Ooowh, ik meende dat hij het over zijn LP had. Lekker vaag is Arjan dan weer; hij zal wel weer een ruig weekend hebben gehad en begint dan de dingen door elkaar heen te halen....:seriousf::seriousf:
Printable View
Met een superstrat bedoelde ik m'n luke. Ik heb vakantie en afgelopen weekend veel borrels gehad. 🙈
Ik heb inmiddels 3 les pauls gehad en echt op geen enkele heb ik het volgehouden. Deze heeft het het langste uitgehouden.
Ik zeg nu prs, maar dat kan als ik hem test evengoed tegenslaan. Een tele misschien, maar of ik daar grommend geluid uit ga krijgen? Ik lees dat de prs se 22 custom modderiger klinkt en de 24 opener. Ik zal het binnenkort wel gaan merken zeker.
De les paul wordt dadelijk opgehaald.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Ben benieuwd wat het wordt, staar je niet blind op prs, wat je moet liggen is die platte hals. Hou je van een c-vorm en ben je dat gewend, gaan prssen je tegenstaan.
Ik was sneller aan m'n PRS gewend dan aan m'n Gibson, maar dat is persoonlijk.
En toch denk ik nog steeds dat eerder genoemde Double Fat Telecaster met mahoganie body en maple top wel eens iets voor je kan zijn.
Noooooooooooooooooooooooooooooooooo
Geheel mee eens. Ik vind PRS gitaren echt juweeltjes, maar die halzen kan ik écht niet aan wennen.
Voor de TS: amps waar strats al vrij snel VET en DIK op kunnen klinken zijn VOX versterkers. Wel even goed de tijd nemen om de toon in te stellen.
Marshall en strat vind ik niet zo'n combinatie, tenzij het een oudere Marshall is.
Fender amp en strat klinkt super, maar IMHO blijft er in een rockbans weinig van over (tenzij je een goede geluidsman hebt).
En..... Sinds ik Suhr V60 LP elementen in mn strat heb, is het geluid ook veel dikker geworden. Ideale elementen voor ROCK! niet geschikt voor de "twang" met belletjes.
Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
Grappig, maar die suhrs vind ik dramatisch die heb ik destijds uit m'n haar strat die ik een aantal jaar geleden had eruit gelepeld en vervangen voor cs69ers.
Wil je veelzijdige strat pickups kan ik je van harte Texas specials aanraden! Dik voor mekaar voor rock, het brug element gaat erg goed om met oversturing.
De mijne ook niet Karel? :makeup:
http://i39.photobucket.com/albums/e1...&1469483667522
BTW, de andere gitarist in een van mijn bands heeft een Goldtop Les Paul Deluxe, ook met minihumbuckers dus, en die klinkt toch behoorlijk anders dan mijn McCarty. Mijn PRS is scherper, de LP Deluxe heeft meer body.
Wat leuk een forum. Ik vind de texas specials vreselijk. De CS69ers vind ik ook goede elementen. Met name midden en brugpositie klinken lekker. Toch heb ik ze vervangen voor de Suhr elementen. Die vond ik strakker klinken bij het gebruik met vervormingspedalen. De Suhr elementen hebben wel minder "karakter". Voor een tribute Robbert Cray bandje zijn de Suhr elementen niet geschikt. Voor Rock IMHO wel.
Die elementen daar ben ik nog niet helemaal uit.
Ik speel op een 60 classic player strat => custom shop designed en Mexico made.
De custom wounds klinken in mijn oren heel goed, alleen niet voor rock.
PRS is goed voorradig bij keymusic. Ik haat het alleen dat daar geen geluidsdichte ruimtes zijn om te proberen.
Bij bax kan je je opsluiten voor 4 uur met 50 gitaren om te proberen, maar die doen niet aan PRS.
Nog andere aanbevelingen?
Jammer dat de SE custom 24 maar enkele kleuren beschikbaar heeft.
Ik ga mij toch ook eens wagen aan een Ibanez met een handvat ofzo.
Altijd al afgevraagd wat Steve Vai daar zo goed aan vindt!
Als je dan een jem overweegt, zijn de gitaren van caparison misschien ook nog iets?
Ik weet niet of je met een mini-humbucker een mini-humckucker of humbucker in slingle coil formaat bedoeld, maar ik heb beide in een telecaster zitten (mini-humbucker in de neck, single sized Little 59 in de brug en voor mijn gevoel maakt het wel uit ja. Het is een stuk steviger dan een single coil, maar toch ook weer wat minder vol dan een humbucker.
Maargoed, ik heb even terug gelezen en zie dat je je strat voor stratachtige dingen wil gebruiken en je Les Paul, of vervanger daarvan, voor "het zwaardere werk". Wat valt daar bij jou precies onder? Wat wat voor sommige al behoorlijk zwaar is, is voor de andere een beetje waar het allemaal begint zeg maar. Met die Little 59 in mijn Tele kan ik behoorlijk wat aan. AC/DC, Foo Fighters, Iron Maiden trekt ie allemaal prima. Maar als we echt een beetje richting Volbeat gaan, ja, dan pak ik toch even m'n Les Paul.
Voor mij is het zwaardere werk, Ac Dc, Guns'n roses, radiohead, white stripes, Iron maiden gaat er al lichtelijk over :).
Ik bedoelde inderdaad een little 59 bijvoorbeeld. Mijn strat wil ik graag houden maar een tele, PRS, HSS strat kan mij allemaal bekoren. De beslissing zal in mijn oor liggen.
Wat voor een tele heb je dan? en met welke elementen?
Een little 59 zal nooit kunnen tippen aan een hummie. Maar het zwakste punt van een strat vind ik vaak het brug element dus zonder hakken en boren gaat je brug geluid voor leads een stuk voller klinken. Ook het tussenstandje klinkt minder sprankelend, meer output.
En GAS is altijd aanwezig, in jou geval zou ik zeker een gitaar erbij kopen. Zoveel mogelijk testen en dan hou je bepaalde gitaren over waar je voorkeur naar uitgaat.
Misschien iets van Schecter testen? Voor het zwaardere werk misschien ook een optie? Een hellraiser of een eclipse, een lp model maar dan lichter en ergonomischer.
Ik heb een Kauffmann (Nederlandse gitaarshop met private label) Telecaster met SD mini humbucker en little 59.
Kan prima mee wat jij wil. Ik haal hier meer een AC/DC sound uit dan uit m'n LP bijvoorbeeld, die klinkt te zwaar. Guns 'n Roses gaat er ook prima mee, maar een LP doet dat uiteraard wat voller/zwaarder.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...29&oe=58149BE7
Ik heb net deze week 2 gitaren verkocht.
Wees maar zeker dat ik een bij moet kopen.
Die Ibanez Jem is wel cool eigenlijk maar past helemaal niet bij mij lol.
Ik kijk eens naar schecter.
Ik heb de LIl59 van SD gehad in de brugpositie. Werkt uitstekend!! Kan je prima mee scheuren!
... Over de bespeelbaarheid kan je ook uren discussieren. Maar een LP60ties slim taper profile bespeelbaarheid ben ik op een PRS helaas nog nooit tegengekomen. Anders was ik morgen overgestapt op PRS
Of zoiets als de mijne:
http://i549.photobucket.com/albums/i...psfcqnwlp4.jpg
Kan er mij iemand uitleggen wat bij PRS de SN betekend?
https://m.thomann.de/nl/prs_se_custo...m?ref=mrp_tn_0
Deze is ook 250€ goedkoper dan de niet SN versie.
Ik zat te denken aan satin neck, maar zou die lak nu 250€ meer kosten haha?
Ik gok satin-nitro.Een beetje zoals de Gibson-faded serie.
Dat is een mooie PRS SE!
vind gek da die nu zoveel goedkoper is.