de dean mlx v of die explorer, echt superwaar voor zijn geld!! Wel natuurlijk voor (hard)rock en metal. Sound komt dicht in de buurt van dimarzio's. Lekkere pickups en zeer goed bespeelbaar. Ook tuners redelijk goed. Kortom echt waar voor zijn geld.
Printable View
de dean mlx v of die explorer, echt superwaar voor zijn geld!! Wel natuurlijk voor (hard)rock en metal. Sound komt dicht in de buurt van dimarzio's. Lekkere pickups en zeer goed bespeelbaar. Ook tuners redelijk goed. Kortom echt waar voor zijn geld.
Hallo allemaal.
Ik ben zelf de (trotse) eigenaar van Ibanez SA120. Ik kan deze gitaar bij iedereen aanbevelen die een budget van 279,- euro heeft.
het model is inmiddels al vernieuwd(toen ik hem kocht was hij nog 249,- en was hij iets minder mooi afgewerkt dan nu) De naam is het zelfde gebleven. Het is een fijne gitaar, die lekker snel speelt, er goed uitziet en een heel divers geluid voort kan brengen. Van lekker pittig en fel(de achterste humbucker), tot een heel warm geluid(de voorste humbucker paralel geschakeld).
Hij heeft een geschroefde hals, dit betekend dat de "sustain" van de gitaar niet op en top is, maar ik vind het geluid goed, helemaal als je de aankoopsom in je achterhoofd houdt. Nooit problemen gehad en altijd goed gestemd gebleven!
Ik gebruik de gitaar in combinatie met een line 6 flextone 2.
Washburn HB15. net 2 maanden terug aangeschaft voor 240 euro in Rockpalace den haag. Gangbare prijs zitten tussen de 280 en 360. (ik had mazzel :hippie:
Ik begon zelf eerst met een Squier Bullet... ik betaalde er 200 euro voor... terwijl het nu 80 euro winkelprijs is... zucht.... en et is een kutding vergeleken met wat ik nu heb....
Anyway ik zelf heb uiteindelijk voor 400 euro (winkelprijs 430 euro) een Ibanez RG7321 gekocht.
En ik moet zeggen hijs echt een improvement:
clean klinkt ie zuiver, distortion/overdrive klinkt ie uber, de snaren zitten dicht op de hals wat het spelen makkelijker maakt, de frets zijn jumbo wat het ook makkelijker spelen maakt, daar komt bij hij is 7snarig (extra dikke snaar) en de hardware en soldering is altijd stevig.
Op alle websites waar ze dit ding verkopen krijgt ie 5 sterren.
Hij staat er ook om bekend dat hij onverwoestbaar is en dat de snaren nauwelijks losser komen te zitten.
Dit klopt allemaal al moet ik zeggen dat de dunste snaar wel een kleine negatieve fuzz geeft met distortion... waarschijnlijk moet ik iets aan de topkam(brug) doen... bijvijlen ofzo.
Wat ook belangrijk is... Hij is altijd helemaal zwart :P
Het ENIGE minpuntje is dat hij geen tremolo heeft maar z`n sustain maakt et op zich wel goed.
Door dit ding speel ik inplaats van de yankee doodle, metallica.
Over metallica gesproken, met de juiste tweaks klinkt deze gitaar precies als de gitaren van metallica... letterlijk precies.
Ik ben zoooo blij met deze aankoop :rockon: 8-)
ik heb gisteren een epiphone les paul gaan kopen voor 499 euro i.P.V. 580 euro in keymusic(in België) en hij klinkt echt super!http://www.hickies.co.uk/shop/images...GHT%20BLUE.jpg
Ik heb een Pacifica 120s met DiMarzio Superdistorion als brugelement, voor rock is er niets beters. lekkere hals, lichte gitaar, vette distortion.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LIGNUMdrummerke
p.s. je kan er ongestoord op te keer gaan, heb mijn gibson de deur uitgedaan
hier zijn Agile gitaren te koop... beter en goedkoper dan epiphone....
nog nooit van g8ehoord. ze zien er wel gaaf uit. die specs van de SX GG4 STD, zijn best netjes voor 130 $.
Godin Freeway!
goede gitaar, strat model, die kwa sound denk ik nog het meest een paul reed smith nadert en daar niet te zeer voor onderdoet. En dat voor slechts 539 euro's!
Humbucker single humbucker
http://www.godinguitars.com/godinfreewayclassicp.htm
Ik zou gaan voor een epiphone. moded maakt niet zo veel uit, als je de special edities maar vermijd. (klinkt wel erg ''speciaal'' maar is gewoon de slechtste versie)
ben zelf eigenaar van een epiphone g400 van de eerder gebouwde reeks geloof ik. heb ik 2e hands zon 300 euro voor gegeven.
(staat nog gibson op :blast: )
'n Paar maand geleden heb ik er ook zo 1 gekocht, 2dehands in prima staat voor €360!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pint
Gewéldige gitaar! Ik stel m'n gitaren trouwens zelf af...
http://myspace-774.vo.llnwd.net/0121...19524774_l.jpg
Koen
Heb zelf een Epi LP Custom guitar of the month gedoe enzo... was 499 euro en ik ben er erg blij mee hoor... Ik hoop dat je niet bedoelt dat MIJN KINDJE slecht is, want dan .... ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rickygibson
Ik kan hem iedereen aanraden...
Mn broer(tje) heeft een BC Rich Virgo gekocht van 550 euro (ok valt net buiten de 500 euro) maar die vind ik persoonlijk wat minder... Hij voelt niet zo stevig aan als mijn Epi... (Ik heb die Epi al een paar keer laten vallen enzo en gestoten tegen scherpe puntjes, maar ik zie geen schade)
Plaatje
Epiphone G-400 SG.
Is een goeie gitaar voor weinig. :cooler:
Ibanez!
relaxte gitaren en tweede-hands in overvloed verkrijgbaar!
Deze wilde ik ook posten. ik heb mijn London City Comet MKI tweedehands voor 175 gekocht. Deal gedaan en Fender tuners voor 20 Euro erop. Dan voor 20 Euro custom scheve brugsaddles erop laten zetten om de intonatie perfect te krijgen wat bij rechte saddles gewoon meestal niet lukt. Gisteren voor 45 Euro een tweed case erbij gekocht en voor 100 Euro een brug/neck set Seymour Duncan quarterpounders erin gezet. Reken uit, de gitaar met koffer kost nu 360 Euro en daar mag elke USA Fender eens tegen komen spelen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door o1251
Aan te raden als je voor weinig geld echt een toptele wil hebben. En van jullie eigen bodem Nederlanders!! (Allez verkocht, gemaakt is ie in China haha!)
Hier ben ik het helemaal mee eens. Geweldige gitaar, lekker veelzijdig, goed bespeelbaar en ik vind hem erg mooi...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coony
Ik zou wat rondneuzen in de rekken van Jackson/ibanez/epiphone (G400 is een superaanrader!!), en zeker ook niet te vergeten: Fender mexican strat (desnoods 2de hands)
Ik heb een yamaha pacifica XJ112 aangekocht.
Een goede gitaar.
Maar ik moet toegeven, als je een fender/jackson tweedehands kunt kopen voor 300-400 euro ben je beter met dat :).
Conratz met je Pacifica,
Zoals velen al schreven is het een meer dan prima gitaar voor z'n geld.
Ik heb er eentje met Wilkinson tremolo, Schaller mechanieken. Wil er ooit nog Graftech topkam en een Seymour Duncan in laten zetten.
Maar het is een erg fijne gitaar met een goede edoch (edoch?) wat neutrale sound.
Die jij hebt is wel de top of the line Pacifica.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dePerik
De goedkoopste modellen kunnen echt brandhout zijn. Terwijl modellen uit dezelfde serie ook best op te voeren zijn naar werkbare stukken hout.
Maar de jouwe is gewoon erg goed. En dat neutrale geluid, daar zijn veel liefhebbers van.
Ik had er laatst over zitten denken of ik er misschien niet de Strat elementen in zou zetten die nu in mijn Ibanez zitten. Vanwege wellicht toch iets meer sound.
Voor al diegenen die nu met een lichte frons in hun hoofd zich afvragen hoe dit zit:
Mijn Ibanes Blazer (jaren 80), had baggerelementen maar verder heel wel speelbaar. Tweedehands elementen van een Stratocaster (jap series) gekocht (zat nog allemaal lekker aan elkaar), nieuwe slagplaat geknutseld en hoppa: Ibanez met stratachtig geluid, althans, in ieder geval een béter geluid :cooler:
Tegenwoordig kun je de beste Seymour Duncan elementen kopen voor 69 euro per stuk bij http://www.musik-produktiv.deCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dePerik
Ik zou daar een keer kijken als je echt een ander geluid zoekt.
Ik heb afgelopen zaterdag even mogen spelen op een nieuwe Swing tele. Echt een supergitaar voor het geld. Mooi hout, string-through, neck-through, twee splittable hotrails. Echt een heel mooi veelzijdig gitaartje met een geweldige sustain. Hardstikke netjes afgewerkt ook. En voor nog geen €400.
http://www.tonefactory.nl/shop2/images/t-thru-1.jpg
http://www.tonefactory.nl/shop2/images/464570476.jpg
http://www.tonefactory.nl/shop2/images/t1-36.jpg
Ziet er leuk uit , een topper zo te zien en te horen.
Kan je er ook zo op spelen ? Ik moet nog even oefenen !!
Tja alles is er te koop voor relatief weinig euries.
Ik zelf 2 2e hands dingetjes.
Ibanez roadstar II en een Fender tele tex mex.Je kan er goed mee uit de voeten.Een geinig gitaartje hoeft echt niet veel te kosten.
Veeel pelzier met je nieuwe aanwinst.
ja zijn london citys echt goede dingen?? ik ben er helemaal niet bekend mee maar ik dacht dat london city meer een merk was van weinig geld weinig kwaliteit? heeft iemand misschien fotos en meer info over die LC's?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
zit ook een leuk filmpje bij die swing ... ik begin zowaar te gassen, waar kun je die dingen nog meer krijgen??
ik heb hem nergens gezien daarCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jax
waar heb je die gitaar dan gekochtCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walternativo
een gitaar die ik nog niet heb gehoord is de epi firebird
Tonefactory is de enige Nederlandse dealer volgens mij.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
Een set emg's erop, en je hebt een prachtige metal klank, kan ik van meespreke, dus ik zou oplette wat je zegt ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
Kerel, dit topic is al tijden dood, een post uit 2005 van die BC Bagger.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CrudeSapphire
Man je hebt helemaal gelijk hier voor het een beetje op te leuke ik heb er geen ervaring mee maar hij ziet er best tof uit : http://www.keymusic.com/pics/products/104301big.jpg
Wat je ook kan doen een 2de hands PRS kopen, of een goede fender strat. Money in the pocket:punk:
Nou, jij loopt anders ook aardig te bumpen....