http://www.youtube.com/watch?v=WAJlE...eature=related
..
Dat betwijfel ik oprecht. Voor zover bekend heeft hij i.i.g. twee of drie gitaren in de fik gestoken: één in Miami (anderen zeggen Astoria, Londen), ooit in het bezit van Frank Zappa, die hem aan zijn zoon Dweezil heeft gegeven (erfenisje...). Deze gitaar is te koop aangeboden voor 1 miljoen dollar, maar niet verkocht. Later wel voor de helft. De tweede was natuurlijk de Monterey-Strat. Die is nooit terug gevonden, maar een stukje daarvan is te zien in het Experience Music Project in Seattle. De rest ligt ongetwijfeld, al dan niet in z'n geheel, bij een toenmalige bezoeker van het festival. De hals was in ieder geval nog heel! Misschien zit die wel op een willekeurige Strat en weet de huidige eigenaar niet eens wat hij in handen heeft!
Over legendarische gitaren gesproken: je zal die Monterey-Strat terug vinden.... :)
Dat is toch een puzzel geworden? Ik dacht dat dit de orginele Monterey is/was.
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...YZLxCALvf9CTpu
edit. Ik lees nu pas dat jij het ook over een "stukje" had.
Wat ik me nou afvraag.
Ben: heb jij die gitaar nou in je bezit, of staat hij nog bij je "kameraad"?
Mocht de deal niet doorgaan ben je er beter vanaf dan wanneer de deal wel doorgaat. Een lespaul van die leeftijd met die geschiedenis is behoorlijk geld waard.
Laat die manager toch lekker v.d. toren blazen! :stop:
Als je dit soort dingen al niet meer op "je eigen" forum mag zetten, nou dan maar geen deal toch?
Wel een ongelofelijk verhaal zeg (niet dat ik je niet geloof)!
Was niet mijn bedoeling, maar moest je verhaal op het einde niet waar zijn, dan denk ik dat het nog geen teleurstelling voor je is, het is op zich een mooie gitaar. Maar voor je aan de dag komt met een verhaal, zorg er dan eerst voor dat je ze gekocht hebt. Dan kunnen er twee dingen gebeuren dat de verzekering contact opneemt met de eigenaar en vraagt aan deze of hij zijn eigendom wil terugvorderen of niet, als dit het geval is zit je met een probleem jou geld is dan weg en de eigenaar heeft zijn gitaar terug. Soms zit er een morele waarde aan een gitaar. En voor hoeveel is in deze tijd deze gitaar verzekerd, dat weet je ook niet dit kan tien maal meer zijn dan jij er nu voor betaald ze gaan jou dan dit betrag terugvorderen. Omdat de verzekering na uitbetaling en terugvinden van verloren eigendom de eigenaar is van deze gitaar.
Groetjes.
Kortom: Gibson/PF management wil er een slaatje uit slaan en jullie worden "afgescheept" met 2 weliswaar redelijk unieke maar voor Gibson natuurlijk alleen kostprijs kostende customshoppers...
Anyway: benieuwd naar de afloop. Waar ligt Miami Nashville Tennessee ergens?
Klopt. Aan de andere kant ga je wel de boeken in als "de" personen die Peter Frampton zijn eigen gitaar weer heeft bezorgd.
Daarnaast is zo'n ding super diefstal gevoelig, en ben ik ervan overtuigd dat de gitaar die Ben van Gibson krijgt beter speelt dat dat oude wrak. Of hij moet nog in zo'n perfecte speel staat zijn, maar dat betwijfel ik.
Gaaf verhaal. Ben benieuwd naar het vervolg.
Overigens.. als Ben even weet te regelen dat er een bepaalde toevoeging aan de gitaar komt (in de vorm van een inlay of iets dergelijks) stijgt die gitaar ook alweer behoorlijk in waarde. Kan altijd worden gelinkt als de gitaar die is verkregen door het thuis brengen van het origineel.
Da's Miami Avenue, die had ik ook al gevonden. Zit daar dan iets van Gibson? Nouja, maakt ook niet uit, we gaan het wel horen neem ik aan!
Ik begrijp het niet zo goed...
Die manager die een beetje hoog van de toren gaat blazen, wat een arrogante eikel zeg!
Júllie hebben die gitaar en júllie zijn bereid om die Gibson terug te "geven", daar mogen ze maar wat blij mee zijn.
Ik zou tegen die manager zeggen dat hij zich een beetje gedeist moet houden omdat anders het hele feest niet door gaat...;)
Mee eens. Feitelijk heeft Gibson corp er geen reet mee te maken en ik vind het nogal arrogant dat ze beslag hebben gelegd op de media rechten. Daar zou ik persoonlijk ook niet mee akkoord zijn gegaan. Ook al gaat het dan niet om het geld, het idee dat Gibson zich nu gaat verrijken aan een oprechte en bewonderenswaardige handelswijze (van TS) zou bij mij een enigszins bittere nasmaak achterlaten.
Maar goed, ik wil de pret niet bederven. Je gaat uiteindelijk wel de boeken in als de persoon die een bijzonder en verloren gewaand artefact heeft teruggevonden en dan ben je een held. Net als Indiana Jones :D
Waar komt dat Gibson nou weer vandaan Megadrive?
Dat zo'n manager de primeur wil hebben snap ik wel, die betaalt een flinke som geld en wil nog iets van media aandacht genereren. Ik zou ook wel pissig zijn als ik een deal maak met de afspraak dat ik de primeur mag hebben en ik zie dat de andere partij het al op het wereldwijde web gooit.
Een forum is ook media he.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het daar absoluut mee eens. Er is iets overeengekomen, dan dienen beide partijen zich daaraan te houden. Met het oog daarop was het misschien beter geweest om het verhaal nog niet te posten, maar in plaats daarvan een reportage van het hele gebeuren als het achter de rug is. Ik vraag me alleen af hoe het scenario eruit had gezien als die media rechten niet waren overgedragen.
Heel veel meer dan de plaaselijke of regionale sufferd zit er op zichzelf echt niet in tegenwoordig. Gibson zelf kan wel een verhaal op grotere voet lanceren en is daar zeker bij gebaat daarbij niet in de wielen te worden gereden.
Die twee gibsons plus de kosten van de custom zijn een prima deal.
Vanacht is mijn vriend gebeld door de baas van de manager, of the deal nog door ging, en of hij nog kwam.
Wij vinden ook dat ze niet te veel moeten gaan zeiken.
We zijn er twee jaar mee bezig geweest, met de nodige slapeloze nachten. Kom zeg het is onze primeur
Als ik er mee kom nadat alles bekend is, wordt ik hier ook uitgelachen
Als ik niet het geduld had gehad waren we er al klaar mee geweest. Het is een kleine moeite om dat ding op Ebay te zetten
Dat moeten ze zich ook wel realizeren
Gelijk heb je. Het is hoe dan ook een tof verhaal en een gave ervaring die je nooit meer zult vergeten. Geniet ervan!
wow Benwave,
wat een vondst! Ik heb veel respect voor je dat jij en je maat 2 jaar lang hebben lopen zwoegen om deze gitaar in jullie bezit te krijgen.
Ik vind het indrukwekkend dat deze gitaar na het vliegtuigongeluk eigenlijk nog in vrij aardige staat is. Ik denk wel dat meneer Frampton er ongelofelijk blij mee is, vooral na de verloren instrumenten bij de overstromingen in Nashville.
Veel succes met het verdere verloop en ik ga het zeker volgen.
iedereen blij, maar hoe voelt die vent zich die hem 30 jaar gehad heeft en nu verkocht heeft...... wist hij uberhaubt wat hij in handen had? of heeft hij gewoon dikke vette pech?
mooi verhaal! het zou je maar gebeuren. en de gitaar ziet er ook nog vrij goed uit het is nou een echte relic niet zo'n gemaakte
Uiteindelijk was hij gewoon bang, ( niet vergeten hij was wel gestolen in feite, wel eens waar niet door hem maar toch ) hij wist dat de gitaar van Frampton was, heeft dat ook altijd geweten,
oa daarom heeft hij hem ook bewaard,
En toch ook nog een leuke som geld gehad
Toch snap ik het niet helemaal.
Ik neem aan dat je vriend niet zomaar een gitaar koopt waarvan je vermoedt dat het de Frampton is dus daarom neem je contact op met Frampton zelf om een en ander te verifiëren. Die bevestigt dat op basis van foto's.
Waarom niet gelijk het dan uit handen geven aan meneer Frampton zelf als je er toch geen slaatje uit wil slaan?
Ik zou daar dan niet 2 jaar nog tussen gaan zitten, zoek het maar uit beiden.
Echt een tof verhaal, houd ons op de hoogte :)
Hee, niet zo aangebrand, het is een mooi verhaal maar na 50 thumbs op post mag iemand toch wel iets VRAGEN zonder dat gelijk de inquisitie op de proppen moet komen?
Je hebt het over 2 jaar gedoe en slapeloze nachten. Nou, die waren helemaal niet nodig geweest volgens mij.
Je hebt een mooie deal, in feite had je buiten het verhaal kunnen blijven. Je vriend heeft de gitaar, die had zelf naar Frampton kunnen mailen en de boel kunnen afhandelen.
Ik zeg het omdat als IK Frampton zou zijn en jij zegt dat je die gitaar terug kan kopen maar dan moet ik garant staan voor het bedrag, dan is het mijn geld waarmee je onderhandelt. En in dat geval zou ik nog liever zelf de onderhandelingen doen.
Dan was mijn manager naar Curaçao afgereisd met het adres van de eigenaar en 10.000 dollar en zo niet, dan wordt het een helingzaak.
Ik zou ze iets harder de duimschroeven aandraaien.
Als de baas zelf belt, is dat een teken dat ze benauwd worden.
Laat goed merken dat je "not fuckeble" bent en dat jullie de gitaar in handen hebben en zij niet.
Laat ze even zweten en geef aan dat je 2 dagen in beraad gaat of de deal nog doorgaat, of dat je zelf naar de pers toe stapt en het verhaal te koop aan biedt (diverse USA gitaarbladen en TV/radiostations betalen je goed voor een dergelijke primeur) en dat de gitaar daarna op E-bay gaat.
Geef aan dat jullie nu pissig zijn en dat ze als goedmakertje het aanbod maar moeten verbeteren.
Kun je rustig doen, dat is de manier hoe ze daar werken.
Je mag rustig een beetje bluffen hoor, jullie hebben nog steeds de troefkaart in handen.
Je weet toch niet hoe de deal in elkaar steekt Geert?
Die gitaar IS van Frampton.
Stel dat je opgebeld wordt door iemand die zegt dat ie jouw vermiste gitaar in handen heeft en dat je geen praatjes moet hebben want "hij heeft je gitaar".
Vind je dat normaal?
Waar het om gaat is, dat Frampton en Gibson hier erg lekker aan gaan verdienen en dat Ben en zijn vriend in verhouding erg weinig vragen/krijgen.
Als ze dan ook nog spatjes gaan krijgen en van de toren beginnen te blazen, was ik er klaar mee hoor.
Zodra Frampton die gitaar weer in handen heeft, mag die gelijk in een x aantal TV en radio show zijn verhaal komen doen en reken maar dat die daar de nodige centen voor beurt.
Amerikanen zijn gek op dit soort verhalen.
Gibson krijgt door alle persaandacht veel free publicity en zullen een custom uitvoering op de markt brengen die weer veel centjes opleveren.
Sorry Pepe, maar hier gaan 2 partijen veel centjes aan verdienen en mede gezien door dat feit, vind ik dat ze Ben en zijn vriend wel iets beter behandelen.
Ik gun Ben het beste van de wereld en ik denk dat ie heel goed uit het verhaal komt, good for him.
Als er al iemand hier aan verdient dan lijkt het me dat Frampton dat mag zijn. Het is zijn talent en harde werken wat die gitaar beroemd heeft gemaakt, afgezien dat hij gewoon de eigenaar is.
Ik denk dat ze Ben heel erg goed behandelen. Hij krijgt een dure gitaar voor het sturen van een aantal mailtjes? Ze hadden hem ook met lege handen kunnen laten staan en dan hadden ze de gitaar ook terug gekregen. Of niet en dan was er helemaal niks aan de hand geweest.
en wieweet is de gitaar technisch gezien wel van de verzekering :D