jij toch ook ?
ik sleep mijn gitaar het podium dus hijs goed
is toch ook maar een theorie ?
maar als je ff aangeeft wekke nummertjes van een lieif optreden zijn wil ik best even luisteren hoor
Printable View
Dat heb ik inderdaad...maar dat veranderd niets aan de kwaliteit van deze gitaar..geen enkel stuk is vervangen..gewoon ander schema die de gitaar veelzijdiger maakt..heb ondertussen met mijn hoofdfender net hetzelfde gedaan..dit is een aanradertje!!!
Het voelt gewoon niet goed als je er niet genoeg geld aan uitgegeven hebt, of wanneer je er wel voldoende geld aan uitgegeven hebt, en er staat geen Fender, Gibson of PRS op, of een gehyped merk dat acht beter te zijn voor hetzelfde geld. :ok:
Meer serieus.
Erik is een handige jongen, net als Han.
Zullen beide vast empatische jongens zijn, maar 't begrip voor mensen die 90% sloopgarantie hebben wanneer ze een schroevendraaier, dopsleutel of vijl in hun handen hebben (laat staan een soldeerbout) ontbreekt weleens, en daarna onstaan epistels lange misverstanden en vetes.
Werkt twee kanten in natuurlijk.
En ja; kwaliteitscontrole bij de grote jongens ontbreekt ook weleens.
Voor mijn gevoel veel schuld bij de dozenschuivers.
Je hebt iemand nodig die die shit inkoopt en terugstuurt als het niet deugt, ff afgesteld in de winkel ophangt enzo.
Bedankt Tuup, ik zie het als een compliment. ;)
Feit is dat steeds minder mensen de moeite nemen om hun handen en hun hoofd te gebruiken. Toen ik begon met gitaarspelen deden de meeste vrienden van mij toch wel hun eigen onderhoud en reparaties aan instrumenten, auto's, motoren, etc.
Tegenwoordig gaat men er automatisch vanuit dat je dan wel een opleiding op dat gebied hebt gehad en dat
Ik heb niet veel opnames van optredens en vroegah speelde ik haast altijd op A-merk gitaren.
Nahja deze zijn live op dezelfde gitaar, maar de versterker is anders. Ik ben benieuwd....
https://soundcloud.com/user-171654909/simply-the-best-1
https://soundcloud.com/user-171654909/jump-live
Ik vind die gitaarsolo in Jump best goed gelukt. De vocale uithalen op 1.19 en 2.05 verdienen wellicht nog wat aandacht.
Simply the best vind ik als geheel meer solide klinken.
Of was het niet de bedoeling een mening te geven?
Nah het ging eigenlijk om de gitaar. Goedkoop zou kut zijn. Helaas heb ik alleen deze 2 live opnames momenteel en dat is beide niet op een goedkope gitaar. Wel zit er een verschil tussen de versterkers. Ik vind de solo op The Best beter, maar da's alleen maar omdat ik die half geïmproviseerd speel. Die van EvH is wel bekend zo.
Oh en bedankt natuurlijk! :D
Solo in The Best is ook wel lekker idd. Lekkere pinch harmonics hier en daar, beetje EvH. Krijg wederom beetje gas voor een strat met floyd.
Dat heb je goed gehoord. Peer Dellen strat met FR. Waarschijnlijk toen nog met een DiMarzio X2N bij de brug.
Flauw erikk
kan natuurlijk neertiepen dat het idd voor iemand als jij weinig uitmaakt wat voor een gitaar je het podium opsleept en dat de kwaliteit van dat ding r niks toe doet
Ken je positief of negatief zien
lachhu
Maar het ging me alleen om joe insinuatie dat kwalitiet van een gitaar en podiumgebruik maar iets met elkaar vandoen hebben
Pfff
heb wel opgetreden met een wasbeer n2
je weet wel zo'n ding met zo'n vreselijke licensed fl
nou......
Weet je wat pas flauw is...?
Dat je werkelijk niets over mijn spel hebt gezegd, terwijl je daar eerst nogal negatief over was.
Ik vind overigens jouw opnames een stuk beter.
Vlak voor mijn meest recente reis nog bij broer Tho.de/NL op de kop getikt:
Cort Sunset II
TV jones pups
Made in Indonesië in de world fameus Cort fabrieken waar meer dan een miljoen gitaren per jaar worden gemaakt
Smetteloze frets, afwerking grover tuners
€300,00
https://youtu.be/X3Ff9MQTKkE
Zag ik hier iemand met een Richwood elektrische van ongeveer €200,00? Dat is kwalitatief behoorlijk minder dan de Cort, maar maakt door zijn keramische P90’s veel goed. Monty’s blather (hier op Sounds) op deze gitaar gespeeld.
Mijn enige gitaren waarvan het brug element ook wordt gebruikt. Op andere gitaren alleen in combi met hals pup.
Mijn Washburn N2 net twee maanden terug weggegeven aan een beginnende erg jonge gitarist. Hij moest op het net kijken wie Nuno was. Lachen hoor. Hij is er super blij mee.
We nemen het allemaal wel erg serieus, dit soort dingen. Ik hoef mijn geld er niet mee te verdienen. En op mijn Leeftijd zijn alle gitaren, gitaren voor het leven.
Vriendelijke groet, Gus
@ erik negatief over je spel ?
Waar ? vertel
Ach die nuno 2
Ik heb um nog. In de opslag wegens sentimentelen nog geprobeerd um op te lappen
Helaas maar na een lang ziektebed enzo.....
Btw heb niks tegen goedkope gitaren...integendeel
Maar wel wat tegen het slappe gelul van onze sudetendietser hb preacher
Toch ben ik vereerd dat deze prodigal son zich mijn opnamen nog kan herinneren
Cort maakt echt gewoon top spul. Vind in de beste budget gitaren voor ver onder de 1000 euro.
M’n bandmaatjes heeft een akoestische gitaar van Cort, massief spruce bovenblad en rosewood (!) massieve achter en zijkanten voor nieuw 650 euro incl koffer. Speelt en klinkt zeer mals en echt een steal voor dat geld. Zelfde geldt voor Eastman in de 600 euro klasse.
Wat is dit voor gitaar?
https://soundcloud.com/user-17165490...-go-for-that-1
https://soundcloud.com/user-171654909/stones-medley
Oefenruimte opname met een of ander digitaal ding met 2 microfoons eraan. IK heb de opnames behoorlijk bewerkt, ook om het nare en vreemd oneven stereo limiter effect wat te beperken. Eerste repetitie na 15 jaar met dezelfde band als van de live opnames.
In ieder geval niet je nieuwe VH strat.
Ik gok, en da’s echt een gokje, je Harley Benton tele in de brug positie.
Eerlijk gezegd vind ik hem verre van goed klinken. Je worstelt duidelijk met je intonatie en stem vastheid. Iets waar trouwens m’n Maybach met zwevende brug ook last van heeft. Ik ga de brug vast zetten zodat ie zuiver is en niet ontstemt. Ben sowieso meer van de vaste bruggen. Betrouwbaarder qua op stemming blijven in ieder geval.
Je bandje vind ik toch vrij matig. Beetje rommelig ook, ook je oude opnames. Er wordt af en toe flink uit de bocht gevlogen qua timing en toon vastheid. Maar het positieve vind ik dat jullie lol erin hebben en da’s het belangrijkste !
Een niet al te beste opname en dan mogen de mensen raden welke budget gitaar werd bespeeld. Gitaarnet op z'n best.
Denk dat thomann hier grote sponsor is🤔🤔🤔🤔..kga mij gewoon bij mijn fender houden..
Ik heb uit de collectie nog 4 elektrische gitaren gehouden:
- Burny Super Grade LRG50 '82 (medium duur)
- Gibson SG-Z '98 (medium duur)
- ESP Horizon '90's (medium duur)
En dan deze: Een Ibanez Jet King 2 uit 2005, splitbare Super '58 humbuckers (wel vervangen), perfecte actie, bespeelbaarheid, afwerking en geweldig geluid! Nieuw gekocht voor 300 Euro geloof ik. Heel mooie gitaar bovendien.
https://images.reverb.com/image/uplo...lunwbartog.jpg
Mijn amps zijn heel duur, maar een gitaar is en blijft een pak hout he, welk merk je er ook op zet. Dus voor weinig geld kan je wel degelijk topspul vinden.
Denk dat die theorie eerder voor een amp op zou gaan. Een stalen frame met houten kastje er omheen, met een printplaat met wat electronica (weerstandjes, condensatoren, kost geen reet) er op. Zou niet heel duur hoeven zijn. De buizen en trafo's na gelaten dan.
Goedkoopte van gitaren heeft toch ook alles te maken met goedkope arbeid? Dat maakt Made in USA natuurlijk duur en Harley Benton goedkoop.
Boze reaguurders op dit topic kunnen misschien boos zijn omdat ze hele dure gitaren hebben. Verhalen over geweldig goeie cheapies geven dan wel eens maagzuur. (Maar laat ik NIVEA = niets invullen voor een ander!).
Een hele fijne en ervaren gitaartech zei mij eens: om dat vintage spul en om dure instrumenten hangt een 'magisch wolkje'. Wij wíllen beslist dat ze allemachtig prachtig spelen en klinken. Iedere ervaren gitarist op dit forum weet echter dat het meeste in je eigen vingers zit en in het momentum van allerlei factoren die soms op hun plaats vallen. Een goeie akoestiek, fijn publiek met belangstelling, een goddelijke dame die vooraan staat en begrijpt wat je speelt, we kennen het wel. (Heel veel optreden in een professionele setting helpt wel om onafhankelijker te worden van die externe factoren, maar da's niet voor iedereen weggelegd.)
Een tele van 139 of die felbegeerde custom shop van 3000, waar je zo lang voor moest sparen - het maakt nogal uit wat er psychologisch allemaal meeweegt bij de waardering van zo'n instrument en hoe je het dus wilt ervaren...
Tenslotte: het gaat in deze discussie vooral over de kwaliteit van de goedkope gitaren en niet over de torenhoge bedragen die je moet neertellen voor een beetje Fender of Gibson. Zijn die, om het eens van de andere kant te bekijken, niet gewoon overpriced?
Ik denk dat deze discussie al vaker voorbij is gekomen dan de discussie over goeie goedkope gitaren. Meestal gaan die topics ook niet zo goed.:D
Ik zit een beetje er tussenin. Te vaak echt goedkope gitaren gehad waar ik het echt in heb proberen te vinden, maar nooit vriendjes mee werd. Maar andersom ook teveel merkgitaren in handen gehad waar ik het prijskaartje niet van begreep. Inclusief de twee bekende merken. Ik hou het op assemblage gitaren. Bepaalde bouwers leveren bewezen goed hout en ik kan dan verder zelf kiezen welke hardware en elementen ik wil. Da's een prijsklasse van zo ongeveer tussen de 800 en 1400 eurie. Mijn beste gitaar, verreweg, is een gitaar uit Warmoth onderdelen gemaakt. Simpel ge-olied, geen fancy uitziende top, maar wel goeie hardware en elementen. Daar heb ik nog geen Gibson of Fender voor in handen gehad die beter waren. Niet zeggende dat dat niet kan, maar ik hoef er niet een slordige extra 2000 eurie voor uit te geven.
Hu heb ik wat gemist ?Citaat:
Boze reaguurders op dit topic
Ehh... ja, je eigen toon tegen Erik de Perik en herlees bijv. de topics 13,14,15,30 en 37. Verder moet je het allemaal niet te letterlijk nemen - ik bedoelde het vooral in algemene zin en als onderdeel van mijn indruk dat we bij het oordeel over goedkope gitaren niet altijd objectief zijn. En wees gerust, ik doe daar zelf ook aan mee.
Helemaal mee eens. Zo probeerde ik eens bij een grote winkel in Amsterdam een Mesa Mk V, waren toen in NL nog niet heel veel te vinden. Ik erheen met mijn op dat moment meest bespeelde gitaar: Squier Double Fat Tele Deluxe, in wezen een plank a la Les Paul echter in een Tele-jas, voorzien van Dimarzio Super Distortion en Bluesbucker. Ik de Mesa bespelen, na 5 minuten had ik zoiets van "dit klinkt niet best" (ik was toen overigens zelf in het bezit van een Triple Rectifier). De verkoper kwam naar mij toe en vroeg wat ik ervan vond. Ik zei dat het me heel erg tegenviel, dit was ik niet gewend van Mesa. "Ja meneer, dat komt omdat u erop speelt met een hele goedkope gitaar" was de reactie. Uiteraard gingen mijn nekharen meteen overeind staan: "Nou, meneer de verkoper, pak er eens een hele dure gitaar bij, bijv. een PRS van minimaal € 3500,-, en speelt u dan eens op de Mk V."
1x raden hoe het toen klonk.
Over Gibson gesproken, ik heb net een "goedkope" Explorer 2016 T - Cherry gekocht, dus ver onder de 1000 eypo. De afwerking mag echt NIET in de schaduw staan van vergelijkbaar geprijsde gitaren als van Ibanez, Yamaha, Cort, enz. Lakwerk is overigens goed, echter wel scherpe fretranden, fretboard niet helemaal recht met de hals, alle tuners handvast gedraaid of zelfs nog helemaal los, alle schroefjes klein en kort, geen metaalfolie op de slagplaat, afstelling uitermate teleurstellend. Alles behalve het fretboard kon ik in een uur of twee zelf oplossen. Het ding speelt en klinkt als een malle en het fretboard heb ik geen last van, dus een blijver.
Maar het geeft m.i. prima aan dat Gibsons (en Fender net zo goed, dat blijven immers gitaren die initieel bedoeld waren voor (goedkope) massaproductie) overpriced zijn.
Aanvullend op het psycho-verhaal van Alvinus: een gitaar van € 4000,- is niet 5x beter dan een gitaar van € 800,-. Echt niet.
Ik heb twee weken geleden een OLP music man silhouette kloon gekocht voor €100 nauwelijks gebruikt. (Koste nieuw rond de 250€) Ik verbaas me er over hoe goed het ding speelt en af te stellen is. Prima fretwerk, heel laag af te stellen. Hele fijne satin hals. Elementen zijn alnico en klinken best goed. Tuners zijn prima en ontstemmen niet. Goede lak.
Zitten natuurlijk wat minpunten op zoals goedkoop kammetje en een dun zinken blok op de trem maar dat heb ik al aangepast. Had nog een setje ook niet al te dure donlis pickups liggen en die gemonteerd en al met al een heel fijn gitaartje. Er komt nog locking tuners en een dik brass tremoloblok op maar dan nog kom ik niet boven de €200.
Ik heb ook best een aantal squiers en epiphones en gehad en die kwamen er niet eens in de buurt hiervan. Het kan dus best wel.
Zodra het acoustisch wordt begint hout een grotere rol te spelen.
Er zijn heel veel goede cheape gitaren. Maar: duurdere gitaren, al dan niet handgemaakt, zijn over het algemeen qua kwaliteit wel een overtreffende trap. Dat ligt niet aan de prijs ofzo en waar het wel aan ligt weet ik niet zo goed. Beter hout? Of beter uitgezocht? In ieder geval wel beter in elkaar gezet. Uitzonderingen daargelaten.
Het is maar net wat je wilt zien en horen....
Wat Alvinus al stelt; beleving speelt een grote rol.
Daarom onbelangrijk ?
Nee.
Juist niet.
Geldt in iedere branche; de hoeveelheid mensen die Maggie & Aviko vreten in een toprestaurant ?
Maakt het ook allemaal uit.
Zolang je het kan dokken en je hebt er plezier van, prima toch ?
Juist! En daarom is er tegenwoordig in Amsterdam ook een kledingzaak in de PC Hooft waar je maatgemaakte jassen van krokodillenleer voor €120.000 en schoenen van hetzelfde leer voor €38.000 het paar kan kopen.
R
Ik heb hier prijzen voor mijn neus van de Music Store Professional in het Duitse blad Gitarre&Bass:
Jackson USA Signature Limited Edition Phil Collen: €4099,=
Rickenbacker 381V69 Fireglo: €5399,=
PRS Private Stock: €14999,=
Fender '63 Heavy Relic Stratocaster: €4599,=
Gibson Les Paul Standard Reissue: €4399,=
Die instrumenten moet je natuurlijk niet tegenover Harley Benton's zetten, maar zo'n stratocaster... hoe ver zou die nou verwijderd zijn van een goeie Mexicaan of, vooruit, een gewone USA? Iemand hier ooit zo'n duur ding geprobeerd?
Ik heb nooit op echt dure gitaren gespeeld, behalve een LP standard '58 en '59 dan. Ooit wel op een PRS van zo'n 6.000 en ik vond dat een fantastische gitaar! Maar geen 6.000 waard. Jaar of 5 terug een Tele CS van zo'n 3.000 (kan ook 4 geweest zijn). Gitaar voelde erg ingespeeld aan (relic) en klonk ook prima. Goedkope vutgitaren met fijne pups doen dat ook.
Omdat iets duurder is zou het beter moeten zijn? Zijn we daar nu aanbeland?