Hij is gewoon vet, hij is op dit moment de gitarist die me het meest inspireerd. Als ik bijvoorbeeld die "onploffing' hoor met de wah bij de 2e solo van sweet child in time krijg ik echt zin om te spelen :-D
Printable View
Hij is gewoon vet, hij is op dit moment de gitarist die me het meest inspireerd. Als ik bijvoorbeeld die "onploffing' hoor met de wah bij de 2e solo van sweet child in time krijg ik echt zin om te spelen :-D
zonder Slash zou ik geen gitaar spelen...
Dit heb ik volgens mij al eens gepost:
Slash speelde een keer samen met Les Paul en zei toen het volgende:
Ik voelde mij bij hem echt een beginneling! Er kwam niet echt wat zinnigs uit m'n vingers.
8-)
Da's het coolste wat hij ooit gedaan/gezegd heeft! :razz:
Okee, sommige dingen vind ik wel goed van hem, maar om te zeggen hij is de man.....
Slash is vet! http://www.gibsoncustom.com/flash/si...ash/Slash.html Dit is ook gewoon een vette gitaar. Hij speelt zo ontzettend kenmerkend en gewoon technisch goed:D
Tis Keith Richards. Ik zou hier nog wel EvH aan toe willen voegen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigfoot414
*edit*: hoewel die kerel eigenlijk geen rock 'n roller is.
idd sweet child of my is 1 van mijn favo nummers aller tijdenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scholier
weet nog dat ik als jong kereltje van 12 ?? die plaat helemaal heb grijs gedraait
jesus ik moest en zou gitarist worden ... en n u 13 jaar later heb ik een gitaar.
Heb nu een epiphone sc ... maar ik moet en zou snel een les paul hebben
slash is my king
Sweet Child is best wel saai. Paradise City is beter.
haha ik ben 12 en ik wil een les paul 8)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diesel
Wie wil er geen LP... :D
haha maar een richwood lp moet roch bereikbaar zijn :-D
Ik, ik wil een SG en een Tele! 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BassAgent
Ik wil ze alledrie! En die Tele komt eraan! (weliswaar een Squier '72 Custom, maar het IS een Tele!!!)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neals
die squier is echt vet 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BassAgent
Ja dat vond ik ook al, daarom ga ik m kopenn 8-)
http://www.feedback.nl/nieuw/png_cac...UwZmZmZmZm.jpg
199 euro, niet duur.
heb je er al een keer op gespeelt en zo ja hoe klinkt ie eigenlijk
Sorry hoor maar Izzy zit niet liever op zijn luie reet, als je de biografie van Guns N Roses leest kom je erachter dat hij niet meer van het drugswereldje hield. En wat gebruikt de zanger van Velvet Revolver, Scott Weiland, nog regelmatig en de andere bandleden ook nog vaak...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoofd
Precies ja, daarom doet hij niet meer mee, maar maakt hij soloplaatjes zodat hij lekker zijn gang kan gaan.
ff iets over Slash en een beetje over Guns N' Roses. Hij besloot pas gitaar te gaan spelen op zijn 15de. Toen had hij geen zin meer in school (hmm gek he :cooler: ) en toen het hij een gitaartje gekocht en is hij 12 uur per dag gaan oefenen :o Daarna is hij naar LA gegaan (hij kwam uit engeland) en heeft daar Steven Adler gevonden. Na een tijdje kwam Duff Mckagan erbij. Ze heette toen roadcrew. Duff Mckagan verliet ze naar een tijdje en ging naar de LA Guns, waar Axl en Izzy inzaten, met 2 andere figuren. Toen deze vlak voor een kroegentour afbelden dat ze geen zin meer hadden (48 uur van te voren) bedacht Duff dat hij Slash en Adler kon bellen. Deze hebben binnen die 48 uur gerepeteerd en zo is Guns N' Roses ontstaan, want ze hielden de naam LA Guns niet. Na Guns N' Roses heeft hij trouwens nog een band gehad Slash's Snakepit (zeker de moeite waard om een keer naar te luisteren). Ook heeft hij nog wat kleine projectjes gedaan. In 2002 stopte die geloof ik met Slash's Snakepit en toen ging die naar Velvet Revolver.
PS: Velvet Revolver brengt binnekort een nieuwe cd uit
Velvet Revolver heerscht..
ik heb iets tegen slash. ik vind zijn sound niet lekker. zijn solo's vind ik niet lekker. teveel noten kakken, teveel wah, te weinig ballen. geef mij maar joe perry, jimmy page, hendrix, richards of de hawkinsbroertjes.
Ik vind Slash wel goed! Ik vind niet dat hij TEveel noten kakt maar dat is mijn mening.
Die solo van november rain..................warmmmmmmmmm gevoel
filmpje van slash's snakepit: http://www.youtube.com/watch?v=SUnwm...27s%20snakepitCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat
mensen, dit rockt als een tiet ! :rockon: :rockon:
hij is gewoon het image van rock
en slash lelijk? eh?
heb je joe perry wel eens gezien ?
slash heerscht
precies. slash heeft gewoon stijl en flair.Citaat:
Maar ik vind zo'n "ik moet morgenochtend naar m'n kantoorbaan uitstraling" op een podium voor duizenden mensen niet kunnen.
Vermaak de mensen en dan moet je ook een beetje een poser zijn
helaas was slash snakepit zwaar beneden de maat en velvet revolver is maar een ietsje beter, maar daar luister ik eigenlijk ook niet naar. voor de lol zou je eens solos op 'breakdown' of riffs zoals locomotive moeten beluisteren. technisch? ik weet het niet. ik vergelijk hem niet met een 'gitaar intellectueel' zoals john mc laughlin of al di meola. En dat doe hij zelf wss ook niet. melodieus en snel is hij zeker. ik moet altijd lachen als hij soleert en improviseert. die man is gewoon steengoed. je kunt echt kippevel krijgen van die solos van hem.
maar slash is gewoon een combinatie van factoren. goede uitstraling, flair, een goede gitarist, en natuurlijk dat bad-ass image wat in de jaren 80-90 door de guns zo populair en eigen was gemaakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gabriel
Yeah Engel
+1
slash roelt !!!!! en er gaat nix boven snakepit, zo zonde dat dat voorbij is ..
was veeeel beter dan velvet revolver !!
Slash en Lp samen...
http://www.youtube.com/watch?v=zJMe-...=slash%20blues
Ik las laatst dat Slash het materiaal wat uiteiendelijk op het eerste Snakepit album "it's five O'clock somewhere" geschreven had voor Guns N Roses "Chinese democracy" maar dat Axl de rockende nummers aan de kant schoof omdat ze niet in het straatje paste wat Axl op wou gaan.
Toen Snakepit ineens succes begon te krijgen begreep Axl wat voor een blunder hij had gemaakt en zei tegen Slash dat hij de nummers toch nog wou hebben. Slash antwoorde: "Mooi niet, je hebt ze afgewezen en daar blijft het bij."
Als Axl nou eens niet zo eigenwijs was geweest dan had GNR een killer rock album gehad een waardige opvolger voor "Appitite for destruction".
Slash heeft te veel poespas,
t gaat niet om hoe je eruit ziet, en of krom loopt van het goud zoals BA, maar om het gevoel en uiting. Maar ondanks dat vind ik em een geniale songwriter, speler en entertainer.
Volgens mij heeft hij tezamen met Jimmy page Joe perry o.a ook de les paul weer populair gemaakt in de wereld toen die minder verkochten ..Denk ik.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sir Peckerkäse
Slash is een verdraaid goede gitarist ..Altijd dus die LP gebruikt . Nooit echt een floyd rose gebruikt of andere dingen ..En kon noten buigen als geen ander ..
Slash is ook een van de beste riff-masters ..Zeer sterk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nils Veen
juist die poes pas is echt cool aan hem
alleen die neusring mag van mij weg.....
maar meschien moet hij stoppen met roken
maare hij speelt wel cool
Ik wil toch deze topic weer even naar boven halen.
Slash is, vind ik, gewoon in alle opzichten geweldig.
Dat haar, die uistraling (die neusring past wel bij hem), dat talent. De man kan soleren als geen ander en ik vind het ook goed dat hij zich ook inzet bij andere soorten muziek, als begeleiding bij andere artiesten. Zo hoor je ook nog eens wat anders.
Tja, ik moet toegeven, de GNR jaren waren natuurlijk top en Snakepit en Velvet Revolver kunnen niet tippen aan de kwaliteit van de GNR nummers. Maar hij speelt nog steeds fenomenaal. Ik blijf gewoon van de man houden, voor de artiest die hij is.
Dat roken vind ik wat minder, maar in combinatie van die tophat, dat haar (waar ik nog steeds niet normaal over kan doen :seriousf: zo mooi) en die peuk, in combinatie van dat geweldige gitaarspel... Dat is toch klasse!
Je weet toch!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevaratoiel
Wat weet ik toch?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Capo
Slash is echt een meester in licks verbinden
Mij heeft Slash nooit zo getrokken omdat dat image een beetje over-the-top. Daardoor kan ik hem moeilijk serieus nemen. Maar z'n spel is wel erg goed, hij heeft zo bizar veel licks die hij moeiteloos achter elkaar uit z'n mouw schudt!
Deze topicCitaat:
Je weet toch!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sim-Simon
Welnee joh! In Slither zit nog steeds z'n mooiste solo!Citaat:
slash is voor mij nog steeds de leermeester, als jochie van 6 heb ik guns bandjes versleten bij de vleet omdat ik zwaar gefascineerd door zijn solo's was. ik vind zijn solospel zo eigen en autodidactisch, goede afwisseling van snel spel en bluesy bends. veel eigen licks en een eigen sound.