Oorspronkelijk geplaatst door
Saf
die verloopplug di ziet er we luit als ee necht handig ding, waar trek je zoiets vanaf?
Ik ben bassist en heb altijd een "eigen reserve" DI bij me. Mijn ervaring is dat het vaa kfout gaat met het doorsturen van de rider vanuit de boeker/zaal naar de pa of dat er bij het doorlezen wat mis gaat. We spelen ierse folk en meestal als een zaal of kroeg een eigen pa hebben kijken ze niet eens op rider maar hebben zoiets ach we hebben toch een eigne pa. Dat je vervolgens in plaats van gebruikelijk een of twee DI je er 5 nodig hebt staan ze er niet bij stil dat je eigenlijk drie zangmics en een mic voor eht wasbord nodig hebt, word ook al lastig. min drie monitoren en een lijntje terug voor de inear van de accordionist. ook al weer zo'n probleem. Rond fluiten van akoestische gitaar, mandoliene en/of banjo is ook een regelmatig terugkeerend fenomeen.
Zijn we dan wel een band die met wat communicatie toch speelt met maar een monitor, een zangmicrofoon en maar twee di. Meestal met wat kunst en vliegwerk en creatief zijn kom je toch wel tot een redelijk resultaat.
Te laat komen als band heb ik echt een hekel aan komt bij ons nagenoeg nooit voor, zijn meestal te vroeg. Datzelfde geld voor te laat komende pa mannen, en door dom plannen uitlopende planning en dan druk om toch op tijd te beginnen. Bijvoorbeeld zonder zelf een line check gedaan te hebben. Vervolgens kregen we dit wind van voren van de Pa mannen dat we maar gewoon moesten beginnen terwijl hij nog geen di had klaar liggen. dat houd in beginnen met een optreden zonder, viool, accordion, banjo, mandolie en basgitaar? erg vreemd nog, vreemder werd toen bleek dat de gitaarversterker ook nog niet gemiced was. En kregen wij vervolgens de schuld van de pa heren dat we niet professioneel bezig waren met muziek maken!