Oorspronkelijk geplaatst door Scali
Ik heb juist een prima zelfkennis.
Ik weet precies wanneer ik gelijk heb, en ik kan dat ook heel goed onderbouwen, zoals je gemerkt hebt. Je zult van hele goede huize moeten komen om mij op een fout in m'n redeneringen te betrappen. Dat mag je pompeus vinden of wat dan ook, het is wel de harde waarheid. Ik weet waar ik over praat, en ik kan dat heel goed onder woorden brengen.
Ook qua gitaarspel weet ik heel goed wat ik wel en niet kan, en waar ik ongeveer sta in verhouding met andere gitaristen. Ik heb geen opgeblazen ego, want ik weet precies mijn plaats. Maar dat houdt ook in dat ik weet dat ik toch wel wat noten kan spelen, en me niet de grond in hoef te laten boren door de eerste beste overjarige cliche-bluesgitarist op een of ander forum.
Het kan me verder geen zak schelen dat ik met deze houding bepaalde mensen tegen de borst stuit. Sterker nog, ik weet dat ik met deze houding een bepaald soort mensen tegen de borst stuit, waar ik verder eigenlijk ook niets mee te maken wil hebben, omdat ze nogal overdreven emotioneel en irrationeel tegen de wereld aankijken, wat meestal voortkomt uit een opgeblazen ego, waarin ze bv denken het expressief gitaarspelen uitgevonden te hebben, en met waardeloze argumenten komen dat je 'nog heel wat moet leren'.
Die mensen zijn over het algemeen te dom en te egoistisch om een goed beeld te hebben van de wereld, en hoe zij zich tot deze realiteit verhouden.
Precies het soort mensen dat nu niet meer had bestaan als de natuurlijke selectie zijn werk nog had gedaan.
Ik hoop dat ik nu duidelijk heb gemaakt dat je me niet verder hoeft te beledigen want jullie mening heeft voor mij absoluut geen waarde. Door de mening van mensen met een wat minder egocentrische en meer realistische kijk op de wereld weet ik al precies waar ik sta.
Wil je met mij praten? Dan moet je de beledigingen achterwege laten, mijn mening en smaak respecteren, en geen geldige argumenten mijnerzijds diskwaliciceren vanwege emotionele of irrationele onderbuikgevoelens. Als je dat doet, dan kun je van mij hetzelfde verwachten. Zoals je ziet, zijn er ook genoeg mensen hier in deze discussie waarmee ik absoluut geen problemen heb. Ga eens over je eigen gedrag nadenken, in plaats van de fout bij een ander te zoeken. Ik weet dat dat moeilijk is als je dom en egoistisch bent, en eigenlijk verwacht ik het ook niet van je, maar ik geef het maar mee als goede raad, zie maar wat je ermee doet.