Klinkt erg interessant allemaal, nu maar hopen dat ik geen gas krijg. :)
Printable View
Klinkt erg interessant allemaal, nu maar hopen dat ik geen gas krijg. :)
Nou Peter, Ik heb eigenlijk al een beetje GAS en denk er inmiddels na wat nadenken en oriëntatie (manual) sterk aan om er eentje aan te schaffen. En eigenlijk vind ik de prijs wel wat hoog maar in het licht van de geboden kwaliteit die volgens mij hoger ligt dan zelfs bovengemiddeld en dat alles ook nog eens in een handige behuizing met een bijpassende footcontroller is het eigenlijk ook geen verassing voor mij. Een Axe-Fx II is ook duur maar biedt ook veel waar voor het geld.
Ik stop mijn ziel en zaligheid in het zoeken naar pure en kwalitatieve sounds. Helaas kom je pas goed achter de werkelijke waarde als je een apparaat een tijdje in bezit hebt en je moet soms een risico durven te nemen. Ik heb mijn buizen setup nooit geruild voor een modeling doos omdat dat deze pure analoge sounds gewoon puurder klinken (Neemt niet weg dat ik ook heel erg blij met bijv. de Axe-Fx II ben omdat die veel complementaire sounds biedt die je niet allemaal kunt kopen).
Als ik op som wat ik eigenlijk zoek komt dat op het volgende neer:
- Een pure sound zonder compromissen
- Goede vervanging van de meest gebruikte effecten
- Goed en praktisch integreerbaar met bestaande setup
- Een live handig bruikbare foot-controller
- Betrouwbaar, robuust ofwel road-ready
Een mooi voorbeeld hiervan is dus dat de Pedalpro een high-quality analoge mixer heeft die een stereo digitaal delay die ik wel wil houden (wet) kan inmengen en zodoende toch een optimale balans weet te creëren. Ook las ik dat de foot-controller een Solo mode heeft waarmee een preset omgetoverd wordt tot pedalboard en je effecten los kunt in/uit schakelen. Daarnaast kan hij per preset MIDI Program Change commando's uitsturen naar mijn TC Electronic digitale delay.
Nou Theo, stel dat je zomaar opeens 'klaar' ;) zou zijn met de zoektocht door dit apparaat, dan is het zo vreselijk duur nog niet.
Een van de geluidsmatige voordelen zal het gebrek aan de vele bottlenecks in de vorm van patchkabels zijn, daar zal het apparaat ook veel winst boeken. Ik heb zelf van alles geprobeerd om tussen mijn doosjes te hangen, maar ik blijf ontevreden over het resultaat vanaf pak hem beet 3 á 4 patchkabeltjes. Daar kun je dan niet echt veel mee, maar het is met mijn soul-o-single nog wel te doen omdat die een mooie paralelle loop heeft en ik dus niet persé post gain fx op mijn bordje nodig heb.
Wel had ik bij de start van dit topic mijn bedenkingen mbt de digitale besturing. Ooit was dit geluidsmatig een probleem maar dat schijnt tegenwoordig dus opgelost te zijn. Tc doet natuurlijk iets dergelijks met de nova drive en dat schijnt ook goed te klinken.
Hoe dan ook, als je van pedalen houdt kan dit zomaar een winner zijn. :)
Je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben. Ik had het eigenlijk al een beetje opgegeven want ik ben kennelijk te kritisch ingesteld voor de kwaliteit van mijn gitaarsounds maar ook m.b.t. brom en ruis etc. Ik vind gewoon verschrikkelijk jammer dat wanneer je een perfecte buizen versterker hebt, dan ineens de hoge definitie en puurheid van de sound moet verlagen vanwege allerlei digitale conversies, patch kabels enz. Daarom had ik altijd al bij mijn rack (GT Trio, TC Electronics, Simul Class 295) een Ernst Flieck paralelle loop voor het inmengen van mijn digitale effecten. Met mijn Soul-O-45 combo versterker heb ik een GigRig die dit probeert op te lossen (meer kun je dus bijna niet doen).
En dat vind ik juist zo mooi aan dit apparaat: dat het de meest essentiële pedalen bevat, gebufferd is, brom en ruis minimalizeert en dat alles in een 19" rack stopt (geen geknoei met patchkabels). Tenslotte heb ik met mijn GigRig (6 channel audio looper) ook alle pedalen altijd aan staan omdat mijn Gigrig ze activeert (kan ze dus net zo goed in een racklade inbouwen). Ik moet zeggen dat de mensen van Vintage Recolution wel erg netjes waren door er op te wijzen dat er er eerst eentje zou moeten uitproberen alvorens te gaan kopen.
Ik had hem dus onlangs al uitgeprobeerd en zal nu de stoute schoenen maar eens aantrekken om er eentje te bestellen (al blijf ik 2500 Euro erg veel geld vinden). Maar dan heb ik wel de complete setup incl. controller.
Afijn, als ik er eentje heb (er zit momenteel kennelijk nog wat levertijd op) wil ik wel eens een paar testsessies met andere forum gebruikers in mijn thuisstudio doen (als daar tenminste belangstelling voor is). En Peter, je bent dan natuurlijk van harte welkom!
Ik zal als proberen als forumlid waardig een review schrijven wanneer ik hem krijg ;-)
Je bent niet meer te stoppen volgens mij. ;)
Ik zou graag 's een demo van dat apparaat willen meemaken, en als Peter er dan ook nog 's bij is.... :ok:
Count me in!
Ik zal denk ik niet snel zo'n apparaat aanschaffen, vind het toch wel erg veel geld hoor, en ik ben dan misschien ook wel veeleisend, maar een beetje brom en ruis vind ik niet erg, zolang het maar niet teveel opvalt.
Haha, ik ben ook bang Theo dat je niet meer te stoppen bent! Ik kom erg graag langs voor je sessie, leuk ook zeker als Henri daarbij is. :)
Dat is dan bij deze afgesproken. Zodra ik de Vintage Revolutions Pedalpro + Pedalino footcontroller in mijn bezit heb dan zal ik een agenda maken om het apparaat samen een keertje uitgebreid aan de tand te voelen. Henri, ik neem aan dat "onze" gear meeting members Gerben en Willem dit misschien ook wel leuk vinden? Al weer een tijdje geleden... En natuurlijk is onze topic poster SRV-man ook welkom (De ervaring heeft geleerd dat ik max. 7 man kan hebben om het aan huis in mijn studio te kunnen houden ;-)
Ik verwacht overigens wel dat het ergens in Juni zal worden. We maken er gewoon een gezellige forum meeting van waarbij de biertjes natuurlijk voor mijn kosten zijn ;-)
Ik kom met de auto, leuk. :)
Gaaf man, dat je echt die stap gezet hebt. :)
Ik ben ook wel enthousiast geraakt door deze berichten, misschien dat ik maar eens keertje ga kijken, of mocht je toevallig nog plek hebben voor een gek erbij?
Hallo Tristan,
Iedereen is welkom en bij deze ben jij natuurlijk ook van harte uitgenodigd. De datum zal ik later afspreken zodra een mooi groepje forumleden bij elkaar heb (en ik de Pedalpro natuurlijk heb gekregen). Ik hou de uitnodiging dus nog even open voor meer gegadigden.
Ik heb even contact gehad met de ontwerper van het apparaat en die wilde nog een paar verbeteringen doorvoeren naar aanleiding van gebruikers feedback. Daarna kan ik hem bestellen en wordt hij z.s.m. verstuurd. Ik wil hem het liefst ook nog een wel weekje alvast thuis hebben voordat ik deze meeting hou.
groet, Theo
Bedankt, lijkt me tof, ik ben erg benieuwd. :)
Ik begrijp dat je 'm natuurlijk eerst even zelf aan de tand wil voelen, het is ook veel leuker als jij het ding al een beetje kent en kan uitleggen hoe het ongeveer werkt.
Nou ik hoop natuurlijk dat ik er geen spijt van krijg ;-0
Maar ik heb er wel degelijk alle vertrouwen in. Ik heb heb de Pedalpro al een keertje beluisterd op de beurs in Veenendaal en heb hem al een keertje goed aan de tand gevoeld in een detail sessie in een stille studio. Verder heb ik een keertje uitgebreid gesproken met de ontwerper. Ik denk (of weet bijna wel zeker) dat dit een revolutionair aparaat is omdat de sound fenomenaal puur is en werkelijk aan alles is gedacht m.b.t. optimale sigaal/ruis verhoudingen, keuze van de componenten, filters etc. Nou ben ik zelf ooit afgestudeerd in software & electronika maar ik voelde me net een schooljongen. Dit is serieus spul en i.m.o. niet te vergelijken met de standaard effect pedalen.
Het is gewoon verslavend en als je zo'n apparaat een keertje hebt uitgeprobeerd is het gewoon moeilijk om niet enthousiast te raken. Maar we zullen het binnekort wel zien want misschien zijn mijn oren niet meer wat het geweest is ;-)
Theo, je maakt ons alleen nog benieuwder met je posts, kappen nou! ;)
Tristan als je mee gaat kunnen we poolen, dan kan er tenminste eentje aan het bier. :)
Haha, inderdaad. :D
Ik heb even gekeken, maar het is sowieso zeker wel de moeite waard om te carpoolen, Raalte is nog best een eindje vanuit de randstad. :)
Raalte is hartje Salland = :lovelove: (maar idd een eindje rijden vanuit de randstad)
Theo woont ook nog 's erg mooi buitenaf!
Ik verheug me erop.
Ah, klinkt goed, altijd leuk om weer eens een ander stukje (Neder)land te zien. :)
Zozo, én salland én buitenaf! Brengt de reis uit het westen ons dan ook over onverharde landwegen of kan ik de tomtom deze laten omzeilen? :)
Ha ha, welkom in het land der knotwilgen en natuurvijvers. Je kunt er overigens gewoon via de verharde wegen komen hoor. Bijkomend voordeel is dat wat herrie geen bezwaar is voor eventuele buren ;-)
Hoe groener hoe beter! :)
Goed nieuws. Mijn unit is klaar en ik krijg hem binnenkort ;-)
Ah, da's idd goed nieuws! :ok:
Heb je die ene cleane jazz amp nog, die "speciaal" voor pedalen is ontworpen?
Welke was dat ook alweer?
De Fuchs "Clean Machine". Waanzinnige amp die echt subliem klonk maar ik heb hem toch verkocht omdat ik 'm juist wat minder goed vond met pedalen. Hij was fantastisch als Jazz amp want je kon met een zeer uitgebreide equalizer de sound zodanig bijwerken dat ie precies de juiste sound had. Maar met pedalen vond ik het na een tijdje wat minder omdat alles ietwat te compressed klonk. Als je alleen clean speelt dan is de Fuchs imo onverslaanbaar. De reverb is de mooiste spring-reverb die ik tot nog toe heb gehoord. Als ik goed Jazz kon spelen, dan wist ik het wel.
In plaats daarvan heb ik uiteindelijk een een Groove Tube Soul-O-45 aangeschaft die het beter met pedalen doet omdat ie redelijk veel headroom heeft. Deze is overigens clean minder goed dan de Fuchs maar klinkt wel opener en eerlijke met pedalen wat ik graag wilde (beetje Ampeg achting karakter en kleurt vrijwel niet). De Soul-O-45 is overigens ook speciaal ontworpen voor pedalen (ik meen me te herinneren dat Peter er ook eentje heeft gehad) Tevens heeft hij een peralelle loop om een delay/reverb/chorus in te schakelen. Misschien heb ik gewoon een zwak voor Groove Tubes?
Is die anniversary serie dan niet wat voor jou? Een 1W JTM1 versterker ;-) op volle toeren?
Haha, geen idee. Ik ben erg wijs met mijn huidige Marshalls (JMP en JCM 800), en met mijn Mesa(-Marshall) Stiletto.
Die klinken alle drie op zowel hoog als laag volume erg goed, dus ik zie de noodzaak van zo'n mini-amp absoluut niet.
Ik heb iig een zwak voor gt. ;)
Maar ik heb dus geen o-45, ook nooit gehad, wel de soul-o-single en die heb ik nog steeds. Die is class A, single ended, eenkanaals en in mijn geval een 1x12 combo. Heerlijke kleine amp waar je zo'n beetje iedere eindpit in kunt zetten zonder te hoeven biassen -plug&play- maar in de praktijk zit er eigenlijk altijd een 6l6 in. Mooi spul!
Jongens, ik heb vandaag een hele leuke dag gehad. De hoofdontwerper van Vintage Revolution had namelijk besloten om de PedalPro + Pedalino persoonlijk bij me langs te brengen om eens kennis te maken met een gitaarnet forumlid en wat toelichting te geven op de gedachtengang achter dit apparaat. Zijn naam is Max (het is een Italiaan) en het is een ras techneut die zijn kennis van Europese ruimtevaart techniek, NASA en EMC heeft gebruikt om een effect pedaal voor professionals te ontwerpen. Hij heeft daarnaast zelfs een conservatorium opleiding en zijn uitgangspunt was om een apparaat te ontwerpen dat opgebouwd is met de beste analoge componenten ever, aan de hoogste kwaliteitseisen voldoet en ultra low noise is met de hoogst mogelijke kwaliteit. Verder moest het goed samengaan met andere analoge of digitale (voornamelijk Reverb) apparatuur. Het was dus (gelukkig) geen sales-man. Zijn statement was dat het aan dezelfde hoge eisen moest voldoen als in de ruimtevaart equipment. We zullen zien ;-)
Hij heeft dus vanmorgen persoonlijk het apparaat aangesloten en in detail uitgelegd hoe het werkte. We hebben de PedalPro aangesloten op mijn Ernst Flieck stereo 2x50W power-amp en hebben tevens wat geëxperimenteerd met de GT Trio preamp en zelfs de Axe-Fx II gecombineerd. Ik wil er verder niet te diep op ingaan want anders maai ik het gras weg voor onze geplande forum meeting. Bovendien zijn demo's niet illustratief voor een goede impressie. Ik ben dus van plan om de komende tijd te besteden aan het goed inleren op het apparaat. Wel kan ik beamen dat ik onder de indruk was van de geboden kwaliteit en dat Max de ontwerper echt een serieuze vakman is die luistert naar commentaar maar en er vervolgens ook wat mee doet in de vorm van upgrades. In ieder geval hebben ze alvast mijn complimenten voor de geboden service.
Zo, da's wel een goeie service inderdaad! Proficiat Theo.
We horen het wel wanneer de meeting is, take your time....
Ik zat zelf te denken aan een vrijdag avond, zaterdag- of zondag morgen in Juni. Laat maar weten wat de voorkeur is (Henri, heb je Gerben en Willem al benaderd?)
Het mag dan wel een multi-fx heten, ik heb overigens na vandaag al wel in gaten dat de individuele effecten domineren in deze unit. Over the top effecten zoals de Axe-Fx zul je niet echt aantreffen ondanks de vele routing mogelijkheden. Er worden meestal zo'n 1 tot max. 3 effecten gecombineerd. Het zijn dus voornamelijk redelijk praktische gebruikers presets die worden aangeboden.
Nee, ik heb Willem en Gerben niet uitgenodigd, mag jij doen. :p
Beetje flauw van mij. Theo, ik heb ze een mailtje gestuurd. :ok:
Hoi Tnijland,
ik heb dezelfde ervaring. Ik heb wat optredens staan de komende weken en ik ga voor het eerst de PedalPro gebruiken ipv mijn pedalboard. Dus ik ben aan het programmeren gegaan. Ik merk ook dat ik een aantal presets direct kan gebruiken, en meer dan 3 effecten tegelijk gebruik ik eigenlijk nooit live.
Wat zijn je favoriete effecten tot nu toe in de Pedalpro?
groet, Rogier
@Henri: Mijn dank is groot
Nou, het is nog wel een beetje zoeken. Ik neig zelf momenteel erg naar de modulatie delays en de phaser, panner en tremolo effecten.
Ik heb mijn preamp nu in de pre-loop gezet en wil eigenlijk eerst weer een goed bruikbaar overdrive-delay preset met eventueel wat modulatie creeren voordat ik bezig ga met andere sounds. Verder heb ik een oude Lexicon reverb via MP gekocht om deze in de post loop te plaatsen. Nu is de Pedalpro prachtig stil maar nu wil ik vervolgens ook de rest van de set fluisterstil proberen te krijgen m.b.t. brom en ruis. Max had me ook een additioneel 220V filter meegenomen dus dat wordt mijn uitgangspunt.
Het lijkt erop dat de gear meeting op vrijdag avond 8 Juni of op 22 Juni zou kunnen plaatsvinden. Laat maar horen wie er dan wel of niet kan (mag ook via PM). Ik kan eventueel ook mensen afhalen van het station in Raalte.
Hi, ik heb ook wel interesse. Ze komen in mijn winkeltje te staan. En ik ben total effecten noob. Dus ik kan wel wat leren :-)
Als je het niet erg vindt, dan neem ik ook wat eigen gitaren mee. Ik zou het wel leuk vinden om de mening hierover te horen van jullie gearfreaks ;-)
Hallo Angelo,
Je bent van harte welkom met alleen als kleine opmerking dat het geen verkoop of promotie gear meeting moet gaan worden. Het doel is om samen de Vintage Revolution PedalPro uit te proberen.
Nee natuurlijk niet. Dat was ook niet mijn insteek! Sorry als je dat van mijn post zou afleiden. Ik wil gewoon graag leren over de Pedalpro. En horen hoe mensen er tegenaan kijken, vragen en opmerkingen horen. Vandaar....
Ik kan beide dagen Theo dus mij kun je alvast boeken! Btw ik heb er ook liever geen extra gitaren bij. Niets ten nadele van Angelo, maar het leidt af van waar het om gaat.
Btw Theo, hoe bevalt ie na de eerste paar dagen, ben je nog streeds lyrisch? :)
Ik kan de 22e waarschijnlijk niet, maar de 8e vooralsnog wel.
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat extra gitaren mij in deze ook niet echt interesseren, als blijkt dat ik kan dan neem ik denk ik wel mijn eigen gitaar mee aangezien ik linkshandig ben.