, op sommige punten, dus het geeft niet een heel goed beeld, wat dat betreft.
Die beetje 'metalige' aliasing die je soms hoort, was er dus niet in het origineel, maar alleen in de mp3... Kan ik verder niet zo veel aan doen helaas, want soundclick ondersteunt alleen 128 kbit mp3, en dat is blijkbaar niet genoeg.
Ik had op 48 KHz opgenomen, het lijkt wel alsof er dan nog meer mp3-aliasing is dan op 44.1 KHz. Ik moet eens proberen wat ie op 44.1 KHz doet.
Ik vind de clips lang niet slecht klinken. MEt name de plexi-clip is goed qua sound!
Hij klinkt dus nog beter dan deze clip. Ik wil eventueel wel een stukje opnemen als .wav, zodat je geen last hebt van de mp3-compressie (zo ja, heb je nog voorkeuren voor bepaalde versterkers of sounds/tones van bands, artiesten etc?).
Vooral bij de stukjes waar ik wat harder aansla, hoor je heel duidelijk zo'n 'metalig' geluid er doorheen, dat is dus van de mp3, dat heb je 'live' niet.
Alle variaties in die clip komen dus alleen door het veranderen van element en volume op m'n gitaar. Ik verander niets aan de instellingen van de Zoom, hij reageert gewoon erg goed op het geluid, net als een echte Plexi :)
@Scali
Heb je toevallig al iets gedaan met het editten via de PC? Ik heb nu ook in het 'special functions' manual gezien dat het toch mogelijk is patches te knippen en plakken. Overigens wel omslachtig. Ik hoop dat er nog een software update komt waarin dit soort features gewoon met oppakken en slepen kan.
Dat is nu een beetje houtje-touwtje.
Ben wel benieuwd naar wat blues-geluiden...
SRV? Gary Moore? Larry Carlton? Robben Ford
Ja, je kunt dus ook een complete patchset importeren of exporteren, naar zo'n .xex bestand.
Dat knippen en plakken lijkt inderdaad omslachtig, maar aan de andere kant... Ik kan dus hier gewoon direct op het forum m'n patch in een berichtje plakken, en dat kan jij dan weer kopieren en plakken in de Librarian.
Eigenlijk heb je dus geen bestandjes nodig.
Eigenlijk is het beter dan bij Line6. Daar heb je speciale bestandjes, en die moet je dan vaak zippen om ze op een website te plaatsen, en een forum moet maar net attachments ondersteunen enzo. Tekst knippen en plakken werkt eigenlijk overal.
Maar een .xex zou ook wel kunnen, denk ik.
Dan heb je ineens alle patches van een ander, en kun je waarschijnlijk via de Librarian de patches uitkiezen die je wilt uploaden naar de G9.2tt.
Het ziet er namelijk naar uit dat als je online bent, dat ie dan meteen de patch naar je Zoom stuurt, als je em kiest in de Librarian. Dan hoef je op je Zoom dus alleen nog maar de patch op te slaan.
Het is allemaal nog wat eenvoudig met dat programmaatje, maar volgens mij is het allemaal al best goed te gebruiken. De belangrijkste dingen lijken er in te zitten en goed te werken.
Ik zal straks wel even een patch proberen te maken en in een berichtje plakken, kijken of dat bij jou dan werkt :)
Nu ik die bestandjes zo zie, lijkt het me ook niet onmogelijk om een tooltje te maken die patches tussen G7 en G9 kan converteren, voor zover dat nog niet mogelijk is met het programma zelf.
Zo had ik het eigenlijk nog niet eens bekeken. Da's natuurlijk net zo makkelijk en dan kun je het opslaan waar je wil.Citaat:
Het ziet er namelijk naar uit dat als je online bent, dat ie dan meteen de patch naar je Zoom stuurt, als je em kiest in de Librarian. Dan hoef je op je Zoom dus alleen nog maar de patch op te slaan.
Laten we dat maar eens proberen om in tekst patches uit te wisselen.
Als ik m'n PC weer aan de praat krijg zal ik eens kijken of het werkt.
Ik denk er over om een eenvoudige website op te zetten om patches uit te wisselen, zeker als het enkel om tekst gaat is het eenvoudig te doen. Van Zoom uit wordt dit volgens mij nog niet gedaan. Alleen heb ik wat tijd gebrek, da's het enig probleem....
Ik heb er zojuist ook 1 besteld mij MP :sssh:
Join the club :p
Okee, hier is dus m'n Plexi-patch.
==================
G9EDpatch
{
Name { Plexi }
Comment {
}
PatchLevel { 86 }
Tempo { 120 }
PedalFunction { PRE-AMP CH A/B , WAH/EFX1 OnOff }
AmpSel { B }
AmpA { on , DZ Clean , 50 , 15 , 84 , Pre }
AmpB { on , MS #1959 , 70 , 21 , 80 , Pre }
EQ_A { on , 0 , 4 , 0 , 0 , 2 , 0 }
EQ_B { on , 3 , -1 , -1 , 3 , 9 , 6 }
ZnrA { on , ZNR , 3 }
ZnrB { off , DirtyGate , 12 }
Ext { off , 80 , 80 , 0 }
Comp { off , Compressor , 6 , Fast , 9 , 70 }
Wah { off , Booster , 4 , 5 , 10 , 80 }
Cabi { on , large , middle , Dynamic }
Mod { off , Z-MonoPitch , 6 , 6 , 0 , 0 }
Del { off , Delay , 393mS , 60 , 10 , 56 }
Rev { on , Spring , 17 , 1 , 4 , 42 }
Arrm { 0 , 0 , 255 , 0 , 0 }
Pedal1 {
1 ( 1 , 0 , 100 , enabled )
2 ( 0 , 0 , 100 , enabled )
3 ( 0 , 0 , 100 , disabled )
4 ( 0 , 0 , 255 , disabled )
}
Pedal2V {
1 ( 202 , 0 , 100 , enabled )
2 ( 0 , 0 , 255 , disabled )
3 ( 0 , 0 , 255 , disabled )
4 ( 0 , 0 , 100 , disabled )
}
Pedal2H {
1 ( 203 , 0 , 100 )
2 ( 224 , 0 , 29 )
3 ( 0 , 0 , 255 )
4 ( 0 , 0 , 255 )
}
}
@ Scali: zou het kunnen dat de MP3 artefacten te maken hebben met het omzetten van de samplerate van 48 kHz naar 44.1? Misschien heb je er geen last meer van als je op 44.1 kHz opneemt.
Ja, dat vermoeden had ik al.
Ik heb hier een Gary Moore-achtig geluid opgenomen op 44.1 KHz, en dat klinkt al een stuk beter in mp3.
http://www.soundclick.com/bands/song...songID=3884469
Ter vergelijking heb ik ook een wav zonder compressie gemaakt: http://scali.eu.org/~bohemiq/Gary%20...-%20G9.2tt.rar
Ik heb nog wat gespeeld met de Patch editor...
Het is wel mogelijk om 1 of meer patches apart te exporteren.
Je kunt in de Librarian onder "PatchLibrary" je eigen "Categories" aanmaken.
Een Category is in feite een foldertje waar je je favoriete patches kunt opslaan.
Als je rechts klikt op PatchLibary, kun je "Add new category" kiezen.
Als je een category hebt aangemaakt, kun je er rechts op klikken en "Add current patch" kiezen.
Vervolgens kun je de category selecteren en in het File-menu "Export" kiezen. Nu exporteert ie dus niet een complete patch-set, maar alleen de patches in jouw category. Voor 1 patch lijkt het me wat omslachtiger dan gewoon via het clipboard copy-paste, maar als je een setje patches wilt delen met anderen, dan lijkt dit me een goede optie.
Het mooie is dat je dit ook per module kunt doen, met de ModuleLibary. Als je dus een koele chorus-setting hebt gevonden oid, en die wil je op al je cleane patches gebruiken, dan kun je die chorus-setting in de library zetten, en dan kun je hem voor iedere patch oproepen.
@Scali
Dat copy/pasten werkt perfect!
Ik ga eens hard nadenken over het opzetten van een eenvoudige website om patches uit te wisselen.
Edit:
Scali, kun je die Gary Moore preset ook ff posten?
Potvolblommen. Klinkt toch al wel erg lekker die gary moore clip. Doet me terugverlangen naar modeling.
Die preset kan ik helaas niet posten, omdat ik stom genoeg die patch niet bewaard had nadat ik hem had opgenomen.
Maar hij was heel simpel... eigenlijk bijna hetzelfde als de Plexi-patch, maar dan met de MS Drive preamp (JCM2000).
Ik heb em nog maar even ongeveer nagemaakt.
Trouwens... Jeroen, als je hem mooi vindt... die JCM2000 zit ook op de G2, dus voor iets van 99e kun je waarschijnlijk deze sound wel maken :)
=================
G9EDpatch
{
Name { G.Moore }
Comment {
}
PatchLevel { 86 }
Tempo { 120 }
PedalFunction { PRE-AMP CH A/B , WAH/EFX1 OnOff }
AmpSel { B }
AmpA { on , DZ Clean , 50 , 15 , 84 , Pre }
AmpB { on , MS Drive , 33 , 17 , 80 , Pre }
EQ_A { on , 0 , 4 , 0 , 0 , 2 , 0 }
EQ_B { off , 3 , -1 , -1 , 3 , 9 , 6 }
ZnrA { on , ZNR , 3 }
ZnrB { off , DirtyGate , 12 }
Ext { off , 80 , 80 , 0 }
Comp { off , Compressor , 6 , Fast , 9 , 70 }
Wah { off , Booster , 4 , 5 , 10 , 80 }
Cabi { on , large , middle , Dynamic }
Mod { off , Z-MonoPitch , 6 , 6 , 0 , 0 }
Del { off , Delay , 393mS , 60 , 10 , 56 }
Rev { on , Spring , 17 , 1 , 4 , 42 }
Arrm { 0 , 0 , 255 , 0 , 0 }
Pedal1 {
1 ( 1 , 0 , 100 , enabled )
2 ( 0 , 0 , 100 , enabled )
3 ( 0 , 0 , 100 , disabled )
4 ( 0 , 0 , 255 , disabled )
}
Pedal2V {
1 ( 202 , 0 , 100 , enabled )
2 ( 0 , 0 , 255 , disabled )
3 ( 0 , 0 , 255 , disabled )
4 ( 0 , 0 , 100 , disabled )
}
Pedal2H {
1 ( 203 , 0 , 100 )
2 ( 224 , 0 , 29 )
3 ( 0 , 0 , 255 )
4 ( 0 , 0 , 255 )
}
}
Ik heb de G2.1. Van het weekend ga ik dat eens testen. Zal een soundclipje maken ervan.
Je kunt de settings hier eigenlijk makkelijk uitlezen uit de patch.
Het gaat dus alleen om de MS Drive preamp, met relatief weinig gain, en dan een reverbje erachter... en dan wat met de speakersim rommelen. Er hoefde niet eens een eq aan te pas te komen.
Moet met de G2 toch ook wel te doen zijn.
maar even wat vinden de kenners nou beter deze zoom G9.2tt , de POD XTL of de Tonelab SE ik denk er serieus aan om een van deze dingen aanteschaffen.
heb al veel informatie van Tonelab SE vs POD XTL
de tonelab schijnt beter te zijn in het cleane low gain achtige gedeelte,
de pod schijnt weer beter te zijn in hi-gain geluidjes.
maar nu is er een nieuwe concurrent de zoom G9.2tt
Hoe is deze in vergelijking tot de Tonelab se en de POD XTL?
Mijn ervaring met de Tonelab is niet zozeer dat ie niet goed is in hi-gain geluiden, maar hij heeft ze eigenlijk gewoon niet.
Zelfs met het zwaarste ampmodel (dat was de nu-metal, geloof ik) en een pedaaltje ervoor, is het nog steeds wat tam naar hedendaagse maatstaven.
Maar alles wat er wel in zit, vind ik prima klinken.
De Pod is een heel ander verhaal. Ten eerste heb je gewoon wat meer gain tot je beschikking met dezelfde versterkermodellen als op de Tonelab. Ten tweede heb je ook wat meer 'moderne' versterkermodellen dan op de Tonelab. En ten derde heb je ook 'fantasie'-versterkers, die heel extreem kunnen zijn. De Spinal Puppet bijvoorbeeld, een van m'n favorieten. Is een tot in het extreme hotrodded Marshall.
De Zoom G9.2tt is ongeveer hetzelfde verhaal als de Pod. Je kunt veel gain pompen in de versterkermodellen (vooral als je gebruik maakt van de Accelerator-functie kun je versterkers flink over de rooie laten gaan), er zitten een hoop 'moderne' versterkers in (oa Diezel Herbert, Engl Blackmore, Peavey 5150, Recto) en er zitten ook een paar fantasiemodellen in met enorm veel gain.
Voor de Boss GT-8 geldt trouwens hetzelfde, aan gain geen gebrek.
Hoe de Zoom en de Pod zich precies verhouden, weet ik nog niet. Van de Pod heb ik niet zo'n heel duidelijk beeld, omdat ik hem eigenlijk alleen heb gehoord in een mix, of met professioneel gemaakte en opgenomen patches van de Line6-site. Dan klinkt ie erg goed, maar ik weet niet hoe goed ie 'kaal' is.
Bij m'n Zoom weet ik dat ie 'kaal' dus nog niet zo heel geweldig klinkt (die 5150 en Metallic samples zijn dus een voorbeeld daarvan), maar ik ben net pas begonnen met het instellen, misschien krijg ik het nog wel stukken beter. En misschien dat ie met wat meer effecten of in een mix net zo goed klinkt als ik van de Pod gewend ben... of beter.
Over een gitaarversterker vind ik de Zoom wel absoluut top. Dan klinkt ie heel natuurlijk, en hij laat m'n Marshall blazen en stampen alsof het de 5150 zelf is.
De Marshall-sounds uit de Zoom zijn ook bijna niet van m'n Marshall te onderscheiden.
De feel van de Zoom vind ik ook heel fijn. Je kunt de gain ver oppompen zonder dat het geluid muddy wordt, of dat er veel ruis in komt (die 5150 is dus opgenomen zonder ruisonderdrukking, zo stil is de G9.2tt...). Daardoor krijg je een mooie natuurlijke compressie waardoor spelen heel soepel gaat en iedere noot heel duidelijk gedefinieerd is, ook met sweeps, flageoletten etc. Bijzonder strak.
Hij reageert ook goed op volume (hoor je bv duidelijk bij de Plexi-sample en de Gary Moore-sample, volume op de gitaar terugdraaien om een bijna-clean geluid te krijgen... en de plexi reageert net als m'n Marshall... volume een beetje terug wordt dof, dan wat verder terug, en je krijgt dat hele heldere funky geluidje).
Over de lo-gain van de Zoom kan ik kort zijn... Die Plexi-sample vind ik geweldig, hij doet alles wat ik van een Marshall verwacht... dikke crunch met humbuckers, en een helder, funky geluid met single-coils. Kan het nog beter?
Bij gebrek aan een 'officieel' Zoom-forum, is er een subforum voor Zoom geopend op het forum van thestompbox.net (een site die zich voornamelijk richt op stompboxen/multifx/modeling): http://www.thestompbox.net/forum/viewforum.php?f=15
Er zijn nu al een aantal mensen patches aan het uitwisselen daar. Join the fun :)
Potvolblommen. Zit er toch heel sterk aan te denken mn effecten de deur uit te doen en zo'n Zoom G9.2 binnen te halen. De kleine G2 doet het prima. Ook als effects processor.
Gisteren heb ik 'm voor het eerst met m'n band gebruikt. Vaak lees je dat modelers niet door de mix heen komen, nou ik kan je vertellen dat een G9.2TT door de eindtrap van een TSL100 met een 2x12cab uitstekend te horen is:seriousf: . Wat nou buizen en modelers gaan niet samen.
En voor die genen die nu gaan vragen, ja maar klinkt ie ook? Ja, ontzettend goed zelfs. Alle patches die ik gemaakt had om te gebruiken in bij de band hoefde ik praktisch niets meer aan te doen. Normaal tweak je jezelf rot omdat het dan ineens toch allemaal anders klinkt. Was niet het geval, beetje hoog erbij en het klonk perfect (ik heb 't nu niet over m'n spel....). Wat nou buizen en modelers gaan niet samen.
Da's mooi.
Wat bij mij vooral opvalt is dat ik veel meer hoog heb op m'n leadkanaal.
Ik gebruikte met m'n 8080 een treble-booster om de distortion wat strakker te laten klinken, minder mud, meer boventonen.
Dat is nu bijna niet meer nodig. Het geluid doet me nu meer denken aan het geluid dat ik kreeg met een PowerDrive pedaaltje ervoor (maar dan met minder ruis, en nog smoothere tone). Gek genoeg merk je het verschil bij clean/crunch niet echt.
Ik denk dat dat toch te maken heeft met de 24/96 resolutie... de 8080 was 20 bit, 44.1 KHz, en die kapte dus toch wat hoog af, waar blijkbaar flinke distortion toch op reageert, maar clean/crunch niet of nauwelijks.
Ook bij m'n Lexicon MPX100 (ook 20/44.1) merkte ik dat ie 'natuurlijker' klonk in de parallele fx loop dan serieel. Nadeel van parallel is natuurlijk dat sommige effecten niet goed werken, omdat je altijd het originele signaal erbij hebt.
Blijkbaar mis je toch iets met 44.1 KHz, wat je bij 96 KHz wel hebt.
Lijkt me dat de buizen daar dus op reageren. Ik denk dat het verschil tussen 24/96 en 44.1 kleiner is als je geen buizenamps erbij gebruikt (zowel preamp als poweramp).
@Hassent: Dat is inderdaad ook grote onzin dat ik vaak hoor. Iemand op HarmonyCentral zei het mooi: "The PodXT is in fact a preamp, use it as a preamp!" Toen heb ik hem ook maar eens aangesloten op de eindtrap van mijn Engl en dat klonk als een tiet! Gewoon speakersim uit en gaan met die banaan.
Ik heb altijd de indruk dat mensen die claimen dat het niet samen gaat gewoon de speakersim nog aan hebben staan....
Dat klopt, met de speakersim aan is het veel de bassig en hol. Zet je die uit en je draait wat met de eq klinkt het geweldig.Citaat:
Ik heb altijd de indruk dat mensen die claimen dat het niet samen gaat gewoon de speakersim nog aan hebben staan....
@Scali, wat jij bedoeld heb ik exact hetzelfde. Zoals je weet heb ik 'm ook via de 4-kabel methode aangesloten. Ik heb een aantal 'lege' patches gemaakt met de fx-loop aan. Dan heb je dus je kale Marshall sound door je G9.2TT. In elke patch heb ik dan 1 effect aan staan. Dan heb ik dus of chorus, of delay, of beide etc. Je kan dan met een van de 5 patches binnen je een bank een effect toevoegen aan je Marshall sound.
Mij is ook opgevallen dat het leadkanaal veel strakker klinkt met meer hoog terwijl je dat bij clean en crunch bijna niet merkt.
Dat copy/paste verhaal is trouwens ideaal bij de software editor!
Ik bedoel dus in vergelijking met m'n Zoom 8080.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hassent
Die klonk redelijk neutraal, dacht ik altijd... en bij clean/crunch is dat ook wel zo... ik merk niet echt verschil tussen de gitaar direct inpluggen en via de loop van de 8080.
Bij het leadkanaal merkte ik het wel, maar ik dacht dat het vooral aan de ruis/znr lag. Ik gebruikte toen ook de treble booster om het geluid meer naar m'n zin te krijgen.
Maar met de G9.2tt klinkt de versterker nu meer alsof de gitaar direct ingeplugd zit, en maak je het geluid met de treblebooster helemaal freaky.
Verder merk ik ook dat de Accelerator een flinke boost kan geven, dat verandert het geluid ook wel een beetje. De accelerator op ongeveer 50% is 'normaal', vergelijkbaar met de loop van de 8080, of de gitaar direct ingeplugd. Maar als je em verder doordraait, kun je de gain een aardige schop geven (vooral met de solid-state, de buis compresst wat meer), en het geluid blijft nog strak ook.
Ik ga toch voor de 7.1ut, precies hetzelfde maar dan zonder draaibaar voetpedaal, en waarvoor is dat eigenlijk?
7.1 AWESOME !!
http://images.andale.com/f2/112/128/...G7.1UT_1_A.jpg
Het z-pedaal is eigenlijk 2 pedalen in 1. Je kunt hem dus op en neer bewegen, maar ook van links naar rechts. Zo kun je met 1 voet 2 effecten bedienen.
Een handig voorbeeld zou zijn een wah en een whammy.
Op en neer is de wah, en van links naar rechts kun je het geluid 1 octaaf hoger maken.
Dat is dus niet te doen met gewone pedalen.
Da's niet helemaal correct.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kassie123
Ze hebben weliswaar allebei een Tube Energizer, maar de 9.2tt heeft ook nog een Tube Accelerator.
Verder heeft de 9.2tt 3 extra versterker modellen, die ook nog eens de gaafste zijn! Engl Ritchie Blackmore, Marshall Plexi 100 en nog eentje.
En ook niet onbelangrijk voor pedalenliefhebbers, de Zoom G9.2tt heeft een FX-Loop, waarin je externe pedalen kan hangen. Heeft de G7 dus allemaal niet.