Gefeliciteerd !
Krijg je nu niet ook fanned fingers?
Laat 'm eens even zien en horen voor de webcam. Als jij 't hoort door die versterker zijn er vast meer ...
Printable View
Gefeliciteerd !
Krijg je nu niet ook fanned fingers?
Laat 'm eens even zien en horen voor de webcam. Als jij 't hoort door die versterker zijn er vast meer ...
Fanned vingers.. ik heb eigenlijk niet eens door dat ik op een fanned aant spelen ben, 't voelt heel natuurlijk.
Ik heb hem getest op een goede versterker (4x 10" + 1x15"). Op het kleine prutversterkertje is het echt een stuk minder.
Was al een tijd van plan om een leuke versterker te kopen en dat moet er nu maar eindelijk eens van komen.
Als ik een nieuwe versterker heb, dan komen er uiteraard clipjes.
Wat is het verschil met traditionele frets, in bespelen en geluid?
En zou zich dat naar gitaar laten vertalen?
Ik heb wel 'ns 'n clippie gezien waarin een fanned gitaar gebouwd en uiteindelijk bespeeld werd en dat was allemaal heel erg mooi; maar verder geen enkel commentaar. Hoe zou die gitaar hebben geklonken als-ie gewone frets had gehad?
Zou je d'r ook lekker AC/DC mee kunnen spelen?
Verlicht ons!
Verschil in het bespelen ondervind ik zelf niet tot amper, het speelt heel erg natuurlijk. Voordeel wat ik nu al ondervind is dat je je hand een stuk minder hoeft te spreiden als je op de G snaar speelt. Ik heb ook het idee dat de snaren ook een stuk minder sloppy zijn dan op een normale bas.
Qua sound, is het een typisch jazz bas geluid alleen dan echt DIK. Over de brug pickup + wat mid. erbij is haast jaco-esque.
Met de bass vol open is ie ongelovelijk diep, maar blijft toch definitie houden. De midselector switch geeft een heerlijk geluid voor slappen.
Kortom, alles wat ik zoek in een bas :)
Waar op de hals zit dan de 'normale' fretafstand? Is-ie bij de bassen langer of bij de hoge tonen juist korter?
Als gitarist vind ik natuurlijk alle bassen lang en zou ik die afstand nooit nog groter maken.
Ik kan me wel een Fender/Gibson verschil voorstellen. Fenders zijn wat langer en klinken mede daardoor meer twangy (weer over gewone gitaren gesproken, ik weet niet of ze bij bassen hetzelfde verschil hebben): dus wat meer Fender op de dikke snaren en wat meer Gibson op de dunne?
De E heeft een mensuur van 34,25", aflopend naar 32" voor de G.
en enkele foto's van het uiteindelijke resultaat...
wel goed dat je er zo tevreden over bent, de bas zoals ik die tot op de laatste foto's heb gezien mag er ook echt zijn qua zicht :)
Nog even een foto als afsluiting van deze bouw:
http://home.planet.nl/~west3279/FannedFret/Klaar.jpg
Heb hem donderdag door Henny Vrienten laten signeren.
Het idee van deze bouw is namelijk voortgekomen uit de optredens die Doe Maar dit jaar heeft gedaan. Henny speelde vanaf die concertreeks op dingwall bassen, en ik vond deze echt prachtig.
nou deze is echt niet minder
dat is echt een héle mooie basgitaar, proficiat !!
Hij is prachtig geworden Daan. Hoe speelt en klinkt ie?
Wim
Heel mooi. Respect voor zo,n project.
prachtig, en nu... soundsamples
heel, héél mooie bas!
Schitterend!
Soundclips!!!;)
zodra ik een nieuwe versterker heb ga ik zeker wat posten. Zal niet meer lang duren.
Goeiendag wat een beauty! Lijkt me erg fijn spelen.
en wat voor een versterker zal het wezen?