Wat zijn je ervaringen met John vd Borne? Hij heeft wel goeie ideeën en tips en heeft wel kijk op hoe een band naar een hoger niveau te tillen.
Printable View
Klopt, hij weet het wel, dat is iets wat zeker is.
Zolang je zorgt dat je niks te goed hebt van hem, is er niks mis, zal ik maar zeggen :D
Pm me anders ff, want ik ben wel benieuwd naar je exacte ervaringen.
Hey toen deed ik of bedoel wij deden toen ook mee... een aantal voorrondes, Paradiso en daarna finale in Utrecht.
Maar kan me niet meer herinneren hoe lang we mochten spelen maar t afbreken en opbouwen moest inderdaad heel snel gebeuren dus had alleen mn top plus mn fx mee en was best wel te spreken over die Koch 4x12 kast.
Paradiso was geloof ik toen ook maar een half uurtje maar geluid was wel te gek hoor daar!
@arjanb01 ff wat anders maar afgelopen zondag moest ik invallen bij een gospel band en Jurgen jullie toetsenist deed ook mee!
Grappig hoe klein die wereld is.
Jurgen is inderdaad onze toetsenist.
We zijn hard aan het oefenen de set voor Paradiso in elkaar te knallen en het loopt nu al lekker!
Ik hoef niet eens de finale te halen, Paradiso is al mooi.
Vriend/kennis/leraar van mij doet nu mee aan Clash of the Coverbands (Lead Gitarist van Mach5) volgens mij hebben ze net gespeeld in de kwart finales?
Voor een band die niet veel speelt kan je er wat leuks aan overhouden maar voor bands die regelmatig spelen is het totaal niet aantrekkelijk.
Zorg voor een vette show dus meer entertainment gehalte want alleen muzikaal gezien kom je er niet. Je hoeft echt niet met danseressen aan te komen (ook meegemaakt tijdens de finale) maar zorg dat het overkomt als of je een concert geeft.
Succes verder!
Heb met twee bands met de allereerste editie mee gedaan en met één van de twee bands hebben we het uiteindelijk geschopt tot de regiofinale in Zwolle waar we als Public's Favorite eindigde. Heb de schitterende beker nog ergens liggen. Koch was toen nog geen sponsor dus de twee Koch kasten die toen in Hedon op het podium stonden waren van mij :blast:
Thanx voor de tip, dat gaat wel goed komen!
We rekenen totaal niet op de jury prijs, dus we nemen zoveel mogelijk publiek mee naar Paradiso en wie weet winnen we de publieksprijs.
Hoezo is het voor bands die regelmatig optreden niet interessant? Krijgen bands weinig gage die via hun gigs gaan doen? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
En we willen juist op dorpsfeesten en grote feesttenten meer voet aan de grond krijgen. Ook bruiloften doen we regelmatig gek genoeg...
De clash is dus puur gericht op kroeg en festival optredens?
Marshall 20/20 in een rack met een 19 inch effect. En een voetpedaal zoals mijn Mesa Boogie V-twin. Met een TS9 ernaast & Wah en volume. En dan de grote 2x12 van bijvoorbeeld Marshall. Da's het kleinste denk ik. Of zo'n Peavey 20 watt topje met twee 1x12 cabjes. & pedalenbak.
Jullie spelen toch zo'n 70 shows per jaar met beat it? Dan verdien je inderdaad leuk!
Gister had Jurgen er nog over dattie met jou gespeeld had in de kerk.
Repetitie met blazers gehad maar was geen succes. We durven het op zo korte termijn niet aan om ze in Paradiso in te zetten dus gaan we een 2e toetsenist erbij nemen die al bij ons inviel, beetje toto stijl dus 😉
Nee moet je inderdaad niet doen als het niet strak is met blazers en vooral niet op korte termijn.
Een 2e toetsenist is altijd een toegevoegde waarde want dan kan Jurgen zich helemaal focussen op alleen piano of orgel partijen en de 2e blazers, strings of andere partijen.
Zo hadden we het inderdaad in gedachten. En die 2e toetsenist studeert conservatorium dus als we hem kort van tevoren de partijen aanleveren studeert hij het in no time in. En hij brengt veel energie mee met z'n enthousiasme en interactie met band en publiek, bijna ad-hd, wel een prettige vorm van teveel energie 😂
En hij heeft eerder met ons opgetreden dus kent onze band.
Voornamelijk op kroegen, festivals in veel mindere mate. De Clash zegt Feestcommissies die verantwoordelijk zijn voor dorpsfeesten nauwelijks iets. De contacten lopen toch meestal via een boekingskantoor die al voldoende bands in haar bestand heeft staan of van bevriende boekingskantoren bands boekt.
Geen idee, bestond Big Apple al in 2004?
Kroegoptredens zijn totaal niet interessant voor ons omdat onze band te groot is qua licht, geluid, bezetting. Met 600 eu gage maximaal dekken we de kosten niet dus dat is dus wel goede info mbt waar de clash toe in staat is wat optredens betreft.
Paradiso doen en klaar, leuk voor de ervaring maar gewoon proberen met ons vaste boekingsburo optredens binnen te halen. Sowieso willen we niet met buros in zee die tig bands in de stal hebben en buros die exclusiviteit eisen. Dat schiet niet op.
Nou.... Dit is volgens mij redelijk onzin, tenzij je met 15 man bent, maar volgens mij met 7 toch?
Past hendig. Niet in de kleinste kroegen misschien, maar toch.
Wij zijn met vijven, en in de kleinere kroegen fronten wij ook gewoon minimaal 2 4x12's, basstack en een uitgebreid drumstel met in ieder geval dubbele bass, en dan nog PA met licht. Beetje proppen maar waar een wil is is een wet.
Het echte probleem zit hem zoals je er bij aangeeft in de gage.
Ik snap je reactie Dennis, maar we hebben een vast geluidsbedrijf die ons geluid doet en onze in ear monitoring kan aansluiten. Dus we maken al kosten voordat er 1 noot gespeeld is.
Onze band is met backingtracks, licht en geluid te massaal en te duur. Een kroeg betaalt niet meer dan 4-600 euro en daar kun je je onkosten niet mee vergoed krijgen, nog niet eens de kosten van het geluidsbedrijf. En besparen op kwaliteit en goed geluid willen we gewoon niet.
Klopt, onze geluidsman wil ook altijd 550 of meer (afhankelijk van de setting) afgerekend zien.
Daarom zeg ik dat het probleem de gage is, en de rest bijzaak :D
Mwah, behalve de gage kan het fysiek/ logistiek toch zeker wel een probleem zijn om in cafees te spelen. Bij ons staan de drumkit en toetsen vast gebouwd op risers waarvoor in bijna ieder café geen plek is. Ja, er is wel ruimte voor maar voor het publiek dan weer nauwelijks :)
Kwestie van improviseren toch?
"bij ons is standaard..... ". Van de standaard kun je ook afwijken. Of je dat wilt is wat anders.
Ja, hallo!! Wij zijn en blijven natuurlijk muzikanten en daardoor van nature lui. Improviseren doen we wel óp ons instrument, niet mét ons instrument. En dan zouden we ook nog eens een uur eerder op de gig aanwezig moeten zijn dan normaal om de boel om te bouwen, dat gaat weer ten koste van onze quality time thuis. Vrouw boos, daardoor kinderen vervelend, vrouw nog bozer. Probeer dan nog maar eens je volgende aanschaf te verantwoorden. Extra gereedschap mee om de boel te demonteren, aan het eind langer blijven om alles weer op de normale plek te monteren, blijkt de accu leeg van de schroeftol, natuurlijk geen reserve-accu mee, laden duurt te lang, cafébaas die na het optreden de muziek knetterhard zet, dronken gasten die je graag een handje willen helpen bij afbreken en sjouwen met alle gevolgen van dien. Nee, dan maar niet in een café spelen.
Hahaha,ja, daar valt weinig tegenin te brengen :D
Helemaal eens met voorgaande posts.
De laatste keer dat we in een kroeg speelden, moesten de wandbanken eruit, dus je had al een hernia voordat je je eigen spul opbouwde, puur om podium ruimte te creeeren.
Qua gage kregen we 1350 eu en volgens mij is die kroegbaas nog z'n verlies van die avond af te betalen 😂
Ja, die jeugd van tegenwoordig zuipt niet genoeg :)
Maar ja, ze mogen dan ook niet meer jong beginnen te oefenen dus je kunt het ze niet echt kwalijk nemen.
En nu op naar de grote finale?
Jep, zaterdag 23 april in het Klokgebouw in Eindhoven.
Gek genoeg voelt dat niet als hoogtepunt. Paradiso heeft voor mij meer, vind ik.
Paradiso was puur genieten en iedereen ging helemaal uit hun dak.
Voor onze bekendheid heel goed en hopelijk kunnen we hierdoor meer gigs krijgen de komende jaren.
Had ik ook hoor, Paradiso was voor mij veel leuker dan de finale zelf. Geluid was daar te gek, sfeer was super en tja spelen in de rocktempel van nederland heeft gewoon wat :)
Zeker weten !
En ik kan zeggen dat ik op de zelfde wc gezeten heb dan Mick Jagger 😂
Hopelijk niet tegelijk
Om nog even terug te komen op die pre amp die alles kan . De oude Zoom 9030 is weliswaar meer een multi effect unit dan een pre amp maar wel een apparaatje waar een hoop in zit en ook nog gedeeltelijk analoog