Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droffie
Ok ik snap je verhaal... :D
Ik heb een vorige reactie (van vanmorgen) vrij uitgebreid proberen uit te leggen in (poging tot) "gewone taal" hoe het werkt, lees dat nog eens door. Mocht je vragen hebben, schroom je niet... Zoals Nico al zei bestaan er geen domme vragen (alleen maar domme antwoorden, laat dat maar aan ons over hihi)
Citaat:
Ik ben ook erg benieuwd naar hun antwoord.
Kreeg mailtje van een jongen van Sales dat ze het naar hun TD hadden doorgestuurd. Ik vermoed dat ze zullen antwoorden dat een 100% mismatch in de praktijk wel kan, kan me niet voorstellen dat "te hoge" load verkiezen boven "te lage". Een 16 Ohm cabinet aangesloten op 8 Ohm amp is geen grote ramp maar ook niet gezond te noemen. E.e.a. is ook afhankelijk van de OT's die Koch gebruikt en volgens mij zijn die inderdaad flink oversized dus zal bij hun amps wel loslopen.
Citaat:
Ik sluit namelijk mijn Twintone wel eens aan op een 16 ohm cab in de oefenruimte. Bij Koch zeiden ze dat 't geen kwaad kon.
Misschien weten ze wel dat het antwoord wat genuanceerder hoort te zijn maar hanteren ze die marge van "100% mismatch kan nog net". Als ik me niet vergis ging het hier om 16 Ohm cab op 4 Ohm amp en dat "kennnet" (is niet gezond).
Citaat:
Kan ik niet beter mijn interne (8ohm) speaker erbij hebben? die twee samen hebben dan toch iets van 5 ohm totaal?
Klopt... Ik zou het zelf wel zo doen, de interne speaker parallel met het 16 Ohm cabinet. Je hebt dan ook een mismatch maar dan naar beneden maargoed. Je moet dat gewoon voor jezelf bepalen waar je je het prettigst bij voelt. Als Koch zegt dat ze het OK vinden dan zullen ze daar heus wel goed over nagedacht hebben. ALS je ooit schade krijgt, is het wel lastig om dat nog te bewijzen natuurlijk... Ik heb ze om een reactie per email gevraagd, daar kun je natuurlijk gewoon aan refereren wat het antwoord ook moge zijn.