Dat wordt nu ook mijn plan. Is de beste optie.
Welk pedaal heeft het meest cleane booster effect zonder echt in een distortion pedaal te veranderen?
Geert
Printable View
Dat wordt nu ook mijn plan. Is de beste optie.
Welk pedaal heeft het meest cleane booster effect zonder echt in een distortion pedaal te veranderen?
Geert
Zvex Super Hard On.
Voor veel clean boost zou je moeten denken aan een 'Treble Booster' pedaal.
Zoiets moet je voor weinig zelf kunnen bouwen (als geld een probleem voor je is).
Marc
Treble Booster. Mmm. Ik heb wel wat geld. Geld was meer een probleem in de versterkermod business. Dat waren redelijk grote bedragen. Een pedaal is goed te doen.
En what about de Tube Screamer?
Wordt DIT je nieuwste SOAP Geert ????Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Teekens
b.face
Ok, ga voor de 4 x 12. En idd een Tube screamer. Met die combinatie gaat zelfs een transistorversterker nog lekker klinken. :)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B.face
Hehehehehe! :lol:
hehehehehe
:evil:
Waarom ga je niet gewoon een winkel in om pedalen te testen?
De meningen op internet verschillen net als in "the real world out there" en dat betekent dat je dus vrij weinig hebt aan onze adviezen. Ik denk dat iemand als jij gewoon op zijn eigen oortjes moet afgaan.
Iedereen eigenlijk.
Ik moet dan wel een winkel hebben waar ze al dat spul hebben staan. De muziekwinkel in mijn stad heeft alleen DOD, omdat ie dat zo goed spul vindt. Ik dus niet. Ook moet ik dan wel mijn eigen versterker hebben. Schiet allemaal niet zo op.
Ik snap dat je eigenlijk niks aan al die adviezen hebt. Maarja, waarom bestaat dit forum dan?
Dit forum bestaat om je een inzicht te geven in mogelijkheden met je apparatuur.
Ik adviseer om naar Jukebox in Boekel te gaan, neem je gewoon je top mee. Lijkt me niet te moeilijk allemaal.
Nou even een nieuwe aflevering van mijn soap:
Ik heb een Marshall JCM 800 combo gekocht. Het is een single channel 50W 2x12 combo. Hij klinkt echt prachtig! Wat een versterker, zeg!
Het London City gedoe werd me te veel en de prijs voor het repareren en master volume inbouwen was bijna evenveel als gewoon een 800 kopen.
Het is een geweldig gevoelige versterker ook. Ik kan hem zo instellen dat ik bij zacht spel bijna helemaal clean ben en bij flink rossen een lekkere overdrive heb. Als ik mezelf hier even flink in train en misschien de balans van mijn elementen nog wat aanpas (hals voor clean met lagere output en brug voor overdrive met hoge output) heb ik misschien geneens een boostpedaal nodig! Dat is te gek.
Blijft wel zo dat er niet echt een fraaie clean sound uit deze versterker is te halen. Maarja, daar is het een Marshall voor.
Ook is de versterker te HARD voor woorden. Thuis krijg ik de master niet eens harder dan 1 of misschien 1,5 en dan is het echt al blazen met de pet op!
Ik ben wel heel benieuwd naar de eindtrapoversturing, maar daar zal ik toch echt een of andere Load Box oid voor moeten hebben. Bij het uittesten bij de verkoper heb ik hem even met de master wat verder open kunnen horen en dan wordt de klank echt nog veel dikker. Dat wil ik ook wel op lagere volumes. Ook heb je dan meteen een mooie DI met speakersimulator. (bij Koch in ieder geval wel)
Kortom; Mooie versterker en een hoop gezeik minder!
Is meteen mijn hele thread/docudrama/soap nutteloos geworden :wink:
Mooi man! Ik speel op 2204's en dat zijn dus de headversies van jouw combo en man,....this is THE sound! Veel plezier ermee, ik heb mijn sound iig gevonden in de single channel 800's. Blij te lezen dat iemand anders deze amps ook te gek vind.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Teekens
Zijn jouw heads ook zo achterlijk hard?!
BTW; Je woont in Dordrecht? Ik ook. Speel je in een band? Ik was de drummer van BluefisH, maar die zijn nu uit elkaar.
Groeten van Geert
Hey das grappig! Bluefish ken ik natuurlijk wel. Ik speelde in Dordt in een paar bands, maar niets bekends of zo. Heden speel ik in Vegas For Millions uit Rotterdam, net een bassist verloren dus weer hard op zoek.
Muziek van ons ligt in de stijl van The Hives,Ceasar(nieuwe gehoord?) en The Kings Of Leon.....maar ook Stereophonics etc.
Over die heads, ..die gaan verschrikkelijk hard, maar een 100 watter is helemaal overkill. De 50 watt versies kun je nog op 5 zetten, en dan heb je die mooie "growl" van de eindtrap.
Wat voor muziek maak jij?
Je speelt zeker geen bas toevallig? 8-)
Hoppa! Ik voel me meteen een beroemdheid. Hehehe
Ik heb de nieuwe Ceasar niet gehoord. Issie leuk?
Op het moment ben ik even bandloos. Ben een nieuwe band aan het opstarten en ik speel drums in een andere band. In de nieuwe band ga ik leadzang en gitaar doen en in de andere band dus drummen. Lekker gevarieerd dus.
Bas spelen doe ik niet op het moment. Ik heb wel veel bas gespeeld vroeger. Is ook erg leuk.
Ik weet niet of ik tijd heb om in nog een band te gaan spelen en ik weet ook niet of ik jullie band leuke muziek vind maken. Heb je misschien wat mp3's online staan of zo? Jullie oefenen in Rotterdam?
Over de 800; Op 5 zetten lukt mij niet hoor. Misschien in bandverband wel maar alleen is het echt veel te gek. Ik zit te denken om een triode/pethode switch te laten installeren om het volume een beetje terug te draaien zodat je op lagere volumes die iendtrapscheur al kunt horen.
Hoe doe jij het trouwens met schakelen tussen clean en vervormd? Het is tenslotte een single channel.
ok, ik stuur een mp3tje jouw kant op.
Over dat clean,tja...ik gebruik de volumeknop van mijn gitaar,daar reageert ie heel goed op vind ik.Met een setje goeie pickups (niet te veel output) krijg je hem dan echt mooi clean, vergt oefening,maar het werkt.
Ik gebruik naast de 2 heads nog een Rotovibe,Wah,Tubescreamer(ts808 mod) en een choruspedaal om beide amps "uit elkaar" te laten klinken. Tijdens solos en cleane partijen is de chorus erg mooi,mits niet te overdadig ingesteld. Soms neem ik 2 cabs, maar meestal 1 want rug ,geen roadies etc.
Die Tubescreamer gebruik ik als het echt heel erg moet oversturen of met de Telecaster die minder output heeft, ik krijg daar een heel "beefy" sologeluidje uit.
Heersende amp!
Check je mail!
Hee Schredneck,
Je Mp3 is te groot. Mijn mailbox vindt het maar niks. Heb je er geneen online staan ofzo?
Misschien wil ik ook wel een Tubescreamer erbij kopen, want ik krijg hem niet echt clean. Maar ik heb de preamp dan ook vol open staan. Jij ook?
Misschien als ik hem wat verder terug draai dat het dan wel lukt.
Ook kan ik mijn hals element lager schroeven zodat ik minder output krijg, scheelt weer draaien aan het knopje. Ik heb een humbucker op de brugpositie en een P90 in de halsposisite. Die P90 heeft meer output!! Da's een beetje balen.
Misschien beter afstellen dus.
Groeten van Geert
Argh,daar was ik al bang voor....helaas niets online. Ik kan uiteraard wel een cdtje door je bus proppen, mocht je een band zoeken om te drummen of bassen.
Wij zijn echt goed! :-D hehe!
Ik heb de preamp het liefst helemaal open, maar soms zet ik hem op 6, dan geeft ie die mooie hendrixsound als je singlecoils gebruikt.
Dan is ie ook heel makkelijk clean te krijgen.
Dat clean krijgen is echt ff oefenen, ik heb wel gemerkt dat de condensator op je potmeter dan iig goed werk verricht als ie werkt, je behoudt het hoog als je het volume "knijpt" en dat heb je wel nodig voor een mooie cleane sound.
Maar fair is fair, deze amp moet rocken!
Mail anders ff of je interesse in de band hebt.
Hee, nou is het ook al drummen? Eerst was het toch bassen? Nou eeh, ik ben dus niet echt hard op zoek naar een band of zo, maar als ik opeens iets hoor wat ik heel erg goed vind, ben ik altijd wel in de verleiding te krijgen. Kun je niet zorgen dat iemand iets online zet of zo? Moet toch wel te doen zijn?
Zijn jullie echt goed op loop je grappen te maken?
Over 800:
Ik heb hem nog niet met single coils geprobeerd. Nou, trouwens wel met mijn hals P90 maar niet met een Stratocaster. Met de gain minder ver open issie vast makkelijker clean te krijgen. Met vol open wordt het een beetje een modderboel als je de knop zo ver dicht doet.
Hoe bedoel je oefenen? Om het in 1 keer goed te zetten? Ja, je moet natuurlijk hoog behouden. Moet er wel op zitten in principe toch?
Ja, de amp moet rocken, maar zo af en toe wil ik ook wel eens clean en dan ben je mooi in de aap gelogeerd met deze amp!!
Misschien dat ik heel hard ga leren aanslaan en dan de preamp wat terugdraai, dan kan ik door heel zacht te spelen misschien clean klinken?!?!
Ik maak geen grappen over mijn band, wij zijn echt goed!
Over dat drummen...dat stond ook in de mail...maar die is gebounced,hmm..
In principe zoeken we een bassist,drummer hebben we, maar onze drummer heeft ook nog een andere band......en wij gaan het dadelijk heel druk krijgen, hij gaf aan dat dat lastig wordt omdat zijn andere band het erg goed doet.
Helaas kan ik niets online zetten, wellicht kan ik kleinere samples sturen. Ik probeer het nog een keer.
Okee, ik geloof je. Het smileytje was misschien wat misleidend.
Stuur dan maar wat samples.
Kun je anders alleen de tekst van je mail ook even sturen?
Geert
Hoi Chris,
Inderdaad werkt alles weer precies zoals het moet.
Over de London City was er sprake van een misverstand. Iemand zei dat de master volume na de fasedraaier onzin was. Vandaar dat ik toen aan het twijfelen gebracht werd. Moet je maar lezen, iemand maakte je uit voor iemand die er geen verstand van had.
Maar uiteindelijk ben ik toch gewoon langsgekomen en kwam alles goed.
Even voor de duidelijkheid; Geen slecht woord voor Chris. Ik ben een tevreden klant van CMW.
Hoe was het op de beurs?
Groeten van Geert
Hoi Chris,
Gelukkig. Ik hoop ook dat ik jou op geen enkele manier beledigd heb.
Kende dit forum nog niet? Ik vind hem erg leuk en post er veel. Jouw expertise zal hier ook zeker gewaardeerd worden.
Fijn dat je ook nog wat aandacht op de beurs kreeg en misschien volgend jaar meer geluk voor de Les Paul, haha!
Ga vanmiddag weer met de band en de JCM 800 oefenen. Dit keer neem ik mn BOSS OD-2 mee. Misschien binnenkort TS-9 reissue kopen. 100 euro bij Feedback...
Groeten van Geert