Kijk, dat zijn nog eens tips! Laat ik nu net ook wat financiële meeval hebben... Heb je hem online gekocht? Momenteel vind ik hem het goedkoopst bij Thomann...
Printable View
Ik heb hem ook bij Thomann besteld! Daar was hij inderdaad toen het goedkoopst. Ook omdat ik via Thomann zonder BTW kan bestellen. Ik doe ook redelijk wat video- en geluidsbewerkingen voor mijn werk, dus kon ik hem 'op de zaak' kopen. Thomann geef je dan je BTW-nr en zij doen dan de afdracht.
Bij Rockpalace in Den Haag is hij goedkoper voor de particulier, maar daar was hij al een tijd niet op voorraad. Maar ik geloof dat ze hem daar nu ook weer hebben...
Ik heb een M-Audio Fast Track pro die Cubase 5.1.1. steeds doet crashen (blue screens) op windows 7 64-bit (Core i5, 8GB). Veel gezocht en blijkbaar een bekend probleem waar M-Audio tot dusver geen antwoord op heeft. Omdat ik midden in een project zit overweeg ik om een nieuwe AI aan te schaffen. Eisen:
- Midi in & out
- Balanced TRS out (monitors)
- Bij voorkeur nog een set balanced TRS out of RCA (reference systeem)
- 2 XLR/line in (bij voorkeur met ingebouwde DI)
- Direct monitoring
- phantom voeding
- USB
- Stabiele win7 drivers
Nu heb ik een paar kandidaten gevonden middels de comparison chart eerder in dit topic, bedankt daarvoor. Ik vraag mij af wat nu precies het voordeel is van USB 2.0 tov 1.1 voor wat ik doe. Ik hoef niet per se de laagste latency te hebben, want voor die enkele keer dat ik opneem gebruik ik direct monitoring en kan ik best de timing achteraf recht trekken. Maakt het wat uit voor het aantal sporen dat verwerkt kan worden? Ik mix regelmatig materiaal van zo'n 30 sporen met behoorlijk wat VST's actief en de M-Audio (USB1.1) trekt dat prima, maar krijg ik nu betere performance als ik voor een USB 2.0 apparaat ga? Zijn er andere voordelen?
That said, heeft iemand ervaringen met de NI Komplete Audio 6? Deze voldoet prima aan mijn eisen, is goed te betalen en ziet er goed uit. Andere kandidaat is de Focusrite Saffire 6. Thanks!
Oh en als iemand toevallig een fix weet voor dat crashen...
Is Cubase 5.1.1 niet heel oud? Heb je wel alle patches geïnstalleerd?
Verder kan ik je alleen maar op de Lexicon Omega wijzen, voornamelijk omdat ik die zelf heb en heel erg tevreden over ben!
Zeker het feit dat er geen software mixer bij zit maar alles via knoppen te regelen is vind ik briljant!
2e hands vanaf €80,- te verkrijgen...
Hoi, ik heb even een off topic vraag: Als jij exclusief BTW koopt (nadat je jouw BTW nummer hebt doorgegeven, neem ik aan) en Thomann doet de afdracht, moet jij dan het gekochte artikel in je boekhouding opnemen als....(?) of laat je het gewoon zo? Bedankt voor je antwoord!
Thanks HaroldA, die Lexicon ziet er goed uit inderdaad. Deze is echter ook USB 1.1. Ga ik op termijn (als 30 sporen er 40 worden) geen bandbreedte problemen krijgen? Welke voordelen heeft USB 2.0 voor een AI?
Ook zie ik dat er geen aparte volume control is voor de hoofdtelefoon, dat lijkt me vervelend. Zijn er goede win7/64 drivers?
??? he??? Ik stelde gewoon een vraag, puur uit interesse........en dan gelijk voor oplichter worden uitgemaakt??? En bovendien......als iemand zonder BTW kan kopen, in welk opzicht zou de gemiddelde Nederlandse belastingbetaler daar dan een dusdanig nadeel van ondervinden dat hij/zij zich opgelicht moet voelen?
natuurlijk neem je een ex btw aankoop op in je boekhouding.
lood om oud ijzer, als je inc koopt krijg je de btw terug / trek je die af van de btw die je over je omzet moet afdragen.
en als dat oplichting heet is een heel groot deel van nederland oplichter.
klopt.
afschrijving van een interface zal meestal gewoon direct gaan.
alles beneden de 450 (weet ik niet echt zeker, vraag je boekhouder) ex btw schrijf je in 1 keer af.
de rest in 3 of 5 jaar, afhankelijk van wat het is en wat het kost.
tot een restwaarde van 10% en zo blijft het op je balans staan.
Klopt ook, dat bedrag ligt rond de €500.
Het is echter niet zo dat je al je aankopen op de zaak kan zetten, het moet wel gerelateerd zijn aan je werkzaamheden...
Dus jij stelt voor dat iedereen met een KvK nummer zo veel mogelijk privéaankopen moet doen om daar de BTW van af te schrijven? Ook al hebben die aankopen helemaal niets met je bedrijf te maken?
Zo heb ik een keer in de rij bij de kassa van een schoenenwinkel gestaan en achter mij hadden ze het er over dat ze zelfs hun schoenen gingen declareren, zoals ze ook met hun jas hadden gedaan.
Ik ken ook iemand die voor haar moeder een laptop heeft gekocht omdat zij de BTW af kon schrijven.
Ik walg daarvan.
Jij leest een beetje selectief en doet je best mij een discussie op te dringen betreffende een onderwerp waar ik gewoon een vraag over stelde. De quote die je daar ondermeer voor gebruikt was een stukje uit mijn vraag aan jou op welke wijze dit in het nadeel van de belastingbetaler uit zou vallen daar je mij gelijk voor oplichter uitmaakt waar jij de prijs voor moet betalen. Dat je jaloers bent of principieel tegen bent dat mensen op de zaak spullen kopen kan en mag. Maar ga nou niet de hoeder van de ethiek uithangen naar iemand die slechts uit interesse een vraag stelt en op geen enkele wijze propaganda maakt om zoveel mogelijk op de zaak te kopen met als doel de btw terug te kunnen vorderen.
Het spijt me oprecht dat ik de aandacht van het muziekminnend collectief even van deze bijzonder interessante en vooral zinvolle discussie wegneem, maar heeft iemand eerstehands ervaringen met de NI Komplete Audio 6 interface? Ik hoor en lees er veel goede dingen over.
Thanks!
Bij deze even mijn ervaring:
2008:
Tascam 122: usb. Stabiele drivers, maar middelmatige preamps / adc... Goede build quality. Latency ~ 10ms (in + out)
2010:
Alesis IO14: firewire! Fijne heldere preamps / adc, maar had regelmatige blue screens of death met inpluggen :( Build quality matig. Latency ~ 6ms (in + out)
2011:
Focusrite 18i6: usb 2.0. Stabiel, erg veel features, prima preamps / adc. Latency ~ 12ms (in + out). 6ms latency is theoretisch mogelijk, maar krijg ik niet stabiel genoeg nog. Hopelijk met nieuwe drivers.
Welk opname programma gebruiken jullie met je interface?
Wat kost deze ? en is er ook een gratis goeie super versie waar je ook drums en mogelijk nog meer kan toevoegen ?
ben een beetje vers in dit gebeuren
alvast bedankt ,, ik blader me rot op het net
Ik gebruik Reaper, die is in principe gratis en ik vind hem gewoon prima. Hij is overzichtelijk, snel en doet wat 'ie moet doen.
Bij veel interfaces krijg je overigens wel een versie van Cubase LE of iets dergelijks.
Kan je bij al deze programma,s bv Reaper dan ook een backtrack neerzetten en eroverheen spelen ?
Wij hebben nu met de band een Tascam US1641. Hartstikke leuk voor het geld, maar een headroom van 0,0 (clipt direct, maar zonder het te melden! :mad:) en hij wil nog wel eens storen (digitale ruis; uit/aanzetten verhelpt dat weer: driver probleem?).
Ik zou graag een stapje hoger gaan en mijn oog is gevallen op de Focusrite Saffire Pro 40.
Is dat een merkbare stap beter, of is dat ook een wat meer budget-achtige interface? De "pro" even buiten beschouwing gelaten ;)
lijkt zo op het eerste gezicht wel ja.
die ruis, welke OS gebruik jij?
ik heb het namelijk ook met mijn delta 1010's mega balen en niet te peilen waar het vandaan komt.
wel heb ik vermoeden dat tegen te hard insturen aanzitten het flink helpt.
win 7 pro heb ik :chicken:
ja, dat zie ik ook, vooral bij die onmeunig hard slaande drummer van mijn bandje :D
clip melding krijg ik wel en ook al zie je die dus inderdaad niet, zie je dit verschijnsel.
kan het ook van doen hebben met -10 0 en +4 dB standen?
Ik heb zelf de Focusrite. Erg fijn apparaat. Veel routing/monitor-opties. Handig meer inputs/outputs via ADAT, je kunt zelfs meerdere interfaces uit de Saffire serie aan elkaar linken. Bij mij werkt 'ie ook erg stabiel, nog geen last gehad van rare dingen (wat ik bij een paar vorige interfaces nog wel eens had). Ik gebruik echter wel mac.
Dat kan, ik heb hele goede maar ook slechte dingen over die Behringer gelezen op 't internet, zelf geen ervaring mee. Kun je beter doorsparen voor andere preamps met een ADAT uitgang lijkt me (zoals de Focusrite Octopre bijv.). Dat is mijn plan althans :D
In de Octopre zitten andere preamps.
En van zo'n kleine modificatie aan de Behringer wordt 't niet in 1x een topapparaat denk ik, straks heb je met die Behringer exact hetzelfde probleem als op die goedkopere Tascam met de headroom. Ik zou zeggen, lees vooral veel gebruikerservaringen, zoals ik al zei heb ik zowel goede als slechte reacties gelezen.
Mmmmmm.... ik wil al een tijdje overstappen naar protools, van Cubase.
Dat is lastiger als je denkt.
Had een Powermac gekocht G5 dual processor 2.0.
Vandaag een digidesign 002 rack en een command 8 midi controler binnengekregen, maar de protools versie die ik heb, 6.4, is niet compatible met het besturingsysteem van de mac, OS X 10.5.8 (leopard).
Grrrr....heb je nu iets geleerd.....
Ja....verdiep je eerst in het spul wat je wilt kopen....
Vandaar.. iemand interresse in een powermac, digidesign 002 rack en een command8? P.M. me.
Ik wil graag thuis wat professioneler opnemen. Het gaat om zang, akoestische gitaar en ik wil in de toekomst waarschijnlijk ook een keyboard/MIDI-iets erop aansluiten. Ik kan een Tascam US-122L voor een mooie prijs van iemand overnemen. Is dat wat?
En als ik elektrische gitaar nog wil opnemen? Er zit volgens mij geen line-in voor gitaar in. Hoe gaat dat in zijn werking?
Ghehe nevermind. Thanks!
Ik ben nog steeds oriënterende.
Zit te twijfelen tussen:
- Alesis IO2 (Kan ik voor rond de 50 euro van iemand overkopen)
- Steinberg CI1 (Gehoord dat die geluidskaart heel goed is)
- Tascam US 122
Ik wil zang/akoestische gitaar + evt later elektrische gitaar en keyboard opnemen. De Alesis en Steinberg steunen sample rate tot 48khz en de andere volgens mij tot 96khz. Maar bij de Steinberg zit geen MIDI ingang.. help help help
Daar is niets mis mee, maar ik kan die Alesis voor 50e krijgen, dus vroeg me af of die slechter is dan de Tascam