Waar woon je ook al weer? Het ziet er allemaal toch wel "ff-tijd-voor-een-bakkie-koffie" uit op die foto :)
Printable View
Waar woon je ook al weer? Het ziet er allemaal toch wel "ff-tijd-voor-een-bakkie-koffie" uit op die foto :)
Kampen. Dat is een uurtje rijden voor je.
Ok nou ik denk dat ik er toch echt een keer aan ga geloven :)
Je bent welkom om alles te komen testen.
Heb geen koffie maar wel senseo :)
Nu heb ik de line out van de ENGL naar de gitaarinput van de JCM gedaan om toch nog gebruik te kunnen maken van de toon regeling van de preamp. Het krasserige is er nu helemaal uit en door de 15" cab komt nu een mooi smeuïg geluid met veel laag. Ik houd de JCM clean want het scheuren gebeurd door de ENGL. De vraag is of dit geen kwalijke gevolgen heeft voor de JCM. Er zijn geen rare bijgeluiden of gekraak bijgekomen dus het lijkt okay zo. Maar zou dit op hoger volume ook kunnen of is het dan beter om toch de preamp erbij weg te laten en alleen de eindtrap van de JCM te gebruiken?
Beetje overkill zo in de woonkamer maar het klinkt wel lekker.
:)
Volgens mij kan dat gewoon zonder problemen. Fan van de helm btw :D
Mooi dan laat ik het maar zo.
Die helm ook maar dan :D
Wat een gave 1x15 kast zeg, ik heb daar ook een tijdje over zitten denken.
Vertel eens hoe dat klinkt in tegenstelling tot bijvoorbeeld 4x12. Want qua formaat ontloopt het elkaar niks denk ik ? ook qua diepte niet ?
Het is de standaard speaker uit de peavey deltablues, en die klinkt zo als aanvulling op het laag en midlaag erg lekker. Maar als je echt besluit een 1x15 kast te maken kies dan voor de éminence 15" guitarlegend. Deze is beter handelbaar voor je amp. Verwacht geen superstrak geluid uit een 15" cab. Zeker op hoog volume niet. Maar het geluid dendert echt overal doorheen.
blij dat ik geen buur van je ben :makeup:
Als je buur was van Mac zou je lekker samen kunnen spelen, zelfs met alle deuren en ramen dicht...
scheelt weer heel wat gesjouw naar een oefenruimte.
Dan nog een bovenbuurman die drumt en nog èèntje op bas of toetsen en dan is er altijd wel
een ach- en weederhelft die zo nodig moet zingen... there you go! :ok:
Klinkt de ENGL-preamp door de JCM beter dan over de ENGL poweramp?
Dan zou ik hem eerst door het zelfde cabinet moeten gaan jagen. Dit is geen vergelijk. Nu om eerlijk te zeggen legt de marshall het dik af tegen de ENGL.
Wat zou er onder moeten liggen vind je?
Hey je hebt mn laatste mail geeneens beantwoord....Long sleeve met kerst:metal:
niet verkeerd.... gratz!
laat me raden: school? Pieter Zandt (a)? :blast:
Toch mooi in feite...
inflatie...
Voor het gemak even 15 jaar (zo oud is de gemiddelde jcm 900 denk ik) met gemiddeld 2,5 procent inflatie:
1350 x 1,025 tot de macht 15 = 1955
1955/2.20371 = 887.14
887 - 550 = 337
Toch een waardedaling van 337 euro dus.
Mocht je hem echt eind jaren tachtig gekocht hebben dan nog wat meer waardedaling.
Waanzinig eigenlijk, een amp die in 1993 wrsch zo een fl 1500,- heeft gekost en statisch omgerekend dus op amper € 700,- komt nu na 16 à 17 jaar nog op € 550,- dat is nog geen € 10,- afschrijving per jaar.
En dat voor een schelle bak waar veel blèèèhhhgh tegen zullen zeggen.
Dat schelle verdwijnt trouwens aardig op hoog volume.
Maar tegenwoordig word er niet meer op hoog volume gerepeteerd en op het podium mag het volume er ook niet op dus heb je al gauw genoeg aan een fender frontman of zo een miezerige cube. Nou heb ik geluk dat mijn buren niet zo zeikerig zijn dus hij staat op mijn vrije dagen op halve kracht te draaien. Niks krasserig. Maar ik heb nu een paar goede tips gehad (bedankt daarvoor) om hem nog beter te krijgen. Paar nieuwe lantaarns er in en biaaachen. ;)
Aan het einde van deze maand dan wordt de half stack aangevuld met een bijpassende JCM-900B 1960 kast:cheerup:
Waar staat dat 1960 eigenlijk voor?
Wat zijn de verschillen eigenlijk met de kasten van een JCM-800
Zitten toch gewoon de 75 watters in van celestion of is het de constructie?
Jim Marshall is in 1960 begonnen met een eigen zaak.
Waarom de 4x12 kasten zo heten, geen idee.
Bij de JCM800's heetten die dingen ook al 1960 A/B, ze waren toen alleen nog niet stereo. Bij vroege 800's zaten er geloof ik ook nog wel eens andere speakers in, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
idd, dat klopt. In de oude JCM 800 kasten zitten G12-H100 speakers. Ik heb onlangs zo'n kast gekocht en ben er zeer tevreden over tot dusver. Ze zijn mooi clean te houden wanneer je dat wil en sturen niet direct over. Ik heb de indruk dat ze wat warmer van klank zijn dan de klassieke 1960A cabs. Goeie sound, veel druk en goed uitgebalanceerd.
In oude JCM 800 kasten zitten heel soms wel eens G12-65 of anders G12M-70 speakers
De standaard speakers gaan toch vervangen worden.
Er liggen twee eminence guitar legends en twee celestion 50 watters uit het session cabinetje klaar om ingebouwd te worden. Alle vier de speakers hebben geen last van tophoog/ schelheid. Of er genoeg laag inzit ga ik nog ondervinden. Mocht er te weinig laag uitkomen vul ik het aan met nog een derde cabinet. Met twaalf speakers moet er toch redelijk een muur van geluid te produceren zijn die mooi gespreid klinkt.
Voor een woonkamer moet dat voldoende zijn. :D
misschien maar op zoek naar nog twee 1960B cabinetten. Dan kan de slanted wel op de slaapkamer.
Zou een goede EQ niet veel goeds kunnen doen?
Heb sinds gisteren een mxr kfk 10 EQ in huis. Als ik deze nu in de loop plaats en dan het hoogfrequente naar beneden bijstel en dan het middengebied meer boost dan zou dat krasserige toch eruit te filteren zijn? Want de eindtrap zal toch niet verantwoordelijk zijn voor het krasserige? Ik heb dat tenminste niet zo ervaren toen ik de preamp van de ENGL gebruikte.
EQ zal zeker helpen, heb je ook al een TS geprobeerd ervoor?