Ik kom ook, heb er zin in. Heerlijk wat gitaartjes uitproberen en lullen met muzikanten.
Printable View
Ik kom ook, heb er zin in. Heerlijk wat gitaartjes uitproberen en lullen met muzikanten.
Even wat anders, maar niet minder belangrijk!
Via een kennis werden we op de hoogte gesteld van een initiatief van Laurens Joensen, "Music for Mali".
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van zijn website:
Aangezien de Stichting Noorder Gitaar Dag in de statuten heeft staan dat we alles wat met de gitaar te maken heeft zoveel mogelijk willen promoten, zijn we momenteel in contact met Laurens om te kijken of en hoe we deze sympathieke actie kunnen ondersteunen.
We denken er aan om een inzamelpunt te houden op de beurs, waar oude gitaren ingeleverd kunnen worden,
die we (indien nodig) zelf repareren en die Laurens dan meeneemt op zijn volgende reis naar Mali.
Gezien het korte tijdsbestek vindt er op dit moment achter de schermen druk overleg plaats.
Als het allemaal goed komt (daar vertrouw ik op) dan geeft de NGD de actie Music for Mali een zetje in de rug:
inlevering van een gitaar is goed voor gratis entree op de beurs! :ok:
p.s. luister ook naar RTV Noord, 14:00, Café Martini, live radio met een interview met NGD-secretaris Coos Grevelink en gitarist Ruben Hoeke!
RTV Noord zal 's morgens live uitzenden vanaf de Noorder Gitaar Dag , forumtopper Harald zal daar ook optreden . Nog veel leuker is het om er zelf bij aanwezig te zijn.
net een paar akoestische gitaartjes opgehaald bij een vriend weg voor de beurs plus een oude framus banjo, mag dat wel een banjo op een gitaarbeurs? :D.
ik hoop dat er ruimte genoeg is om alles neer te zetten.
Hi W
Leuk je weer te zien.
Ik kom met een harp. Niet alleen is dat ding dan prominent aanwezig, maar weggelopen kinderen hebben dan een ijkpunt en de 'hij-staat-net-niet-helemaal-zuiver-fetisjisten' kunnen hun hart ophalen.
Ik kom mogelijk iets later, want radio noord heeft de gear niet om een harp goed op te nemen en ik wil ze die gęne besparen.
Nog één nachtje slapen. Leuk hoor!!!
Vriendelijke groet, Gus
PS
@Het Bestuur
Grayfink gaat er met een compleet keyboard vandoor morgen. Als hij nou extra Malinees kijkt, telt dat dan? Of tellen keyboards helemaal niet? Je kunt m stemmen! Maar een gevoelige snaar? Nee, die wordt niet geraakt.
Hoe gaan we elkaar herkennen? gewoon vragen... en wie ben jij op gitaarnet? haha
Vraag het maar aan een van de organisatoren Kassie, die lopen met badges op.
En die kennen dan wel die en die kent dan wel een ander en en en... :ok:
Ik draag een zwart Muziek Organisatie Noord T-shirt en ik praat veel. Het liefst over Danelectro's. :p
De Flaxwood gitaren klaargezet en gepoetst want het moet er morgen weer netjes uitzien. Wij komen met onze brabantse gezelligheid naar het Noorden afgereist en we hebben er zin in.
We zorgen dat je een goede plek krijgt Alex , ook leuk om even bij te praten.
Vorig jaar wilden we dat doen, maar niemand wilde die dragen. Uiteindelijk liepen wij als organisatie rond met badges met onze GN-naam en niemand die er wat van snapte.... :( Meldt je maar aan bij ons en dan roepen wij wel om wie er "in da house" is :seriousf:
Laten we iig allemaal onze mooiste smile aandoen!!!!! :)
de spullen staan klaar, morgen weer op tijd afreizen naar het noorden, er komen weer genoeg leuke spullen mee.
Kom maar op , wij zijn er klaar voor.
http://imageshack.us/a/img14/6791/img1383tz.jpg
Oh ja, voor de late lezertjes: de N33 vanaf Assen is morgen ( zaterdag) gewoon open. Dus, vanaf Assen kun je gewoon richting Veendam en Zuidbroek!
zo de auto is ingeladen, toch meer spul dan ik dacht, hopen dat we het allemaal op de tafel weten te passen en nog belangrijker verkopen.
Ok, Wietse is er. Dan stap ik nog wel ff in de auto!
Allemaal heel veel plezier vandaag! Kan er helaas niet bij zijn, maar wacht met spanning op de indrukken en foto's!
Hi Bestuur
Ik wil graag jullie en de WeerGoden hartelijk bedanken voor een super gezellige NGD2013.
Was mijn fototoestel vergeten, waardoor ik afhankelijk zal zijn van wat snuggerder personen.
Van jullie alle vier heb ik alleen Hendriks aan het hart kunnen drukken> Dat kon makkelijk zonder in ongepast gedrag te vervallen, omdat bij mij de love handles ook verdekt zijn opgesteld.
Er moeten toch wel zeven paarden aan te pas komen (bijvoorbeeld op de snelweg liggen of zo) om mij ervan te weerhouden volgend jaar weer aanwezig te zijn.
Ik heb begrepen dat de plaatsen beperkt zijn en dat je er niet vroeg genoeg bij kunt zijn.... ik schrijf me nu alvast in als dat mag.
Hi Harald (en Art???)
Genoten.
Er zijn weer hele fijne stukkies muziek langs gekomen!
Allemaal bedankt!
Vriendelijke groet, Gus
In ieder geval tot de ontdekking gekomen dat ik niet de enige ben die met zelfgemaakte plectrums van kokosnoot speelt :) Minder is dat op dezelfde dag beide achterlichten uitvielen... gelukkig was het nog licht toen ik naar huis reed! En de auto moet weg voor een reparatie, had slechter getimed kunnen zijn dus.
Net weer thuis. Met zere voeten, was een half uur lopen vanaf station Zuidbroek. Naderhand nog "even" Groningen in geweest. Maar weer een leuk evenement heren. Wel veel dezelfde stands als in Winschoten.
Ik heb nog met een leuke Richwood Hoefnerbas copie in mijn handen gestaan maar gelukkig had ik niet genoeg geld bij me :seriousf:
Zo weer thuis en namens ons vieren kan ik zeggen dat we moe maar voldaan zijn . Gezellige drukte (400 bezoekers) , goede muziek , tevreden standhouders en volgens mij ook tevreden bezoekers,
Een paar plaatjes:
http://imageshack.us/a/img14/5833/img1405bk.jpg
Freddie met zijn Marshalls:
http://imageshack.us/a/img109/6416/img1391bg.jpg
En waar Marshalls zijn is Henri H.
http://imageshack.us/a/img577/120/img1411ha.jpg
Onze Harald , ik ben fan.
http://imageshack.us/a/img194/9100/img1410m.jpg
Gus jij word bedankt , dat heb ik ook al een paar keer gedaan ,maar doe het bij deze nog een keer en jij hoeft geen plaats te reserveren , voor jou is altijd plaats.
Gezellig dagje was het inderdaad! Leuk om weer ff bij te kletsen met o.a. Wietse (die blijkbaar weer niet op de foto wil getuige de eerste foto) en Harald, Dushsjaak, Aronstonebeat en waarschijnlijk nog wel meer. Heb nog getwijfeld bij een Dean van Geert1976, maar had gelukkig geen geld. Leuk om die stapel Marshall's te zien en mooie gitaren gezien. Heb nog over een goldtop van Flaxwood gespeeld en man, wat speelt en klinkt dat fijn! Natuurlijk ook nog even bij gebabbeld met Mulderbass. Was een prima dag!
Die Goldtop zag er ook nog eens geil uit.
Inderdaad veel forummers gezien en gesproken , altijd leuk .
ik zag die camera op me gericht worden en kreeg me opeens een honger!!
dus dook snel naar onderen om een koek te pakken, het was gezellig al was de verkoop wel stukken minder dan de vorige keer, dankzij geert kon het uit voor mij, die gaat veel plezier hebben van de fernandes tele.
Ook ik heb een geweldige dag gehad. Ben nu wel helemaal versleten, maar het was superleuk!
Mooie reacties van zowel standhouders als publiek, en de kritiekjes nemen we mee voor de volgende keer (ik moest het er soms echt uit trekken, dat zegt al genoeg).
Hoogtepunt van mijn dag was natuurlijk toen ik door Hessepes begroet werd met "ha ja jou herken ik van de vorige keer, jij bent Midwolda he?" Tot tranen toe geroerd, ik zweer het je...
Ook een vreemde Epigibphoneson op de kop getikt, en zo ziet-ie er ook uit... open ik binnenkort een apart topic over want daar kom ik alleen niet uit, vrees ik.
Fijn publiek, fijne standhouders, fijne artiesten (Harald was goeoeoed), fijne collega NGD-ers: Dankjewel! :grouphug:
O, en nog vergeten te melden: de actie "Music for Mali" was 200% succesvol
want we hadden er nul en we hebben er nu twee!
Die gaan op reis, dankzij de gulle gevers! :ok:
Was er helaas maar een uurtje maar heb wel een heel mooi groen ding gevonden. Een droompje dat uitkwam! Eens zien, waar was 't ook maar weer:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ght=danelectro
En 't was me een koopje ook! Zoals ik al zei:
Vandaag ben ik lekker die bofkont!
Deze ook nog even om mijn geluk te benadrukken:
Zo, lekker klaar met zelfquoten. Baritonnen nu!
Zo thuis effe een bakje koffie gemaakt en een sigaretje opgestoken.
Wat spulletjes verkocht op de beurs, maar meer gekocht moet ik eerlijk zeggen.
Als eerste heb ik een Pearl Dou Reverb Silverface gekocht(kloon van de Fender Twin Reverb), volledig werkend met de originele foortswitch), daarnaast heb ik een mooie Fernandes Tele overgekocht van Wietse en heb ik Coos zijn Squier Jazzmaster afhandig gemaakt ;)
Sowhee Geert, die Pearl was van jou? Ik zag 'm staan en dacht dat die voor de verkoop was,
dus ik ben expres NIET gaan kijken naar die amp want zo eentje ben ik ooit op begonnen...
dat was een hele impulsieve GAS-aankoop geworden, ik ken mezelf langer dan vandaag (dôh).
Toffe versterkers zijn dat, en hard... loeihard. Denk om je oren he!
De Pearl kwam uit de persoonlijke collectie van dunne Wietse, ik wist niet dat hij die mee had genomen, dus die heb hem snel afhandig gemaakt.
Tis een mooie amp inderdaad, die naar de oefenruimte gaat, voor de cleane stukken, al dan niet met reverb en gelukkig zit de originele footswitch er ook nog bij.
Ga morgen even de Jazzmaster er in klikken en wat Shadows instuderen, ik weet namelijk dat ik daarmee feilloos de andere gitarist, waar ik mee in de band zit, hem compleet op stang jaag, hij heeft een bloedhekel aan de Shadows :)
Ik had bewust geen geld meegenomen .... pfff gelukkig maar, anders had ik hem voor je neus weg gesnaaid. Gefeliciteerd ermee. Het leek me een prachtdingetje toe, en die krasjes (vooral die ene op de top) zijn wel weg te poetsen vermoed ik.
Die bedenkelijke blik zegt alles ... bagger die ouwe Marshalls. Geen idee wat er aan mankeerde, maar geef mij maar die Dr. Tube Marshalls, die er ook stonden (niet op de foto) wat een megavette sound! http://www.drtube.nl/nl/modificaties/2-channel-mod :lovelove:
Ik heb niet vaak zo'n gevoel dat door je hoofd blijft spoken, puur doordat je een versterker hebt gehoord, maar dit was echt goed, en dat op een kast met T75's.
'k Denk dat ik daar maar 's heen moet.....
Oh ja, natuurlijk. Helemaal vergeten de NGD-crew te bedanken, nou bij deze: bedankt jongens! Ik vond het beregezellig, en ik heb ook genoten van Harald terwijl ik mijn broodje kroket aan het wegkauwen was. :)
Ik wilde genieten van Harald, maar werd steeds aan de arm getrokken door mijn zoon, die in vijf minuten de hele beurs wel gezien had.
Volgende keer dan maar. Wel leuk om toch even te zijn, wat klein grut gekocht, een groot keyboard gekregen, dankjewel Gus! En een paar mensen ontmoet. Dany Lademacher niet gespot trouwens. Al met al volgens mij een geslaagd evenement. Locatie is op zich goed, wel weinig parkeerruimte. Wij stonden op het parkeerterrein op het sportveld en zagen het gebouw vanaf daar staan en besloten achterlangs te lopen. Helaas stond er nogal een groot hek om het veld en moesten ons uiteindelijk een uitweg kappen door een stuk verdwaald tropisch regenwoud en over en door greppels om uiteindelijk weer de grote weg te vinden :D
Irritant manneke ja, die zoon van je. :D
Haha, regenwoud. :seriousf: Het regende.... dat dan weer wel :)
Vond het ook leuk. Heb die zwarte Les Paul custom van het merk El Cheapo die op de hoek stond van lange Wietse gekocht. Zit verder nog wel wat werk in om hem optimaal te krijgen. Ik plug dat in die Marshall JMP en instant Hendrix.. Bleek later dat de gitaar single coils had met een humbuckerkapje...
Die amps van Dr Tube waren te gek, maar volgens mij geen Marshall... gemodificeerde London City's toch? Anyways daar zat wel zo'n jtm45 sound in inderdaad. Een stukje vloeiender en vetter dan de standaard Marshall sound.