Ik bedoel eigenlijk dus: gitaar-HD500-Versterker, niet de versterkers die de 500 na doet;)
Printable View
Ik heb er één besteld, komt van de week binnen als het goed, laat wel horen of het me nog steeds bevalt (als een paar keer getest)
nog meer ervaringen met de hd500? speel zelf over een x3live met actieve studiomonitor en dat klinkt er goed, ik ben zeer benieuwd. Ik ga binnenkort eens naar de winkel om te testen.
Er moeten toch nu al ervaringen zijn?
Ik heb er zelf heel kort in de winkel op gespeeld (heb zelf een POX X3 Live) en was niet echt onder de indruk..
Wie heeft deze familie al echt gehoord?
Heb er al tig x mee geoefend en paar x op podium gestaan.
deze blijft voorlopig, het is sonisch zeer zeker een verbetering op de X3 (die ik ook gehad heb evenals de vetta, flextone, pod 2.0 en pod xl).
het is gewoon weer een stap dichterbij, beter.
Via de PA vidn ik 'm niet zo lekker klinken (mijn mening). Via de return op ene buizenbak...helemaal toppie!
Ik heb tevens de JTV-59 al en tijd in de bestelling staan. Samen met de HD.....hmmm...lijkt me een zéér geslaagde combinatie.
Dat jij hem niet vond klinken bij de dealer: de hd500 in&out goed afstellen alsmede ook de PAD schakelaar aan de bovenkant als je op een high-output gitaar speelt. Als dat goed staat.....echt stukken beter (meer dynamiek, meer sprankel, minder digitaal en minder line6sonischdekentje) dan de X3, laat staan de XL of 2.0
Succes!
Ik heb hem nu iets van twee weken, hij bevalt me zeer goed!
Mooi clean geluiden, heerlijke metal klanken, en de cruch geluiden is wat meer zoeken, maar bevallen ook goed.
Je moet af en toe wel pielen om er een goed geluid uit te krijgen, dus 10 minuutjes uitproberen in de winkel zal niet het beste beeld geven.
Vanavond heb ik er een optreden mee, zal wel posten wat de resultaten daar zijn :)
@ Niels: me die crunch loop ik ook al een tijdje te pielen. Clean, blues en solo: helemaal tevreden over. Crunch (denk aan Led Zep, AC/DC, Bad Company Thin Lizzy..) kan denk ik beter. Kun je mij jouw setlist 1x sturen? Ga er even van uit dat je HD500 hebt. Helaas de setlisten van de HD's onderling niet uitwisselbaar (vreemd maar waar, lijkt mij een kleine moeite)
Ik ga 'm straks ophalen bij gear pro:cheerup:
Eest nog een uurtje uitproberen, en dan hak ik de knoop door:cheerup:
Mij wel meenemen he Laszlo! :rockon:
ik gebruik sinds een kleine twee weken ook de hd500, vooral om de kleine optredens te gaan doen...
bij mij is het de bedoeling om rechtstreeks in de pa te gaan ermee
de eerste indrukken zijn best positief vind ik persoonlijk, best goede geluiden uit te halen mits je er wat tijd aan besteed (wat ik helaas nog niet veel gehad heb)...
ik ga er vanavond ook voor de eerste keer mee optreden dus word vervolgd
grtz d
Joost Vergoossen heeft me net geholpen met wat sounds,
Clean - Crunch/Slag - Solo(marshall JCM800 - Solo Engl Fireball volgens mij).
Klinkt erg goed op de bogner buizen amps!
Tot nu zeer tevreden over het pedaal. De looper functie doet het ook goed, en kan ik goed gebruiken.
Ik hoef nu alleen nog maar een funk geluidje, blues, en wat aparte effectjes.
Heb nu 3 setlists; Thuis, Metal Band en School.