Vreemd dat je Axe en amp zo hard staan....zou niet hoeven. Heb je het level van jouw patches wellicht heel zacht staan, staat de gain in de Global EQ niet onder 0 dB?
Bridged is harder dan mono.
Printable View
Als ik die instellingen gebruik gaat het loeihard, dus mss inderdaad even de global settings checken.
Gaat het groene lichtje op de Matrix knipperen?
Global settings staan allemaal op fabriekswaarde, nooit iets aan veranderd. Ik stel de patches zo af dat de output net niet in het rood gaat.
Dit is vrij standaard dacht ik. Mijn Matrix heeft geen groene lichtjes. Welke lichtjes bedoel je precies?
Ik vind het ook vreemd dat ik alles zo hard moet zetten. Het gaat verder niet vervormen of zo.
Naast de volumeknob op de matrix zit een klein groen ledje, deze gaat knipperen als er een bepaald vermogen wordt gebruikt, van het axefx forum
The LED starts to flicker when the O/P of the Matrix is at -9db (so 50Watts into a 4 Ohm load or 30 Into an 8 Ohms Load). That is a combination of the mastrix volume dial (which is actually attenuates the inlut signal) and the output of the AFX.
If you have tha Matrix at full, and arent seeing anything from the LED then the output from the AFX isnt high enough. If the AFX is at full as well then your patches are very low signal level. Increase the Global output gain - or the level in your amp blocks.
In 90% of my playihg I dont get an LED flicker. when I turn up full I do - but Ive set my gain structure up so it happens at that point (means Im getting 30W at full -and 60W when my vol boost in engaged. My cab is rated at 60W). Im not actually getting close to the Matrix's max output - my cabs wont take it.
mmm...ik hebt geen groen lampje gezien. Naast elke volume (channel A en B volumeknoppen) zitten wel twee paarse lampjes. Misschien hebben ze de kleur veranderd bij de 1000 versie? Deze knipperen wel regelmatig. Geen idee of dat juist goed is of niet?
Vreemd, het is het signal led bij de knob, als die regelmatig knippert moet je toch wel een aardige bak volume hebben. Hoeveel impedantie zijn je speakers? Anders mss even matt een mailtje sturen.
Geen idee van de impedantie. Het zijn twee 8 ohm Thiele EVM-12 200 Watt kasten.
Blijft raar, ik heb 1 8 ohm EVM en als het signal led knippert maak je toch een aardige bak herrie
het echt niet zo hard, want ik heb een hekel aan harde repetities.
Ik krijg toch het gevoel dat er iets mis is, want die paarse lampje knipperen bijna de hele tijd.
De volumeknop op een poweramp regelt meestal niet het uitgangsniveau maar het ingangsniveau.
Als de lampjes knipperen dan is er waarsch sprake van clipping op de input.
Verminder het uitgangslevel op de Axe. Draai het volume op de Axe Matrix helemaal open.
Kijk goed aan de achterkant of de switch op de juiste positie staat.
Speel je echt stereo, of kan het ook 1x of 2x mono (Parallel mono is harder dan Stereo op de Matrix, geloof ik).
Ik speel echt stereo. Veel stereo delays en effecten etc. Switch achter staat goed, altijd in de meest linkse stand.
Ik heb het gevoel dat ik niet genoeg volume heb als ik de Axe zachter ga zetten.
Maar ik ga dit weekend eens proberen om de Matrix helemaal open te zetten en de Axe zachter.
Op welke standen staan bij jullie de volume knoppen dan bij stereo Matrix/Axe?
ik zet het volume op de matrix op max, en dan axefx ongeveer 10-11 uur.
Ik heb gisteren deze settings geprobeerd: Matrix beide kanalen vol open. Axe fx output volume 25%. Bij deze stand knipperen de leds bij iedere aanslag. Ik heb andere standen geprobeerd en die leds blijven continue knipperen. Is dat normaal? Ik heb Matt ook even een mailtje gestuurd.
Ik heb dit antwoord terug gekregen van Matt. Blijkbaar is het normaal dat die lichtjes continue flikkeren. Ik snap er eerlijk niet echt veel van. Kan iemand mij dit in simpele: taal uitleggen?
The signal lights start to come on at -9db as an indication of output power.
At 8 ohm your gt1000 outputs 330 watts per channel,
Therefore,
330 watts -3db = 165 watts
330 watts -6db = 82 watts
330 watts -9db = 41 watts
When the signal light starts to illuminate you are putting 40 watts into your 200 watt cab.
When the signal light stays on you are at roughly -6db, therefore 80 watts.
Everything is perfectly fine, please let the other guys know about the lights. Of they are trying to make sure they don't light on their rigs they are only using 12% of the available output power.
I hope this helps.
My best regards.
Matt
Vrij vertaald zijn de lichtjes dus alleen een indicatie van het volume maar dan uitgedrukt in de eenheid Decibel welke door Matt weer terug zijn vertaald naar het vermogen dat jouw eindtrap op dat moment naar de speakerkast (gebaseerd op een 8 ohm speaker) stuurt.
Matt probeert je dus te vertellen dat wanneer het lampje knippert je versterker op ca. 40 Watt output staat. Als het lampje aanblijft ga je naar ongeveer 80 Watt vermogen. Het is dus een minimum indicatie hoe hard je speelt.
Precies. Het betekent alleen dat je een minimum vermogen naar je eindtrap stuurt.
Toch vraag ik me af waarom ze niet gewoon een clipping/overload led erop hebben gemaakt? aan die signal leds heb je zo niet zo veel toch?
Ik denk dat het te maken heeft met het enorme vermogen dat kan worden afgegeven. Door een indicatie te geven krijg je een goed instel gevoel over het volume zonder dat je meteen je speakers kapot maakt. (Overload is in dit geval niet echt aan de orde).
Maar het lijkt me wel een hele mooie versterker.
Maar hoe zie dat dan aan die leds, als je speakers opgeblazen dreigen te worden?
Matt heeft je het vermogen uitgelegd wat wordt uitgestuurd bij net knipperen, en bij permanent aan, etc. Zet hier het vermogen van je speakertjes (met het juiste ohmage tegenover) en je weet wanneer het gevaarlijk gaat worden.
Ik zie je vervolgvraag al aankomen. Dus wat voor speakers gebruik je, met wel rms wattage en welk ohmage en gebruik je de versterker in stereo of bridged?
Ik gebruik twee Mesa Boogie Thiele kastjes 8 ohm 200W EVM-L speakers, volledig stereo. Lichtjes knipperen bij iedere aanslag.
Dan hoef je je helemaal NERGENS zorgen om te maken. Het oplichten bij aanslag is ook helemaal goed.
Deze speakers zijn bijna niet te killen. Eerder zal je gehoor het begeven.
In jouw geval kan je alles vergeten! Het is anders bij mensen die 2 celestion speakertjes hebben van 30 of 60 Watt. Dan is de info van Matt zeer nuttig.
Dus Apekop..... speule zeg ik........ hoe hard je ook wil.:rockon:
dat sowieso...het hoeft gelukkig niet zo hard. Nu staat de Axe op zo'n 45% en de Matrix vol open.