Gisteren bij opnames voor m'n band ook een Savage120 gebruikt, klinkt supervet, anders dan de powerball en fireball, minder agressief, maar gladder.
Printable View
Jah is idd. De fire en powerball zijn echt heel fel en agressief van sound. Savage is wat minder agressief, ronder en zwaarder. Daar raad ik vaak aan om ook de savage te proberen, zeker voor de death metallers. Ik vind het echt heerlijk klinken. Savage is meer mijn voicing dan de balletjes moet ik zeggen. En blackmore is weer op de savage gebasseerd maar dan wat meer rock georienteerd.
De savage heeft trouwens heel erg bruikbare gainknoppen op het highgain kanaal vond ik. Eentje kan je makkelijk open zetten, en de andere over 12 uur. Terwijl de fireball dan al belachelijk wordt bij wijze van spreken :). De deep switch op de savage is ook heel aangenaam vond ik. Geeft me altijd zin om een resonance te zetten op mijn fireball...
Peavey 3120. Wow...
Rivera Knucklehead...... Jammie.
Leukste 2x12
Duesenberg DOOZY TWO
http://a2.images5.thomann.de/pics/prod/243234.jpg
Die 3120 is toch gewoon hetzelfde als de triple X?
Heb ik geen idee van. Krijg er wel gas van. Het heeft een Fender clean. Dus lijkt me een Peavey antwoord op het Eddy van Halen/Fender avontuur.
even een vraagje: kun je de marshall vintage modern ook gebruiken voor metal? want ik heb er al zoveel goeds over gehoord
[Savage is meer mijn voicing dan de balletjes moet ik zeggen. En blackmore is weer op de savage gebasseerd maar dan wat meer rock georienteerd.[/quote]
hmm..mijn Blackmore kan toch echt heel erg metal klinken. is natuurlijk ook een combi van gitaar, speakers en vingers
Ja zeker zijn er prima metal tonen uit de blackmore te halen. Maar hij is wel minder strak dan de balls. En dat is voor rock (vind ik persoonlijk) wat lekkerder. Ook de SE is wat compresster dan blackmore. Ik vind dus uit de blackmore een lekkerdere rocksound komen dan uit de fireball. Als je beetje half gain hebt zeg maar. Daarvoor heb ik mijn fireball weg gedaan en de blackmore gekocht. Maar dat is persoonlijke smaak misschien.
Hierboven word eddie van halen genoemd. Maar misschien is die EVH 5150III wel iets?
Heb hem zelf nooit geprobeerd maar het schijnt een lekker scheurbakkie te zijn.
De fireball klinkt rauwer. Maar vond de SE voller klinken. Moet eerlijk zeggen dat ik SE voor ritme alleen met die mid edge aan lekker vind. dan klinkt hij nog wel enigzins rauw maar anders vind ik hem niet smerig genoeg. te compressed. Voor clean en lead vind ik de SE wel weer mooier.
Met blijdschap mag ik u informeren over mijn nieuwe aanwinst: een ENGL Fireball!
Vorige week vrijdag gekocht bij iemand thuis, het is dus een 2e handsje.
Ik (met m'n pa) en mijn trouwe Jackson naar de verkoper, daar gelijk aangesloten en gaan spelen. God wat een beest zeg. Ik bespeelde hem over een (volgens mij) JCM900 Lead serie Cab. Ongelooflijk hoe weinig gain je nodig hebt op zo'n beest. De gain moest (voor mijn gevoel) maar op de helft staan om een goede metal-oversturing te krijgen (op het ultra-lead kanaal natuurlijk). Ook nog even op een Gibson geprobeerd, de verkoper had deze staan, en hoe kan ik het laten om er dan ook nog even op te spelen. De amp klonk ook goed i.c.m. de Gibson, hoewel het niet helemaal mijn smaak was.
Over de bespeelbaarheid ga ik niks vertellen, ik wil niemand boos maken haha.
De amp zelf klonk geweldig, en heb hem voor een kleine (of grote, is maar relatief) €700,- (incl. flightcase!) mee mogen nemen. Is toch een grotere amp dan ik dacht. Nu nog een mooie cab, ik dacht zelf aan een goedkope Fame met 2 cheap-o speakers erin voor €129,- bij MS.
Foto's volgen!
Ps. iedereen nog bedankt voor alle tips!
Dan ga je beter voor een Harley Benton met v30's denk ik, kost rond de 200. Een Fireball met de gain op half is inderdaad meer dan gainy genoeg :)
Netjes, gefeliciteerd met je aankoop. Ga je geen spijt van hebben.
Zeker als je van jackson naar gibson gaat zal het idd wel ff wennen zijn.
Zou denk ik eerder 2e hands kijken voor een cabinetje. Harley bentons zijn niet slecht en zeker goed genoeg voor thuis maar denk dat je 2e hands beter kan krijgen voor zelfde prijs of net iets hoger.
Zoiets bijvoorbeeld.
http://link.marktplaats.nl/367763774
Voor bij een Fireball zou ik echt wel voor v30's gaan eerlijkgezegd.
Mijn gitaarleraar verkoopt zijn 2x12 engl kastje voor 250 euro. Daar ga je 10x beter mee af zijn dan harley benton V30 en hij is maar 50 euro duurder.
http://link.marktplaats.nl/370678698
Vanuit tilburg is het iets minder dan uurtje rijden denk ik.