Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rwin
Dat geef ik dus als 2e rede (want dat is idd de meest logische): Zijn geluid is waarschijnlijk op die plaats al goed. Maar dat betekent dus (logischerwijs) dat als je niet FULL FRONTAL in de beam van je speakerconus luistert, dat je een te zompig en dof geluid hebt.
Wat ik wel dus wel een vreemde instelling vind, want een beetje rocker staat nooit stil met zijn amp op zijn oren.
't gaat hier om de opname. Als ik opneem ga ik mn geluid niet veranderen (bv dat het uit de conus goed klinkt, maar elke plek op de speaker geeft een ander stukje freq.gebied weer) maar de mics zo plaatsen da'k het geluid zo goed mogelijk opgenomen krijg.
Citaat:
Ja, daar zal ik ook foto's van maken. Maar je bent niet beperkte imho, want daar waar ik de mic neerhang (het zullen geen killer studio plaatsingen zijn, want het spelen gaat voor in de rep) is ook de plaats waar ik doorgaans luister als ik de sweetspot zoek, ehh zocht, want dat hoeft nu dus niet meer :p.
O ik ging van die studioopnames uit. Neem aan dat je dat niet alleen met ruimtemic's doet.. maar juist close. En dan komen we weer op het verhaal terug dat elke cm. anders klinkt en je de beste plekjes dr uit kunt kiezen voor de mix. Bv. 1 mic die juist meer op midlaag/laag whatever staat afgesteld en 1 voor midhoog/hoog/schelheid/helderheid, en met die combi kun je te gek mixen.
Citaat:
Ja, precies dezelfde rede die jij opgeeft is voor dus de rede om hem wel aan te schaffen. (which i did :) ) Alleen ik vind niet dat je berperkte bent, want ik heb nergens een verandering van het geluid.
Nee dat zeg ik ook niet, dat het verandert. Het wordt idd beter door de ruimte verspreid. Overal meer dezelfde sound. Hardstikke mooi voor jezelf ja.
Citaat:
Kijk, het zit zo, het geluid wat eerst alleen helemaal in het midden van je speaker za, zit nu niet meer alleen in het midden, maar overal.
Oftwel, je hebt niet meer een sweetspot, maar een sweetsound.
Ja precies, te gek in een ruimte en voor je eigen oortjes, maar dus minder keuze waar je je mics plaatst om juist dat geluid op tape te krijgen wat je wilt. Probeer zelf maar es, mic'je er voor (ik begin meestal op de rand vd conus, wil dus met zo'n BB ook niet meer), koptelefoon op (die goed het geluid van buitenaf blokt), en je hoeft maar een beetje met de mic te schuiven en het klinkt al weer anders. Op die manier vind ik m'n sweetspot met mic.
Citaat:
Je bent het eens met mij dat de sweetspot daar is waar je het niet te schel hoort, en niet te dof toch?
Kan veranderen, als je bv een noot wilt laten doorzingen/feedbacken, maakt ook uit waar je met je gitaar staat. Meestal staat mn kast een eind (schuin) achter me, precies op de plek gericht waar mn footcontroller staat en als ik daar dus sta blaast ie recht op mn kop (slanted cab) zeg maar. Da's het meest duidelijk voor mij. Nah ja en dus bv voor feedback oid kun je verschillende plekjes zoeken, elke plek heeft dan weer zn eigen invloed. Da's wa cool :D
Ach komt er op neer da'k erg tevreden ben zoals het nu is en da'k er volledige controle over heb qua plaatsing, waar ik sta etc etc, dus ik vind het persoonlijk prima zo en ga dr niet van die dingen voor plaatsen zodat mn geluid dan overal hetzelfde is voor mezelf en dus met opnames en optredens niet overal de mic'jes kan neerzetten waar ik wil etc cq minder controle heb over verschillende facetten. Dat vind ik veel belangrijker omdat die sound uit de PA of op tape komt. Zelf kan ik staan waar ik wil natuurlijk. Ieder zn ding jah :D