dan heb ik er een keer of 4 overheen gelezen:P
Printable View
dan heb ik er een keer of 4 overheen gelezen:P
:D lol!
Ga je de knoppen nog wel schoonmaken?
Mooi man!
Ik zou het ding precies zo laten als ze nu is. Daarmee vertel je gelijk het verhaal erachter. Mooi stukje geschiedenis met enkele spannende, in nevelen gehulde zijsprongetjes. Het zal je maar gebeuren, voor 100 euri een Gibson Les Paul scoren dat speelt en klinkt als de beste (ik hoop het voor je, zo dat niet perfect zijn?)!!!
:crazyhappy:
ik zou'm gewoon zo laten, ook geen nieuwe logo's opdoen ofzo
(trouwens, anders ga je honderd keer moeten vertellen hoe ie eruit zag toen je'm kocht)
Wow, voor honderd pleuro had ik hem ook wel willen hebben :dontgeti: Hoe krijg je het toch altijd voor elkaar geert.
Je moet gewoon iedere dag drie uur op Marktplaats, 2e handsnet etc rondhangen, steeds de eerste pagina vernieuwen, en gelijk op de koopjes duiken. Ook moet je op zaterdag alle vlooienmarkten en braderieën aflopen. Verder moet je natuurlijk op de hoogte blijven van alle ins en outs door dagelijks twee uur op Gitaarnet rond te hangen zodat je geen imitatie spul meeneemt voor een veel te hoge prijs. Dan vindt je één keer per jaar zo'n deal.
Wat je dan nog moet incalculeren is dat het werk wordt. Je bent dus per jaar (3x365=1095) + (2x52=104) + (2x365=730) = 1929 uur bezig. Als je dan in je normale werk zeg €20 per uur verdient (dat is jouw tijd dus waard en je had ook kunnen overwerken ipv op gitarenjacht te gaan) dan kost zo'n gitaartje dus eigenlijk €100 + €20x1929= € 38.950,00!
:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:
dat is wel een goede redenatie voor het niet op zoek gaan naar zon koopje.. opzich kan je zoiets ook best wel toevallig tegenkomen.. soms heb je geluk soms iets minder..
bekijk het zo.. je zou zeggen dat de kans dat je met een dobbelsteen 6 gooit 1 op 6 is..
je kan ook concluderen dat het 50 procent is.. want "je gooit het, of je gooit het niet"
maar ik dwaal denkik te ver af..
ik vind dat flitslicht wel goed heeft nagedacht opzich;)
Whahah, tja heeft een kern van waarheid, maar ik betwijfel of Geert een dusdanige hoeveelheid tijd er in stopt. Ook mag je me vertellen waar ik €20 netto per uur kan verdienen, ik houd me aanbevolen :seriousf:
Laatste klopt niet, je gooit het, of je gooit het niet, niet, niet, niet of niet. Blijft dus een kans van 1 op 6. Maar waarschijnlijk neem ik je weer veel te serieus ;)
Whahahahaha:seriousf:briljant ! :ok:
dan zijn mijn gibsons dus echt de koopjes hiero.
Nou ja, als je dan stuurs voor je uit gaat zitten kijken, je je gaat vervelen en ruzie krijgt met moeder de vrouw wat resulteert in echtscheiding schiet het ook niet op natuurlijk en wordt zo'n gitaartje gelijk weer een stuk goedkoper. Het is allemaal een kwestie van perceptie tenslotte.
Geert..., Geert..., GEERT..., BEN JE DAAR NOG? We zijn echt helemáál niet jaloers hoor, dat je onze droomgitaar voor €100 voor onze neus hebt weggekaapt! Écht niet :sneaky:, nee hoor...
Tsja... en pas ook al zo'n hele dikke Fender amp gescoord voor net zo'n lullig bedragje...
Als die gozert een paar statiegeldflessen inlevert heeft-ie er nondepiep de volgende dag een compleet nieuwe setup staan!
Het is NIET eerlijk, Oh Nee!
http://www.kluun.nl/files/Image/calimero.gif
nou om dan nog extra zout in de wonden te smeren: Ik heb vanavond een Squier Telecaster Affinity uit 1998 geruild voor een 1 jaar oude Epiphone G400 SG custom Blue Edition, met 1 miniem krasje erop die je alleen ziet als je er met je neus bovenop zit:seriousf:
Tja die koopjes, het is deels een gok wagen en altijd bellen/direct mailen en er zsm naar toe rijden en ook de advertenties aanklikken waarvan sommige de wenkbrauwen bij fronsen.
Mijn 67er SG stond op MP bij de rubriek gitaaronderdelen met de tekst "Te koop, gitaar uit de jaren 60"
dus lezen en snel reageren en er snel bij zijn.
Zoals ik nu lees hebben meerdere deze Les Paul op MP zien staan, maar wellicht toch geschrokken van het werk en het risico niet willen nemen:(
Het is je allemaal oprecht en van harte gegund hoor Geert.
Ik ben allang blij dat jij al die zielige gitaren een tweede leven geeft.
It´s a dirty job, but somebody´s got to do it... :ok:
er zijn genoeg mensen met super koopjes hierzo.en ik gun het iedereen!zolang het maar bij liefhebbers komt en niet bij gluiperige handelaren want daar heb ik een hekel aan.geert is er blij mee en als het goed gaat er heeft hij jarenlang plezier er mee.fantastisch!
Natuurlijk, je kan alles uit een berekening laten komen wat je wilt, doen ze met statistieken ook altijd. Zo heb ik de afgelopen tijd voor ongeveer € 10.000,00 aan mijn Stagg zitten knutselen :seriousf:
Verder gun ik het Geert van harte hoor. Maar het blijft natuurlijk zo dat het regelmatig verwerven van zo'n koopje ook een hoop moeite kost, dat wordt wel eens vergeten. Ieder zijn ding.
zo weer terug van vakantie,
Ik heb helaas in Walcheren geen leuke gitaartjes kunnen scoren:(
voor wat betreft de Mijn Les Paul de knoppen en de voorzijde ontdoe ik van de lak, maar voor de rest blijft die zoals die is, dit op aanraden van de heer Zwier te Vlissingen, die tevens meedeelde dat mijn LP Studio uit 91 tot de besten behoren die in waarde gaan stijgen, mede door de goede klank van deze Gibby's.
vanavond de laatste hand gelegd aan de Les Paul en ik noem hem Petey
http://i471.photobucket.com/albums/r...976/001-28.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/r...976/002-30.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/r...976/003-26.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/r...976/004-26.jpg
Wauw geert hijs echt mooi geworden man!
Wat zit er op je headstock waar het logo zat?
Heeft die nog een betekenis?
Dat is wel een goeie. Je gitaar heeft dus een zombie finish:D
Toch jammer dat je die laatste lakresten niet op de voorkant hebt laten zitten, net wat meer karakter. Maar het is natuurlijk jouw gitaar, dus als jij er gelukkig mee bent, top!
Gefeliciteerd, gaaf dingetje!
Bij de Kruidvat en de Praxis enzo kun je spul halen dat heet HG Meubeline.
Verkrijgbaar in twee kleuren, voor licht of voor donker hout.
Haalt vlekken weg, geeft kleur terug en camoufleert krassen.
Schijnt errug goed te werken, vooral op onbehandeld hout.