Daar had hij zijn personeel voor. Ik heb hem nooit met een instrument gezien, het enig wat hij bespeelde waren de klanten. Prima zakenman, die er op het hoogtepunt (met een beetje mazzel) uitstapte.
Printable View
Ja, en ik las ook nog iets dat degene die die zaak van 'm kocht er achteraf bezien veel te veel voor betaald had.
wanneer is de uitverkoop van Bax eigenlijk :-)
Misschien wil die van der Ende het wel overnemen.
Degene die het kan is allang geboren.
Uit de Pipi Langkous management school:
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik kijk er fris tegenaan…..
Ik wens het personeel veel sterkte!
Vriendelijke groet, Gus
Ik vond net iets in mijn sokkenlade. Collecters item! Gaat geld waard worden nu. :D
https://i.postimg.cc/qvLTLGRx/IMG-5482.jpg
Valt tegen denk ik. Ze gaan ‘gewoon’ door. https://www.bd.nl/binnenland/bax-mus...acebook.com%2F
Ik ben benieuwd of ik nu mijn geld terugkrijg.
Er verandert niks lijkt me, je blijft gewoon schuldeiser van een failliet bedrijf.
Ja, helaas. Bij een doorstart blijven de schulden in het faillissement achter. Bedrijfsmatig gezien de enige mogelijkheid om door te gaan/opnieuw te beginnen, maar sneu voor de schuldeisers.
Het lijkt wel een pizzeria.
Ik ga hier ook nooit meer pizza bestellen.
Ik las eergisteren dat er verschillende bedrijven een deal met de belasting hebben kunnen sluiten vanwege de corona schulden.
Sommige hebben met succes een langere terugbetaaltijd bedongen en bij 1 bedrijf is een deel van de schuld kwijtgescholden.
Er gaan dit jaar nog heel veel bedrijven failliet als ze niks met de belastingdienst regelen.
Dat een bedrijf als bax gebruik heeft moeten maken van de regeling geeft al te denken. Online verkopen zat in een gigantische lift. Iedereen zat thuis en ging thuis aan de slag. Ook de muzikanten. Ze zullen best wat gemist hebben door het stilstaan vd live sector, maar dan moet je dus kunnen schakelen. Van de winkels moet ze het niet hebben en winkels die reparaties uitvoerden konden creatief open blijven. Je kon later ook winkelen op afspraak.
Cowboy bedrijfsvoering is wat ik vooral proef.
Waarom geeft dat te denken, met zes fysieke winkels, met personeel dat moest worden betaald? Daarnaast twee miljoen schade door brand, en mogelijk te grote/verkeerde investeringen. En termijnen terugbetaling van belastinggeld missen - al dan niet opzettelijk - is natuurlijk ook niet handig.
Dat dan kennelijk weer wel.
Natuurlijk is gesloten winkels niet fijn, want je kan moeilijk personeel uit de winkel in Amsterdam inzetten om orders te pikken in Goes, maar toch... De omzet in 2019 was net geen 116 miljoen. In 2020 was die 126 miljoen, in 2021 124 miljoen en 2022 132 miljoen.
Alleen al in 2021 haalde ze een Ebitda van 5,5 miljoen. Je zou zeggen als de winst op je kernactiviteiten flink stijgt je ook wat ruimte hebt om tegenslag op te vangen. Toch hebben ze die periode een coronaschuld van 3,8 miljoen opgebouwd die ze eind 2024, net voor het faillissement moesten terugbetalen. Dat hadden ze wellicht anders kunnen aanpakken. Maar met de kennis van nu zullen ze dat zelf ook wel inzien ;)
Precies, dan is 4,4% alsnog wel schraal, maar niet eens absurd laag. Maar als je dan naast Thomann zit met 1,3 miljard omzet dan worden de marges wel heel dun. Dan moet je je proces heel efficiënt kunnen inrichten maar de focus van de directie lag, voor zover ik begreep, vooral in het met elkaar ruziën over groeien, cashen, elkaar uit functies ontheffen etc.
Is de kunst van dit soort dingen niet, niet failliet gaan, en t.z.t. de boel voor een leuke som overdragen aan een grotere concurrent die dan profiteert van jouw opgebouwde klantenbestand?
Als je dan in Amsterdam een winkel van 2400m2 opent op een hele dure locatie in een woonboulevard en maanden na openen nog nauwelijks de zaak hebt gevuld, helpt dat ook niet echt mee...
Op papier zag het er zo logisch uit, parkeergarage met maar 30 euro dagkaart, pal naast Ajax Arena Amsterdam en AFAS Live voor die internationale winnende vibe...
in feite een attractie op zich
Het is altijd Amsterdam waar het fout gaat he.
Ook dat gaat inderdaad fout Pepe,dan nemen ze een filosofie student aan als trainer.
Iedereen dacht, dat kan nooit wat worden en die maakt ze nog kampioen ook.
Komt eraan! Ik lees het forum de laatste tijd zonder regelmaat.. dus die miste ik even. Even kijken hoe ik er foto's op kreeg!
\
Peter Bosz zei deze week, of we nog kampioen worden weet ik niet maar we hebben in ieder geval het beste team.
Ok. Ik dacht, als je het beste team hebt maar je wordt toch niet kampioen dan ligt het dus aan de trainer niet?
Ik zie trouwens dat Feijenoord bij de bookies als favoriet staat dus als die gelijk hebben zou ik zondagavond het Leidseplein even mijden.
Alledrie de teams zijn dit jaar heel wisselvallig.Psv begon heel goed tot sommige spelers ineens naast hun schoenen gingen lopen en dat voetbalt nou eenmaal moeilijk.Ajax kon hierdoor makkelijk doorstomen zonder echt de sterren van de hemel te spelen en Feyenoord begon gewoon met de verkeerde trainer, hoewel hij internationaal Feyenoord aardig op de kaart heeft weten te zetten.Helaas was door zijn speelstijl op een gegeven moment de ziekenboeg overvol.
Maar rappen dat ze kunnen.
Gaat dit nog wel over Bax