Valerie? In Amy's live versie dan neem ik aan? In de Mark Ronson versie is het een simpel slagje op 2 en 4.....
Printable View
Ik vond het wel apart dat ‘de kenners’ van de jury de versie van Ronson verkozen boven die van Winehouse zelf. Ik kon het juist wel waarderen dat jullie de minder bekende versie durfden te spelen.
De live versie ja.
Ik doe deze.
https://www.youtube.com/watch?v=Nfh9-wnKx1M
Als ik in een ritmische dag ben, tenminste. :)
Vond ik wel logisch. Er zit publiek wat niet perse komt om mooie muziek te luisteren. Voor tv moet het feest zijn dus: uptempo, energie, enthousiasme. Dat zag je aan die Springsteen band: een groot feest en energie en het publiek vrat uit de hand.
Nogmaals: ik hoop oprecht dat jullie ver komen en ik zag dat er een Bob Marley band bij kwam. Die kunnen jullie wel hebben dus minimaal een ronde verder moet erin zitten.
Het is een eeuwenoude discussie natuurlijk…. Voor een show als dit is het natuurlijk slim om in de 2 minuten die je hebt het publiek bij de lurven te grijpen met wat meer bombastische uptempo songs. Alleen hebben wij dan een probleem…. Queen en Abba hebben daarvan genoeg bekende meezingers in hun repertoire maar Amy niet…… Valerie en Rehab zijn zo’n beetje de meest uptempo songs die ze heeft, de paar extra uptempo songs die ze live deed - zoals Monkey Man - waren covers en niet van haar en zijn ook weer onbekend bij het publiek. Dus tsja….
Overigens heeft Talpa bepaald welke nummers in welke show gespeeld werden, misschien ook een rechten-dingetje, weet ik niet precies. Ik denk dat wij wel wat naïef zijn geweest en braaf ja en amen hebben gezegd tegen alles en achteraf hadden we misschien meer zelf de regie in eigen hand moeten nemen. Maar daarvoor zijn we gewoon te onervaren en is onze show (voor zover we die al hebben) veel te pril…. De eerste Tribute aflevering was de eerste keer dat we live speelden in deze bezetting! We hebben een nieuwe blazerssectie, een invaltoetsenist en ook de 2 achtergrondzangers/dansers zijn we kwijtgeraakt tijdens de lockdowns… (drummer en ik doen wat backing vocals nu) dus we waren al veel te blij dat we een band op het podium gekregen hadden om ook daar ook nog eens goed over na te denken 😉 Onze grootste stress tijdens de voorbereiding was de nummers zoals we die tijdens de show zouden doen op te nemen en te filmen. En dan is een grote band met werkende mensen wel een nadeel: het is maar één keer gelukt de voltallige band bij elkaar te krijgen voor een repetitie en toen kwam Talpa ook nog eens filmen, haha.
Ach ja, het is wat het is, we hebben wel veel lol gehad! Maar we zijn door, dus check volgende week wat er gebeurt! ;-)
Valerie is ook een cover. :sssh:
Origineel grooved ook best wel.
https://www.youtube.com/watch?v=L3xpmfJp0Xc
Dat gezegd hebbende; ik vind jullie er best wel pro bij staan hoor.
Shit! Jullie liggen eruit :(
De concurrentie is moordend. En er wordt ook duidelijk in de beoordeling meegenomen of het Ziggo Dome (lees: klapvee) waardig is.
Jammer, maar helaas. Jullie hebben jezelf voor een groot publiek wel wat reclame kunnen gegeven.
Yup, dat was ‘m! It was fun while it lasted….. ;-)
Ach, prima ervaring dat jullie meededen. Dit neemt niemand jullie meer af.
En eerlijk is eerlijk, 2 bands springen er echt uit: die Queen tribute band en Billy Joel tribute.
Marley band was verrassend en de rest stelde wel een beetje teleur vond ik.
Leuk programma en ik verwacht dat Queen en Joël uit gaan maken wie de hoofdact wordt in de Ziggo Dome.
Zo, het avontuur is voorbij! De concurrentie was erg groot, allemaal zeer goede acts en moeilijk van te winnen. Gezien de omstandigheden zijn we tevreden en hebben we het goed gedaan vind ik zelf. In ieder geval professionele video’s eraan over gehouden en we kunnen nu zeggen dat we die Amy Winehouse band van TV zijn!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...854ed71188.jpg
Zo, Exile (Stones) is er ook uit. Die zag ik niet aankomen, maar het was kennelijk de verkeerde performance van dit nummer.
De hoge score van Brucified snap ik dan weer niet, ik vind qua tribute met name de zanger niet overtuigen. En iets anders dan 'Born in the USA' mag van mij ook wel, maar da's mijn smaak. 'Badlands' of zo, lekker snerpen met die Tele.
Niet verrassend dat die Stones tribute eruit ging.
Totaal geen Stones sound, met name de zang. Rommelig en ondanks de grote bezetting werd die niet vol benut in het laatste liedje wat ze deden. Heel matig.
Terecht dat Joel weer op 1 stond en die Marley tribute was weer erg lekker ! Goeie band en achtergrond zangeressen waren top ! 👌
Genoten weer !
Joel zal wel door Neckermann gesteund zijn.
Wij zitten nu samen met Billy Joel, Barbara. Streisand en Brucified bij het Haagse Evenemento artiestenburo.
De Billy Joel Experience zijn allemaal zeer ervaren broodspelers die dit al jaren doen. Hun act is denk ik top, alles klopt (alleen de Engels uitspraak van Billy is af en toe wat vreemd vind ik) en qua kwaliteit verdienen zij zeer zeker een plek in de Ziggo. Brucified heeft echter wat mij betreft de gun-factor: sympathieke gasten en spelen toch ook wel heel leuk, als tribute klopt het heel goed, ondanks dat frontman Nick misschien niet 1-op-1 als The Boss klinkt…. Maar ja, dat is vrijwel onmogelijk denk ik.
Zelfde geldt voor Queen Must Go On denk ik: supergoede muzikanten (ook hele sympathieke gasten) maar exact als Freddie klinken doet ‘ie niet. Maar ja, je krijgt de stem waarmee je wordt geboren, dus ik vind dat wel een beetje flauw om daar op af te rekenen (doet de jury dus ook niet). En hij is wel echt een uitstekende zanger.
Stevie Wonder vind ik ook super maar heeft denk ik ook veel met mijn persoonlijke muzieksmaak te maken.
De Eagles vind ik ook gewoon keigoed, misschien wel mijn persoonlijke favoriet. Ben echt benieuwd hoe ver ze gaan komen, ik gun het ze zeer zeker.
Waar ik toch wel wat moeite mee heb is dat het programma niet eenduidig is in wat nou precies een goede Tribute moet zijn. Zo close mogelijk qua sound en look? Of goede vibe en energie die eer doet aan het origineel maar geen exacte kopie is? Allebei wat voor te zeggen natuurlijk. Maar goed, ga er maar aan staan als jury, niet eenvoudig denk ik. Hun oordeel zwabbert nog wel eens vind ik, maar het zijn ook maar mensen. Denk niet dat ik het beter zou doen ;-)
Anyway, ik blijf het programma wel een aanwinst vinden: sympathieke muziekshow die ergens toch ook heel gewoon en no-nonsense is. Was erg leuk om er aan deel te nemen, geweldige ervaring!
En: voor mij is het nu ook weer spannend! Ik weet dus ook echt niet wie er gaat winnen, na aflevering 3 hebben wij de studio verlaten en niets meer gezien. Ook de deelnemende muzikanten bij wie ik probeer te vissen zwijgen als het graf, hahaha!
We hebben als band wel vrijkaarten voor de Ziggo, dus dat is tof. Hopelijk kunnen we backstage komen voor een leuk weerzien met alle artiesten want de sfeer achter de coulissen was erg goed tijdens de opnamen.
Ik heb het idee dat zij wel eens de volgende afvaller kunnen zijn. Ze hebben al vrij vroeg ingezet met Hotel Calofornia, dus daar gaan ze niet meer overheen. Desperado hebben ze gedaan en de score bleef ondanks dat het knap is meteen wat achter.
Er wordt gehamerd op Ziggo Dome en de achterste rij die bereikt moet worden. Ze moeten wel een beetje gas geven denk ik.
Artiesten zelf klinken ook live niet altijd als de studio opnamen. Dus wat wil je benaderen? Zoals de band zelf live op het podium staat? Of de studio opnamen?
Wat ik uit de jury beoordelingen haalde is dat een tribute band en het origineel moet benaderen en inderdaad de hele zaal tot achteraan moet pakken en de aandacht vasthouden bij het publiek.
Lijkt mij toch 2 vrij objectieve aspecten zonder dat persoonlijke smaak om de hoek komt kijken.
Ik denk ook dat the Eagles er volgende week uitliggen, hoewel ik het sympathieke gasten vind.
Ik verwacht dat Queen, Joel, Marley en ABBA ik de ziggodome staan. Dat zijn wel de 4 bands die er echt met kop en schouders uitspringen.
Ben er wel bang voor ja…..
Goed punt ja. Was voor ons ook een dilemma, Amy klinkt live best anders dan op haar albums, in ieder geval qua instrumentatie. Wij kozen de live versies omdat die nou eenmaal eenvoudiger te kopiëren zijn. Het publiek kent natuurlijk vooral de album-versies. En dat was ook de reden denk ik dat de jury ons Valerie uptempo à la de Ronson mix liet spelen….. (staat overigens niet op haar eigen albums). En dan komen we de week erna alsnog met een balad, haha
Dat is natuurlijk ook wel slim als je een Ziggo concert als ijkpunt neemt. Maar dan ben je als Amy Winehouse tribute (of Barbara Streisand en ook de Eagles denk ik) per definitie in het nadeel tov de bombastische rockbands en energieke disco, funk en popacts…..
Exact. De bedoeling en het doel van de competitie is om de beste bands het ziggodome in te krijgen.
Dan hebben inderdaad bombastische en swingende bands een heel groot voordeel. Jullie band maar ook the Eagles is in mijn optiek muziek wat zich minder goed voor de ziggo Dome leent. Dan denk ik eerder aan Paradiso of een Melkweg, daar zouden jullie prima kunnen spelen! Paradiso kan ik je zelfs aanraden, heb ik zelf ook gestaan en is echt heel tof! Gezellige vibe en echt leuk om te spelen ! Vooral ook omdat het publiek recht op je smoel zit ! Heel sfeervol.
Queen en Joel halen het denk ik ook wel. Joel is opvallend omdat men weinig met de echte Billy lijkt te hebben. Maar de Tribute en de hits staan als een huis.
Marley vind ik wel goed, maar heeft best concurrentie van Ivy Wonder. Die kunnen het nog verprutsen door met de slappe Stevie hits uit de jaren 80 aan te komen. Als ze uit het betere jaren 70 werk van Stevie blijven putten blijven ze in de race.
ABBA blijft een beetje vreemde eend in de bijt. Wel goede tribute, zowel uiterlijk als inhoudelijk. Moeten het vooral hebben van de revival denk ik.
Oh volgens mij gaan er volgende keer 2 bands uit omdat het de halve finale is en dan in de finale weer 2 zodat er 4 overblijven.
*edit: oh nee ik zit er naast, er zijn nog maar 7 bands over, alleen in de finale gaan er 2 uit.
Ik had heel dit programma een beetje gemist. Toevallig gisteren de herhaling van afgelopen week zitten kijken. Ik snap niet dat die brucified zo hoog zit in de score. Voor een bruce tribute vind ik dat je op z'n minst een poging moet doen om de energie van bruce op dat podium te vangen. De gitaristen en bassist, het is net allemaal even wat te slap. Er mist een chemistry op dat podium. En zeker Born in the usa miste ballen. Dat moet van het podium afklappen, en nu klonk het als een versie van de gemiddelde bruiloft en partijen band.
De stones band vind ik terecht verloren. De stukjes van voorgaande nummers waren wel wat beter. Maar dit nummer klonk voor mij een beetje als meatloaf zingt stones.
De overige bands droegen allemaal veel meer. Beter samenspel, betere sound, podium performance.
Ik heb net wat YT bekeken. Ik vind Streisand waarschijnlijk de beste.
Nou toch maar even onze Zwanenzang ook dan:
https://youtu.be/4zoY4GIBkzI
Overigens ook wel fantastische songs.
Wel jammer dat zodra er een rustiger nummer wordt gespeeld de punten van de jury meteen dalen. Ze reageren veel positiever op power nummers. Ik vind Cesar verder erg weinig zinnigs hebben te melden, behalve ‘ik vind het lekker’ of ‘het spreekt me niet aan’ zegt hij niet waarom. Spike heeft nog het beste commentaar, ook al doet hij een beetje popie.
Ook jammer dat er steeds maar 1 band afvalt want zo is het totaal niet spannend. Je kan al bijna voorspellen na 1 uitzending wie er uit zal vliegen en wie er in de Ziggo terecht zullen komen. Daar hoef je een tribute band niet 6 keer voor te horen. Verder vind ik wel een leuk en vermakelijk programma.
Afgelopen weekend ook eens gekeken. Nou ja gekeken, het was meer dat ie aanstond tijdens het afwassen.
Anway, het bevestigde al mijn diepste vermoedens, namelijk dat alle volkomen slappe mainstream muziek zou zijn. En inderdaad.
Leuk hoor, Billy Joel met de The Piano Man, maar spannend is anders zal ik maar zeggen.
Ja, hé. SBS6 is een commerciële zender waarbij het draait om de kijkcijfers, dus 'Music for the Millions' it is.
Piano Man hadden ze van mij ook mogen overslaan, maar dat is omdat hier in de stationshal een piano staat en bijna iedere keer dat ik daar langs moet brengt iemand net dat nummer ten gehore. Hoeveel versies ik al heb moeten aanhoren ... :( Je zal maar in een van die stationswinkeltjes werken, dan hoor je het waarschijnlijk zoveel keer per dag.
Billy's oeuvre is groot genoeg met ook genoeg andere hits.
Verleden week een verzamelaar van hem gedraaid, doe ik eenmaal pj ofzo.
Wat nostalgische beleving voor me.
Wanneer ik uitzoom dan merk ik dat de man een koning dief is; veel gejat, maar goed gedaan, progressief en persoonlijk houd ik van zijn a capella dingetjes (ik heb eens een blauwe maandag wat met een barbershop koortje gedaan, is de enige zang op mijn curriculum).
Hoeveel wurgcontract en hebben jullie trouwens moeten ondertekenen?
Dat het inderdaad mainstream tribute bands met mainstream muziek zijn die aan deze wedstrijd meedoen hoeft geen probleem te zijn. Interessantere muziek is elders te beluisteren en te bekijken. Als ze jazz, bluesrock of echte onbekendere soul-muziek zouden uitzenden keek niemand, zeker niet op sbs6.
De formule en het doel van dit programma is duidelijk en kijkt gewoon lekker weg op de zaterdagavond! Veel plezieriger om naar te kijken dan die andere talenten programma’s. En wat ik het grootste pluspunt vind is dat er zowel in de presentatie als de jury gepassioneerde mensen zitten die (meestal) iets zinnigs te melden hebben over muziek.
Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben is wat het jatwerk van Billy Joëls muziek is? Ik zou het ook zelf niet opzetten maar vanwaar die afkeer? Te glad? Te voorspelbaar? Kapotgedraaid? Iets wat de jury ook al aangaf.
Het is moeilijk om het goed te doen. Grijp je naar de hits, dan kom je al gauw op kapotgedraaid materiaal. Geldt voor alle bands denk ik.
Speel je geen hits of speel je ballads, dan krijg je naar verwachting de Ziggo niet mee en dat gaat mee in de score.
Tsja, hindsight is always 20-20 en achteraf gezien hadden wij onze nummers en show veel meer met de Ziggo Dome in het achterhoofd moeten voorbereiden….. aan de andere kant…. Amy Winehouse is misschien wel gewoon niet een Ziggo Dome act….. ;-)
Vond ik nogal meevallen: één contract met daarin geheimhoudingsplicht over de uitslag, inspanningsverplichting overal aanwezig te zullen zijn, geen inspraak in hoe het beeldmateriaal uiteindelijk op tv terecht komt, dat soort dingen. Leek mij allemaal vrij standaard. De bands spelen natuurlijk ook geen eigen materiaal waarvan auteursrecht bij Talpa terecht zou kunnen komen o.i.d.
De winnaars moeten wel iets met Mojo ondertekenen voor de Ziggo Dome, geen idee of daar nog verplichtingen uit voort vloeien t.a.v. boekingen en optredens naderhand. Of promo-activiteitten. Zou best kunnen natuurlijk.
Stiekem al gehoord wie er vanavond uitgaan en het was best onverwacht….. kijken dus!