Oorspronkelijk geplaatst door
Liquid_Metal
Ik moet voor mezelf ook nog maar 'ns nagaan of stereo spelen wel zo goed kan. Ik heb op dit moment een 1*12 cabinet dat ik stereo gebruik(te). Stereo voegt wel wat toe, maar lang niet zoveel als wanneer ik de speakers wat verder uit elkaar zet. Dan komen vooral de chorus, phaser en delay echt héérlijk uit. Een tweede 1*12 cabinet aanschaffen? Ik weet het niet...
Over de phaser in stereo overigens: als ik een pedaaltje zou aanschaffen (bv de MXR Phase 90, die klonk heel goed) ben ik het stereo phasing-effect kwijt. En tot nu toe klinkt het al best goed. En over gate/compressor nogmaals: ik weet nog niet of ik ze wel nodig heb. Ik vind m'n sound eigenlijk wel lekker atm.
Verschillende aanschafopties die nu in m'n hoofd spoken zijn dus:
1. helemaal niets aanschaffen en in w/d blijven over 1*12.
2. mixer (zodat ik stereo kan spelen over 1 cab).
3. mixer+cabinet (stereo over 2 2*12 cabs).
4. mixer+looper+pedaaltjes (zoals een phaser. stereo effect is dan weg).
5. mixer+looper+pedaaltjes+cabinet
Omdat de phaser via m'n G-Major eigenlijk best wel goed klinkt, overweeg ik nu optie 2 en 3. 3 omdat stereo dan zo héérlijk uitkomt. De Harley Benton G212 Vintage bevalt me reuze goed. Alleen wordt het wel weer behoorlijk wat gesleep en gesjouw.
w/d/w is zeker géén optie, want ik ga geen extra poweramp aanschaffen. Het is dus mix of w/d.